Update van het systeem of nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een klein probleem. +/- 3 jaar terug hebben we 2 pc's gekocht met de volgende specificaties:

Intel Core i7 2600K 4x3,4 GHz met 8MB cache (overklokt naar 3,8ghz)
zeer stille en koele Coolermaster TX3 koeler
Moederbord Asrock P67 Pro 3 met USB 3.0 en SATA600
16 GB DDR3 1600MHz
DVD±RW LG GH22NS70
120GB SSD OCZ Vertex 3 (500MB/s)
2TB WD schijf
Videokaart: ATI HD6870 1GB DDR5 PCI-E
8 kanaals audio on board
Gbit LAN
8 USB poorten (2 aan voorkant kast)
2 audioaansluitingen aan voor- en achterkant kast
stille 650W voeding
Coolermaster Elite 311 behuizing

Nu merk ik bij o.a. videobewerking + animaties (hoofdtaak van de computer) dat de computer vaak traag reageert. Nu vraag ik me af wat het slimste is om te doen.

Zeggen jullie van koop een nieuwe pc (van +/- € 1000,-)? Is die dan stukken sneller met bv een Intel Core i7 5820K?

Of denken jullie dat een update van bepaalde onderdelen ook veel zal helpen?

Bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA.

Heb je wel eens overwogen er nog een grote SSD a 512GB o.i.d. in te gooien waarvandaan je je actieve projecten kan bewerken?

Verwijderd

Is je systeem wel mooi schoon ? geen virussen bedoel ik.

Verder een extra ssd kan zeker geen kwaad en die i7 kan nog wel een stukje verder overclockt worden :D, die van mij heb ik voor dagelijks gebruik op 4.2 Ghz staan, maar 4.4 voor het echt zware werk, maar er zijn genoeg mensen die hun i7 2600k tot 4.8 OC hebben.

En kunnen de programma's die je gebruikt , gebruik maken van een GPU voor hardware versnelling ? Zo ja kun je beter kijken naar bijv. een r9 280x met 3gb ram geheugen.

• Bulleteater
@br00ky
Daar heb ik wel eens over nagedacht. Maar heb ook vaak oudere projecten die we dan plots weer moeten gebruiken, dan blijf ik aan het kopiëren, dus dat heeft niet echt mijn voorkeur indien er ook andere mogelijkheden zijn.

@ holhuizen
Het systeem is inderdaad gewoon schoon, geen virussen en geen adware en dergelijk.

We hebben de processor wel is iets verder overclockt alleen draaide die naar mijn idee niet echt heel stabiel. Daarnaast denk ik niet dat dit heel veel zal schelen of wel?

We gebruiken alles uit de Adobe serie, die kan daar volgens mij wel gebruik van maken. Alleen dan twijfel ik weer of ik er een nieuwe videokaart in moet zetten van 250 euro voor een minimaal verschil (of is dit een groot verschil?) of gelijk zo een systeem moet kopen: http://www.dragoncomputer...vanaf-600/MSI593635285508

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Sowieso niet bij dragoncomputer, dat is overpriced. Maar voor we allerlei dingen gaan aanschaffen, heb je wel eens gemonitord op het moment dat die traag reageert? CPU-load, RAM gebruik etc.

• Bulleteater
Wat is wel een goede website die niet overpriced is? Gewoon om even rond te neuzen ;-)

Nee dit heb ik nog niet echt gemonitord, ik ga het vandaag en morgen even in de gaten houden. En dan kom ik daarop terug.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De Pricewatch? Dit soort in elkaar gezette pc's zijn vaak erg ongebalanceerd en besparen op belangrijke onderdelen als de voeding. Ter voorbeeld bij de pc die je hier linkt. De basisvoeding, die genoemd wordt is van bedenkelijke kwaliteit, net als de optionele "bijna niet te horen" voeding. Zelfs de volgende upgrade, die B700 is matig. Die XFX is pas een goed ding, maar die 850W is totaal uit de lucht gegrepen. 400W minder zou al genoeg zijn.

Ik zou eens rondkijken in de laatste BBG's ter overweging, maar wat ik zeg, ik zou het eerst objectief beoordelen waar de problemen zitten voor je er geld tegenaan smijt.
Pagina: 1