RMA blijft maar duren. (Defect bij ontvangst)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:39
Ik kom hier eens even raad/meningen vragen.

Ik heb op 19dec een nieuwe QNAP besteld (dit is niet m'n eerste QNAP). Betaling gedaan, week later ontvangen. Allemaal prima.
Het waren echter de feestdagen ondertussen en de nas mooi in z'n doos laten zitten tot ik er tijd voor had.

Uiteindelijk in gebruik genomen, laten we zeggen, de nas beginnen testen voor ik m'n data erop zet.

Ik plug een aantal schijven erin (enterprise drives) en merk dat slot 2 niet oplicht en hoor de schijf klikken. Dacht, ja lap, defecte schijf. Maar dat is net het geval. Ik nam een andere schijf, zelfde probleem, dan bedacht ik om de schijf in een andere bay te steken die nog vrij was (had niet alle sloten vol gestoken) De schijf spint op en werkt. Trek deze er weer uit, steek deze in de slot 2. Werkt weer niet.

Natuurlijk zo slim geweest om alles te loggen op video.

https://www.youtube.com/watch?v=11A32mSqe6U

Direct gebeld om hem als DOA terug te sturen en ze maakte een RMA nummer aan. Aangezien ik toch niet voor het weekend het toestel kon opsturen, toch nog staan testen. Uiteindelijk toch slot 2 aan de praat gekregen, vraag me niet waarom, maar toen ik drive 1 eruit trok en in slot 2 stak, begon die normaal te branden en stak dan de drive in slot 5 in slot 1. Alles brandde. Maw, dit is al het bewijs dat het sowieso niet een slechte schijf is. Toen ik daarna in de logs van de nas ging kijken stond er een entry: Host: Drive2 Disable NCQ since timeout error. Weer die Bay2.

Toen ging ik m'n raid opbouwen, misschien ging alles toch goed, maar toch vertrouwde ik het boeltje niet. Anyway, toch testen. Ik moest de firmware upgraden, dus gedaan, voordat ik een storage pool kon aanmaken. De NAS reboote en m'n oog voel erop dat bay 2 snel flikkerde terwijl de andere statisch brandde.

Ik heb de NAS daarna een aantal kaar geboot en niet elke keer ging het mis:

Foute boot:

https://www.youtube.com/watch?v=MU_sNf9bOmU

Correcte boot plus probleem met de fans (op 2:28 hoor je de fans zeer duidelijk snel ratelen):

https://www.youtube.com/watch?v=_6PdqCc0Du8

Als je de seconden telt vanaf de beep, duurt het zo'n 45seconden langer als het mis loopt. Toch niet normaal. Een probleem dat ik ook plots merkte, was dat de fan achteraan begon te tikken bij het opstarten en soms tijdens het werken, afhankelijk van de RPM lijkt me.

Hier zie je niet veel, maar hoor je het wel :)

https://www.youtube.com/watch?v=ObV5ftHPEPI

Het ticken is variabel. Hier nog eentje, duidelijk te zien dat ik de drives unplugged heb, dat ze niet kunnen claimen dat het geluid van de drives komt.

https://www.youtube.com/watch?v=yVs4R7gPvXs

Anyway, QNAP antwoordde op m'n ticket dat ik ondertussen bij hen had geopend en na alles uit te leggen en de videos te tonen, raadde ze aan "return to vendor, test and apply for DOA"

Lijkt me toch duidelijk zaak...

Ter info, ik heb al deze informatie naar hen gestuurd voordat ze het toestel ontvangen hadden, met uitleg zoals hier en de video's, in de hoop het proces te versnellen en dat ik gaan }:O -shit verkoop. Want zoiets kan moeilijk te repliceren zijn als je niet weet naar wat te kijken.

Ze hebben op 6 januari de NAS ontvangen om rond 13u smiddags (afgetekend voor ontvangst). Pas dag erna een mail ontvangen met standaard tekst dat de ze het ontvangen hebben. Snap niet dat dit al bijna 24uur moet duren. Mail om 10u ontvangen van hen en dat ze de op de hoogte zullen houden van de vooruitgang.

Zelf nog wat mails gestuurd hoe lang het kan duren... Antwoord, ze gaan hem testen... Great...

13 Januari mail, even kort samenvatten. Ze hebben em getest met verschillende schijven. Alles werkte buiten 1 schijf die niet herkend werd in slot 2. Wel in de andere sloten van de NAS.

Met als reden dat dat soms kan gebeuren als de schijven niet compatibel zijn. 8)7 Dan zou die schijf toch niet moeten werken in geen enkel slot en toch niet TOEVALLIG het slot waar ik problemen mee heb.

Al goed dat ze toch iets onregelmatig zagen. Het lijkt bijna of mijn video's leugens zijn. Zonde...

Een duidelijk mail terug gestuurd dat ik enterprise drives gebruiken van WD, model nummer enz... en weer de uitleg dat ik getest heb met 3 drives in dat slot en zelfde probleem blijft voorkomen.

Mail terug gekregen 14 januari dat het bij de leverancier gaan voorleggen wat ze hiermee gaan doen

Ik ben hier blijkbaar de dupe dat m'n toestel niet stuk genoeg is dat ze geen beslissing kunnen nemen? We zijn ondertussen dus 1 week verder en heb nog steeds niets van feedback. Hoe lang kan zoiets duren om te beslissen?

Ik heb een duidelijk mail verstuurd eergisteren, nog geen antwoord op gekregen:
Beste,

Is er al enig nieuws? We zijn al 2 weken verder (en 1 maand sinds bestelling) en ik zit nog steeds zonder 100% werkend product.

Ondertussen ben ik als klant wel de dupe van een toestel dat blijkbaar niet defect genoeg is om een snelle oplossing te voorzien.
Als snap ik niet dat dit zo lang kan duren, want ofwel werkt een apparaat correct ofwel niet. Er bestaat geen grijze zone in elektronica.

Ik had net voor jullie bedrijf gekozen a.d.h.v. positieve reviews op Tweakers, i.v.m. snelle afhandeling van nieuwe bestellingen alsook goede RMA service. (Dit lees ik altijd na, want je moet maar eens pech hebben en ik heb blijkbaar dubbel pech dat het zo lang duurt).

Ik hoop dat u begrijpt dat mijn frustratie begint op te lopen.
Deze avond nogmaals een reminder gestuurd.

Hoe lang kan zoiets duren... Pfffff. M'n frustratie wordt met de dag groter.

Ik snap niet dat een beslissing meer dan 2 weken na ontvangst op zich moeten laten wachten. Zeker voor een nieuw geleverd product! Of is dit normaal?

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 21-01-2015 21:35 . Reden: video omgezet in link, hoofdletterteksten gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je frustratie komt doordat je onrealistisch bent in je verwachtingen. Dit is jouw NAS en dus het enige wat voor jou telt, maar zij hebben met veel meer dingen rekening te houden. Gisteren een mail sturen en vandaag een reminder gaat alleen averechts werken.

Begin eerst eens af te koelen en je te realiseren dat dit tijd kost. Hier met hoofdletters gaan tikken (dwz schreeuwen) is nergens voor nodig.

Oftewel: stap terug, diep ademhalen en morgen gewoon eens bellen. En dan redelijk blijven ipv wat je hierboven doet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
2 weken om een DOA vast te stellen duurt toch lang? Vragen aan de leverancier wat ze ermee gaan doen is ook niet logisch. M'n "lot" ligt nu in de beslissing van een leverancier waar ik niets mee te maken heb omdat ze zelf niet tot een beslissing kunnen komen? Laat staat dat die er al kennis van heeft en 1 week op alleen feedback wachten, dat duurt toch ook lang? Ben ik echt zo onrealistisch? (de caps waren niet om te schreeuwen, maar een luie "bold", om iets duidelijk te maken")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet echt snel, maar zoals gezegd: er gaat daar meer om dan alleen jouw NAS.

Begin eens met morgen te telefoneren en niet gelijk gefrustreerd te zijn. Vraag of ze svp een nieuwe willen sturen omdat deze DOA is, etc. Maar blijf kalm.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
I'll try... Hopelijk lukt het beter dan via mail. Ben altijd vriendelijk gebleven. Maar het is gewoon spijtig en dat is vooral frustrerend, dat ondanks alle bewijzen, het precies is of het toch nog mijn "schuld" zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nees schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:39:
2 weken om een DOA vast te stellen duurt toch lang? Vragen aan de leverancier wat ze ermee gaan doen is ook niet logisch. M'n "lot" ligt nu in de beslissing van een leverancier waar ik niets mee te maken heb omdat ze zelf niet tot een beslissing kunnen komen? Laat staat dat die er al kennis van heeft en 1 week op alleen feedback wachten, dat duurt toch ook lang? Ben ik echt zo onrealistisch? (de caps waren niet om te schreeuwen, maar een luie "bold", om iets duidelijk te maken")
Het is logisch dat ze bij de leverancier na moeten vragen wat nu te doen. Jij hebt te maken met een reparatiebedrijf dat een licentie heeft om jouw merk NAS te repareren. "Licentie" betekent in dit geval puur dat het reparatiebedrijf de binnen garantiekosten ten alle tijden vergoed krijgt van de leverancier. Licentie betekent dus NIET dat het reparatiebedrijf zelfstandig keuzes mag maken over een omruil of creditering, daar moet de leverancier toestemming voor geven. Ik heb geen idee hoe kort de lijnen zijn tussen dit reparatiebedrijf en de "leverancier" en/of de leverancier een gedegen beleid heeft voor dit soort gevallen. Normaal gesproken moet binnen een dag toch wel terugkoppeling van de leverancier naar het reparatiebedrijf gekomen zijn. Het kan overigens geen kwaad om het reparatiebedrijf te bellen om de actie in gang te houden.

Vooralsnog zie ik in de communicatie ook geen reden om aan te nemen dat ze jou de schuld proberen te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 21-01-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Je schrijft een lang verhaal, dat ik niet helemaal heb door gelezen.

Je kunt aanspraak maken op de wettelijke garantie. Daarvoor moet je je melden bij de verkoper.

De wettelijke garantie geeft je het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij een van beiden onmogelijk is of buiten verhouding veel kost. Maar daarbij de verkoper moet m.i. wel een redelijke termijn (een week of twee) krijgen om het product te onderzoeken.

Herstel of vervanging moeten plaats vinden binnen een redelijke termijn. Ik acht vier tot zes weken redelijk. Als deze termijn overschreden wordt dan heb je recht op ontbinding.

Om dat het product binnen zes maanden defect is gegaan heb je te maken met een lichtere bewijslast verdeling. Op moment dat duidelijk is dat de NAS defect is moet de verkoper overgaan tot herstel of vervanging of aantonen dat dit jouw verweten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Ik denk niet dat ze hiervoor een licentie hebben. Het is een webshop. Het is geen speciaalzaak ofzo die puur network storage verkoopt.

Het had beter geweest dat de nas gewoon totaal niet aan ging ofzo. Dan zou de zaak direct opgelost zijn veronderstel ik. Maar hier zitten we met iets dat deels niet werkt.

Ik zeg ook niet dat ze me de schuld geven. Het feit dat 1 drive niet werkte in 1 van de 8 sloten, toevallig het slot waar al m'n videos over gaan, zou genoeg moeten zijn om te zeggen: "defect" en voor en klant een nieuwe bestellen en dat de winkel de afhandeling zelf doet met de leverancier die em eventueel terug stuurt naar de fabrikant in Taiwan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
alfatrion schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:39:

Om dat het product binnen zes maanden defect is gegaan heb je te maken met een lichtere bewijslast verdeling. Op moment dat duidelijk is dat de NAS defect is moet de verkoper overgaan tot herstel of vervanging of aantonen dat dit jouw verweten kan worden.
Dat was ik ook aan het denken. Maar een herstelling op een nieuw product zie ik niet zitten. Dan ben ik hem zeker weken kwijt. Op QNAP forum heb ik hierover gelezen als mensen hem toch naar hen opsturen voor herstelling, hun toestel is dan al wel wat ouder, niet nieuw uit de doos. Daar zou een klant geen last van mogen hebben om iets waar hij net z'n geld aan heeft uitgegeven, weken moet wachten wegens een defect out of the box.

Hoe zit het trouwens met garantie op herstelling? Normaal heb je daar maar 90 dagen op of geldt dat alleen maar als je iets laat herstellen buiten garantie en anders blijft je termijn gewoon doorlopen als er nog bijvoorbeeld een jaar overblijft van de 2 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nou eens niet overal spoken gaat zien? Je maakt nu zelf dat je zo gefrustreerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Garantie op herstelling ... als dat binnen de wettelijke garantie valt is dat gewoon de wettelijke garantie.
Gezien het een DOA is, denk ik zelfs dat die termijn opgeschort is, met de nadruk op "denk".

Maar qua termijnen - het moet gewoon redelijk blijven, ook heb je niet zomaar recht op een ander exemplaar, maar enkel om je eigen exemplaar hersteld terug te krijgen.
Wat is nu een redelijke termijn ... dat is weer koffiedik kijken natuurlijk, maar ga maar uit van minstens een paar weken.

Soms kan een shop uit coulance je een nieuw exemplaar geven - of er zijn er die je een tijdelijke vervanger bezorgen.
Maar dat is eerder extra service komende vanuit de shop.
Service die ze enkel kunnen geven als ze ofwel genoeg marge op producten hebben ofwel zodanig groot zijn dat ze bepaalde zaken kunnen afdwingen van leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:15
chime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:12:
....

Soms kan een shop uit coulance je een nieuw exemplaar geven - of er zijn er die je een tijdelijke vervanger bezorgen.
Maar dat is eerder extra service komende vanuit de shop.
Service die ze enkel kunnen geven als ze ofwel genoeg marge op producten hebben ofwel zodanig groot zijn dat ze bepaalde zaken kunnen afdwingen van leveranciers.
Ja precies, sommige ondernemers hebben een dusdanig goede band met de leverancier dat er zonder mokken of morren spul terug gestuurd kan worden. Bij andere ondernemers ligt die band net wat moeilijker en moet er nu eenmaal via de formele/officiele weg gewerkt worden. Het siert de ondernemer/webshop (evenals de leverancier) natuurlijk enorm als ze direct omwisselen, maar helaas heeft niet iedere ondernemer die luxe positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Ik vind het al compleet bizar dat ze dit gaan effectief zo uitgebreid gaan testen zijn. Het lijkt el alsof ze er op uit zijn om jouw "ongelijk" te bewijzen? Zoveel moeite voor een simpele NAS terwijl het overduidelijk is dat dit een DOA is (fabrikant zegt het zelf). Hier een uur mee bezig zijn kost toch meer dan ze eraan verdienen?

Het zal eerder te maken hebben met de relatie winkel <> leverancier dan iets anders vrees ik.

Voor QNAP maakt het allemaal niet uit, die willen gewoon een tevreden klant. Jouw defecte NAS gaat bij hun gewoon op een hoop "onderdelen" waarmee men uiteindelijk wat refurbished toestellen in elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 23:12

BTU_Natas

Superior dutchie

Dikke les voor de volgende keer.

Bij ontvangst gelijk testen, doa? Geen rma, maar maak gebruik van de wet koop op afstand. Veel handiger en vooral veel sneller ;) (klein briefje erbij dat ie doa is, is wel attent)

En ik snap elke millimeter van je frustratie. Helaas, heb je maar te wachten. Ik vind zelf de termijnen van enkele weken ook niet deugen bij een DOA, maarja het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

BTU_Natas schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:15:
Dikke les voor de volgende keer.

Bij ontvangst gelijk testen, doa? Geen rma, maar maak gebruik van de wet koop op afstand. Veel handiger en vooral veel sneller ;) (klein briefje erbij dat ie doa is, is wel attent)

En ik snap elke millimeter van je frustratie. Helaas, heb je maar te wachten. Ik vind zelf de termijnen van enkele weken ook niet deugen bij een DOA, maarja het is wat het is.
Is dit geen fout advies? De wet "koop op afstand" is niet bedoeld om een product zo uitgebreid te gan testen. Bovendien heb je de kans dat de shop alsnog het product even nakijkt en tot de vaststelling komt dat het niet meer werkt en jou de schuld geeft. Dat zijn ook geen fijne discussies...

Daarnaast neem ik aan dat de TS toch graag een NAS heeft en die wel om een bepaalde reden bij shop X gekocht heeft (prijs?). Met jouw manier van werken heb je dan wel je geld terug (binnen 30 dagen mag je hopen) en moet je alsnog ergens anders die NAs gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 23:12

BTU_Natas

Superior dutchie

Uitgebreid testen? De nas komt met een defect uit de doos, je verwacht een werkend productt dus dat wordt een nieuwe. En niet 6weken wachten. Wat een onzin.

Je bent als consument niet verantwoordlijk voor de quality controle van een bedrijf, naar mijn mening.

Met mijn manier van werken, heb ik altijd heel snel een werkend product gehad. Langste wachttijjd was 2 dgn.

De bewijslast van een defect, ligt de eerste 12mnd bij de verkoper, niet andersom. Dus een hele korte discussie, die voor het bedrijf niet leuk gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Nees schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:53:
Maar een herstelling op een nieuw product zie ik niet zitten.
Je kunt vervanging verlangen. De wettelijke garantie, die niet tijdsgebonden is, gaat dan opnieuw lopen vanaf het moment dat je het vervangende product hebt ontvangen.
Nee, de Wet consumentenrechten geeft de consumentkoper een herroepingsrecht dat hij ook mag inzetten als hij het product heeft uitgeprobeerd of gebruikt. Van gebruik is in dit geval geen sprake.
WhiteDog schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:40:
Bovendien heb je de kans dat de shop alsnog het product even nakijkt en tot de vaststelling komt dat het niet meer werkt en jou de schuld geeft. Dat zijn ook geen fijne discussies...
Die discussie kun je natuurlijk ook krijgen bij een beroep op de wettelijke garantie. De verkoper moet niet onder het herroepingsrecht uit kunnen komen door een non-conform product te versturen.

[ Voor 59% gewijzigd door alfatrion op 22-01-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Ik heb ondertussen feeback gekregen.

Ze gaan nu contact opnemen met QNAP om te weten wat ermee te doen... Ik heb daarom telefonisch contact opgenomen om te weten waarom het nu nog eens langs QNAP moet passeren voor advies. Ik heb m'n probleem bij QNAP al uitgelegd adhv een support ticket en het advies was "return to vendor to check and apply for DOA". Maar blijkbaar is de screenshot van m'n ticket met officieel antwoord nog niet genoeg om een nieuwe te kunnen verkrijgen en de klant van een oplossing te voorzien en daarna, zonder dat ik er nog voor iets tussen zit, het probleem met de defecte nas oplossen. Want dat is mijn probleem niet.

Ondanks het vriendelijk telefonisch contact en de vraag waarom ze me dan gewoon geen nieuwe kunnen opsturen, verstond ik er niet veel van waarom het niet ging.
We hebben vandaag weer contact gehad met de leverancier. Deze gaat er ook vanuit dat dit een hardware defect is, maar de afhandeling van de RMA zal via de leverancier niet het snelste gaan. Gezien het product recent is aangeschaft willen we dit graag zo spoedig mogelijk voor u afhandelen en hebben we nu contact opgenomen met de fabrikant zelf om na te gaan wat via QNAP zelf mogelijk is.

Uiteraard hopen we spoedig meer informatie hierover te ontvangen en u hiervan op de hoogte te kunnen brengen.
Dus in het kort:
1)Ik heb de defecten duidelijk weergegeven.
2)Zij testen, er is ook iets niet juist.
3)Ze checken bij leverancier, die zegt hardware fout
4)Daarna moeten ze contact opnemen met QNAP.

Ik had gehoopt dat als de leverancier ook van hardware fout spreekt, ik een nieuwe zou krijgen. Niet dus.

Ondertussen ben ik bijna een maand kwijt van m'n garantie...

Ik kan niet meer doen dan wachten en langer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja je hebt zelf te lang gewacht met het testen van je product (dus geen DOA) en daarom ben je nu gebonden aan een langer RMA traject.. Daar kan de winkelier ook niets aan doen.

Misschien gewoon een kwestie van tijd dat Qnap reageert met een goedkeuring voor vervanging.

Het is frustrerend maar heb gewoon geduld. Hoor je niets de komende dagen dan informeer je nog eens volgende week.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Lang gewacht? Het waren de feestdagen. 9 dagen na ontvangst contact opgenomen. Ik moest ook nog wachten op m'n schijven, die heb ik 9dagen na ontvangst van de nas, met vertraging verkregen. Zonder schijven kan je natuurlijk niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja en wiens 'schuld' is dat, je had die schrijven ook al lang in huis kunnen hebben of andere schrijven kunnen lenen om te testen, daar zijn termijnen voor vastgelegd, dat je met de feestdagen liever niet in je uppie op zolder met de nas zit te klooien valt te begrijpen maar is niet erg relevant voor de winkel ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Je hebt schijven nodig met TLER. Je kan niet zomaar beginnen met elke schijf. De schijven waren besteld om voor een bepaald datum te verkrijgen. Wat een week later geworden is.

Ik had, voor ik de RMA aangevraagd had, de uitleg telefonisch gedaan waarom ik het nu pas kon testen en het was geen probleem. Hij ging een RMA aanmaken. Elke DOA case loopt via RMA btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat is allemaal niet van belang... ik had laatst een NAS gekocht, maar nog geen huis om hem in te plaatsen.. moest wachten tot mijn hypotheek eindelijk rond was... duurde iets langer omdat mijn hypotheekadviseur door ziekte mijn aanvraag had laten liggen... (om even een uit zijn verband getrokken voorbeeld te geven).

de winkel heeft afspraken met zijn leveranciers over hoe om te gaan met dit soort gevallen, omdat de winkel de kosten weer op de leverancier moet kunnen verhalen. Deze afspraken zijn bij grote partijen zoals Samsung en Philips altijd heel duidelijk, waardoor zulke gevallen snel kunnen worden afgehandeld. Omdat de winkelier bijvoorbeeld van tevoren al zeker weet dat hij een vervangend product of creditering krijgt vanuit de leverancier, zal hij direct overgaan tot het geven van een nieuwe apparaat. Bij kleinere leveranciers (ik ken QNAP niet, en dus ga ik er maar even vanuit dat het kleiner is) zijn de afspraken soms minder helder en wordt er pas op het moment dat de situatie zich voordoet (zoals nu) uitgezocht wat er nu eigenlijk moet gebeuren. Helaas duurt dat in jou geval even. Waarschijnlijk omdat de leverancier ergens in verweggistan zit. Uiteindelijk zal het goed komen. En over de maand garantieverlies hoef je je geen zorgen te maken. Als je garantie van x maanden straks om is kun je eenvoudig bewijzen dat jij hem pas x - 1 maanden geleden hebt ontvangen (als hij al niet sowieso onder een coulance regeling valt in dat geval).

Natuurlijk kan dit helemaal fout gaan en een hoop gezeik opleveren, maar vooralsnog zie ik daar geen aanleiding toe. De winkel reageert tot nu toe keurig en doet zijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Nees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:27:
Ik had gehoopt dat als de leverancier ook van hardware fout spreekt, ik een nieuwe zou krijgen. Niet dus.
Je hebt daar wel recht op. Immers, behoudens enkele uitzonderingen mag jij kiezen uit herstel of vervanging. Je zult daarvoor waarschijnlijk alleen wel naar de rechter of geschillencommissie moeten.
Ondertussen ben ik bijna een maand kwijt van m'n garantie...
Dan nader je snel het punt waarop je de overeenkomst kunt ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 21:38

Praetextatus

the dutch_paki

6 januari hebben zij alles ontvangen. wat als redelijke termijn wordt gezien is 4-6 weken om alles te verwerken

Volgens mij heb je dus echt geen idee hoe bedrijven werken, met procedures en processen. Als je NAS zo belangrijk is neem je dit toch gewoon bij een grotere bedrijf met een service contract, wordt je zo (meestal) zo op je wenken bedient.
[...]
Dus in het kort:
1)Ik heb de defecten duidelijk weergegeven.
2)Zij testen, er is ook iets niet juist.
3)Ze checken bij leverancier, die zegt hardware fout
4)Daarna moeten ze contact opnemen met QNAP.
1) Ze hebben dit dus op 6-1 ontvangen. Gezien je niet hun enigste klant bent, kom je gewoon op de stapel met de overige werkzaamheden
2) 13 januari zijn ze klaar met testen en koppelen ze dit terug naar jou
3) Ik ga er vanuit dat ze niet via de chat of telefonisch nonchalant de resultaten door gaan gegeven aan de leverancier. Wellicht hebben ze dit door moeten sturen (2-3 dagen via de post? 3-4 dagen administratie werkzaamheden? 3-4 dagen in de wacht, want op de stapel met overige werkzaamheden? 1-2 dagen testen? en hierna pas weer terug koppelen en via de post terug sturen (2-3 dagen)
4) QNAP wilt ook wellicht toch eerst het e.e.a. zelf ook bekijken dus via de post wellicht door sturen en dan onderzoeken etc. Of denk je dat iedereen elkaar op de mooie blauwe ogen gelooft? Zoja, dan ben je dus meteen failliet.

Leuk dat jij wat hebt getest en gefilmt. Kunnen ze dat mooi opnieuw testen met jouw testcase. Maar elk normaal functionerend bedrijf gaat toch echt zelf testen en wellicht wat andere zaken uitproberen. Ik zou uitgaan van 1-2 weken wat er nog bij kan komen.

Helaas heb je dus eigenlijk niet eens pech, maar ben je gewoon ongeduldig ). Volgens mij doet het bedrijf echt zijn best om je te helpen.

En voor de volgende keer, neem een service contract :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Ik zei bij een laatste telefonisch contact; Hij had beter volledig dood geweest. Hij zei ja, dat zou sneller gaan.

Maw, no power is direct vervangen... Niet 100% werken is 1 maand onderzoek... Beetje gek. Electronica werkt ofwel 100% ofwel is het defect. Ik zie niet wat er tussenin kan liggen.

Moest het toestel al maanden in gebruik zijn en dan iets defect gaan, sure, dat snap ik. Onderzoek, herstellingen enz. Maar een nieuw toestel, daar zou een snellere procedure voor moeten zijn.

Je besteld iets en paar dagen later heb je het in huis. Als je iets koopt, is het toch omdat je het nodig hebt en zo snel mogelijk wil hebben/in gebruik nemen? Maar dan heb je pech en is het stuk bij ontvangst, kan je een maand wachten. Daar klopt iets niet echt.

Ondertussen moet ik nog 10 werkdagen wachten tot ik meer weet (daar zijn er nu al 3 van voorbij). Dan gaat QNAP feedback geven en dan... weet ik nog niet wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 20:24

CasGas

.

Nees schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:09:
Ze hebben op 6 januari de NAS ontvangen om rond 13u smiddags (afgetekend voor ontvangst). Pas dag erna een mail ontvangen met standaard tekst dat de ze het ontvangen hebben. Snap niet dat dit al bijna 24uur moet duren. Mail om 10u ontvangen van hen en dat ze de op de hoogte zullen houden van de vooruitgang.
Serieus? Ben je echt zo onrealistisch?
Er is "iemand" die het pakket aanneemt, wil niet zeggen dat de persoon die het aanneemt ook meteen diegene is die het na moet kijken of er überhaupt iets mee kan doen..

Het is hardstikke mooi dat je zo'n verhaal "klaar" maakt, dus alles testen en dergelijke en de case bij QNAP zelf is ook top. Maar een webshop moet dat ook maar van jou aannemen dat je dat allemaal gedaan hebt, of dat QNAP zegt dat het een DOA is. Misschien mogen zij die informatie geen eens krijgen van QNAP om het te verifiëren.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Ondertussen feedback gekregen van QNAP zelf als opvolging van m'n ticket dat nog open stond bij hen. Heb het DOA nummer opgevraagd bij de webshop en aan hen doorgegeven op vraag van QNAP Support. De support in Taiwan heeft het dossier opgevraagd en me vandaag laten weten dat ik een nieuwe krijg en de mail als bewijs moet bijhouden voor m'n garantie, die dan telt vanaf de dag dat ik m'n nieuwe zal ontvangen.

Het einde komt in zicht dus...

Ik veronderstel dat de nieuwe nas nog naar de webshop zal verstuurd worden en dan uiteindelijk naar mij. Met wat geluk heb ik 'm dan volgende week (als qnap zelf voorraad heeft hopelijk. Geen idee hoe dat gaat)

[ Voor 19% gewijzigd door Nees op 31-01-2015 18:17 ]

Pagina: 1