Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adehaan968cs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07 12:02
Mede-auteur:
  • SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 21:18

SkyRain

Hallo mede tweakers,
Ik ben in het bezit van een Yamaha Rx-V775 en een set JBL Ti 5000, nu wil ik die graag bi-ampen maar het is mij niet bekend of op de Yamaha een aparte high of low frequency aansluiting zit. Om het even te verduidelijken: op luidsprekers zitten (indien het mogelijk is om te bi-ampen) high en low frequency aansluitingen. Op versterkers normaal uit maar deze heeft het blijkbaar niet. Je kan dus wel bi ampen en hij ondersteunt het ook, kan ik er dus van uitgaan dat ik gewoon 1 van de daarvoor ontworpen aansluitingen kan gebruiken om of naar het hoog of naar het laag te laten gaan?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55
Al zou er wel een aparte aansluiting voor High en Low zijn op de receiver is dat nog steeds puur een naampje. Veelal zal de handleiding zeggen dat de normale Fronts op ee Low moeten en het extra kanaal (veelal misbruik je daar iets van surround back voor) op de High. De receiver stuurt namelijk echt niet appart hoge dan wel lage tonen aan. De receiver stuurt gewoon het volledige spectrum naar de andere uitgangen, het filter in de speaker is er voor om alles te scheiden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adehaan968cs
FeaR schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:07:
Al zou er wel een aparte aansluiting voor High en Low zijn op de receiver is dat nog steeds puur een naampje. Veelal zal de handleiding zeggen dat de normale Fronts op ee Low moeten en het extra kanaal (veelal misbruik je daar iets van surround back voor) op de High. De receiver stuurt namelijk echt niet appart hoge dan wel lage tonen aan. De receiver stuurt gewoon het volledige spectrum naar de andere uitgangen, het filter in de speaker is er voor om alles te scheiden.
Super! Dan is het duidelijk voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 21:51
Denk niet dat je veel met bi amp op gaat schieten, een 775 heeft maar een beperkte power.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Uit een zelfde amp heb je sowieso geen bi-amp, maar bi-wire

Amp zal net zo veel vermogen leveren alleen verdeeld over 2 paar kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
InfinityG35 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:08:
Denk niet dat je veel met bi amp op gaat schieten, een 775 heeft maar een beperkte power.
De RX-V775 kan maximaal 1150W leveren, 180W per kanaal bij 6 Ohm. De Ti 5000 zijn 6 Ohm. Wanneer hij 2 aparte kabels met 2x rood/zwart naar 1 speaker drukt, drukt de versterker 2x het vermogen door de speaker dan bij 1 kabel. Met Bi-amp gebruik je voor de 2 frontspeakers 2x frontaansluiting, en 2x rear aansluiting. Daar gaat dan toch zeker wel meer vermogen doorheen. Verwaarloosbaar zijn de rear speakers die hij al heeft aangesloten, want die gebruikt hij dan niet bij het muziek luisteren.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Maximaal 180W op 6 ohm klinkt meer realistisch dan 1150 :p

En hoogstwaarschijnlijk delen ze dezelfde eindtrap dus heb je echt niet meer vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Mikayu schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:05:
Maximaal 180W op 6 ohm klinkt meer realistisch dan 1150 :p

En hoogstwaarschijnlijk delen ze dezelfde eindtrap dus heb je echt niet meer vermogen
1150W is het totaalvermogen, wat de versterker maximaal kan leveren, over alle kanalen ;)

Ik weet niet hoe het zit met de trappen in de versterker. Mocht het zo zijn, dan zien we dat vanzelf en moeten we op zoek naar een 2e versterker. Maar ik neem aan dat Bi-Amp niet voor niets in de versterker zit, het is ook een hele dure versterker (naar mijn mening), dus ik verwacht scheiding.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Zo duur is het niet hoor en is het geeneens een Aventage.. maar je bent nog jong :p

95W per Channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven) volgens de specs, en dat is al piek met het minste aan vervorming.
waar je 1150 watt vandaan haalt weet ik niet, maar klinkt als de opgenomen vermogen

Overigens haal ik 7x 97dB op slechts 7x 1W

Bi-amp zit niet speciaal in een versterker en is voor het uitbreiden van je surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adehaan968cs
Ik heb ze zojuist op Bi-amp aangesloten, en ik moet echt zeggen dat ik wel een duidelijk verschil hoor. Het hoge en het midden is veel duidelijker geworden dan eerst. Het laag is niet veel veranderd, het is iets strakker. Bedankt iedereen voor de reacties!
Pagina: 1