Yosemite update: schijf geformatterd, usb corrupt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08 12:11

GraFX

The Bartender

Topicstarter
Hallo mac-tweakers,

Ik wilde mijn Macbook Air (2010) met Snow Leopard updaten naar Yosemite. Ik heb een backup gemaakt van mijn bestanden, een install-usb gemaakt met Yosemite erop en heb vervolgens na een reboot mijn SSD gewist met het schijfhulpprogramma, waarna ik Yosemite vanaf de usb wilde installeren. Toen ging het fout.
De installatie geeft aan dat het OS niet geinstalleerd kan worden. Uit het logboek blijkt eigenlijk dat de install-usb niet goed is 8)7

Ik zit nu met een lege Macbook, zonder OS, zonder originele kopie van Snow Leopard in mijn bezit en zonder een goed werkende Yosemite installatie-usb. Hoe krijg ik nu weer een OS op mijn Macbook? :?

Comfort is the enemy of achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 07:04
Als het goed is staat er een recovery op je MacBook, hoe je daar komt kun je vast vinden op Google. Als het goed is kun je direct vanuit die recovery Yosemite downloaden en installeren! :)

edit:
weet nu alleen ineens niet meer zo zeker of die functie er bij snow leopard al was... maar proberen kan geen kwaad.

[ Voor 25% gewijzigd door Nilsepils op 21-01-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kennis/vriend die een Linux Live USB kan fiksen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
CMD-R opstarten? En recovery dus laden.. je krijgt echter wel het OS wat geleverd werd bij je Macbook Air. (Snow Leopard dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

GeeMoney schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:25:
CMD-R opstarten? En recovery dus laden.. je krijgt echter wel het OS wat geleverd werd bij je Macbook Air. (Snow Leopard dus)
Dit werkt volgens mij pas op latere modellen. Kwam met Lion geloof ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
ankhie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Dit werkt volgens mij pas op latere modellen. Kwam met Lion geloof ik ...
http://support.apple.com/en-us/HT202313

Kan m dus gewoon recoveren met CMD + R mits je de firmware update niet gedaan hebt..

zie voor verdere informatie http://support.apple.com/en-us/HT4718 (vooral belangrijk zijn de punten over via WiFi recoveren)
GeeMoney schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:25:
Dit zal geen snow leopard zijn, die is niet geschikt voor internet recovery.
Het zal Lion zijn of later.

[ Voor 27% gewijzigd door joon op 22-01-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Je hebt inderdaad gelijk, zijn inderdaad modellen met Snow Leopard geupdate qua firmware voor internet recovery maar Snow Leopard zelf krijg je niet via CMD+R internet install idd. Was daarmee in de war. In ieder geval is dat wel de moeite waard om te proberen. Heb het zelf 2x met succes zo gedaan in ieder geval. Makkelijkste manier om meteen een geupdate systeem te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08 12:11

GraFX

The Bartender

Topicstarter
Helaas werkte de CMD+R functie niet op mijn Macbook (evenals internet recovery). Uiteindelijk heb ik in een donker hoekje de recovery usb gevonden die origineel bij mijn Macbook Air werd geleverd. Hiermee heb ik een nieuwe installatie gedaan van Snow Leopard. Ook heb ik uitgezocht wat er fout is gegaan met de Yosemite installatie-usb, blijkbaar zijn enkele belangrijke bestanden niet gekopieërd bij het maken van de usb. Poding 2 tot updaten naar Yosemite volgt.

Tevens blijkt het ook mogelijk om in een Apple Store een willekeurige OSX versie op je Macbook te plaatsen door de technische dienst, dit heb ik nagevraagd indien ik mijn recovery usb niet zou kunnen vinden. Handig voor mensen, zoals ik, die in de Randstad wonen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Comfort is the enemy of achievement.

Pagina: 1