Moederbord voor FX-8320

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Nadat men mij heel vaak heeft verteld dat het niet verstandig is om een FX-8320 op een ASRock 970 Pro3 R2.0 te hebben zitten is er toch een lampje gaan branden. Ik heb een nieuw moederbord nodig met goede VMR's (6+2?) die de stroomslurpende FX-8320 met een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X aankan.

Wat is je budget?
Niet hoger dan 100 euro, moet wel redelijk bang for buck zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NEIN! Ik heb geen merkvoorkeur, als het maar goed is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga ermee gamen, overclocken (als ik heb uitgevonden of mijn voeding een kleine overclock aankan).

Zelf gevonden: pricewatch: MSI 970 Gaming. Dit leek me wel een leuk bordje, dat hij een zogenaamd 'gaming moederbord' is kan leuk zijn doordat hij dan meestal een goede audio chip heeft. Ook nog WiFi, leuke toevoeging maar dit heb ik de afgelopen 2 jaar gelukkig nog nooit nodig gehad in mijn PC.

Wat denken jullie van dit moederbord? Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van moederborden maar deze leek me wel goed, moederborden erboven zijn wat te duur voor mijn eisen (ik ga niet zwaar overclocken ofzo) en daaronder zitten bij mijn weten alleen moederborden zonder de 6+2 VMR's.

Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven, en kunnen jullie me advies geven.

Ik ben nog niet wakker, dat gaat pas in de avond gebeuren. Domme fouten inbegrepen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Is een leuk bord, maar het ligt eraan hoeveel geld je eraan wil uitgeven

een benchmark overzicht

http://nl.hardware.info/r...derbord-review-benchmarks

En vergeet niet dat het een 970 chipset is en dus wel crossfire ondersteunt maar op 2* 4 pci lanes en pas de 990 fx doet 2 x 16 lanes,
Dit is alleen maar interessant als je ooit een extra 290 erbij wil zetten

het goedkoopste bord dat een fx-8x goed ondersteunt is denk ik de
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

[ Voor 18% gewijzigd door Elmo_b op 21-01-2015 17:19 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
8+2 ;). En dat bord dat Elmo_b hierboven noemt is inderdaad een erg leuke optie. Verder niet spectaculair qua opties, maar het doet wat het moet doen.

• Brogala
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:20:
8+2 ;). En dat bord dat Elmo_b hierboven noemt is inderdaad een erg leuke optie. Verder niet spectaculair qua opties, maar het doet wat het moet doen.
Ik ben zo een noob :>

Bedankt voor het advies, ik ga denk ik voor de Gigabyte. Is toch 30 euro goedkoper d:)b

In de MSI zit denk ik wel een wat betere geluidschip, maar denk niet dat ik dat ga merken :p

Dan koop ik een Sapphire 290 TRI-X met die Gigabyte bij Azerty.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Die is best duur bij Azerty...

pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce is wat goedkoper bij Azerty en minstens zo goed.

[ Voor 42% gewijzigd door jorisvdelsen op 21-01-2015 19:55 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:59
MSI moet je sowieso vermijden voor een 125-140W AMD setup, VRM's gaan vaak kapot, zeker bij overklokken.
De gigabyte is inderdaad het beste wat je kunt krijgen onder de 90 euro.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Waarom bij azerty kopen? Alternate stuurt hem voor een paar euro op en krijg je 3 games gratis bij. Alternate is de enige winkel die mee doet aan de AMD deal.

• Brogala
  • Niet online
Ik heb nog 236 euro tegoed bij Azerty ;) En ik heb in anderhalf jaar tijd al 3 defecte producten gehad, denk dat het pech is… iig heb ik dus wel erg goede service nodig. Die ervaring heb ik met alternatie niet gehad.

Moederbord en GPU net besteld. Bedankt voor jullie advies allemaal O+

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Nice! heel veel plezier met je aanschaf.. en dat je dit keer maar wat meer geluk mag hebben :p
Pagina: 1