Toon posts:

Is een oudere i7 nog goed voor gamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik kijk wel is op vraag en aanbod enzo en dan zie je upgrade kitjes met bijvoorbeeld een i7 960 ofzo voor een mooi prijsje maar zijn ze eigenlijk zulke eigenlijk wel goed of zijn ze veels te oud om nu nog te gebruiken

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoe hoger je resolutie is, hoe meer je de bottleneck bij de vga kaart neerlegt, een 960 was behoorlijk highend destijds, en die zijn vaak makkelijk naar 4Ghz te clocken dan doen ze echt niets onder tegen een stock new gen i5/i7..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
Voor echt gamen,zou ik geen 960 meer kopen,alleen vanwege het hoge energie verbruik en dat je deze echt ver moet overklocken(nog veel hoger stroomverbuik).
Verder natuulijk goede koeling en ook een stevige voeding(wel van een goed merk/type natuurlijk),is noodzakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 21-01-2015 18:00 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Kwa prijs koop je een hele upgrade set van mobo cpu en ram voor het geld van wat alleen de nieuwe cpu kost, of zelfs nog minder, tis maar net wat je budget is...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:43
De performance is niet eens zo slecht, en zeker als je hem voor een goede prijs kan kopen is het een aanrader.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
Als het budget beperkt is,is het zeker ok natuurlijk, mits voor een goede prijs natuurlik.

Echter als je alles uit je videokaart wilt halen, of veel cpu intensieve games speelt, moet je de cpu wel wat kietelen, anders gaat deze toch een bottleneck vormen.

Verder moet je echt een goede voeding hebben om deze cpu te voorzien van stroom.

Dus de vraag aan de TS,wat heb je nu als systeem?
Welke games speel je? :)

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 21-01-2015 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een simper core 2 duo en omdat ik zulke setjes met die i7 voor een best lage prijs zag staan was ik wel nieuwschrierig of ze wel goed waren of heb je meer aan een i5 3470 ofzo iets rond die richting

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb zelf een I7 860, daar valt prima mee te gamen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb de i7 920, en daar zijn alle recente games nog meer dan prima op te spelen.

Toch zou ik je willen afraden zo'n oude processor te halen! Waarom:

- Veel meer energieverbruik
- Nieuwere zijn net iets sneller
- Geen SATA3 of USB 3.0 support vanuit de chipset
- Geen UEFI moederborden

Ik zou voor een kekke i5 2500K gaan met een simpel Z77 moederbordje. Even snel, veel zuiniger en veel nieuwe features!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1