Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 15 alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 21:39
Hoi allemaal,

Ik ben voor mijn studie op zoek naar een nieuwe laptop. Ik studeer ICT & Media Design, en heb op dit moment een Compaq Presario CQ57. Opzich lukt nu alles nog wel met photoshop, designen etc, maar hij heeft het er wel moeilijk mee. In de toekomst gaat het niet minder worden, dus ben ik op zoek naar een laptop waar ik ongeveer 5 jaar mee kan werken. Ik heb zelf al rondgekeken en ben helemaal

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop dus gebruiken voor mijn design studie. Photoshop, videobewerking en andere gerelateerde dingen. Ook ben ik bezig met de onderdelen van mijn PC te verkopen, welke ik gebruikte voor gamen. Denk hierbij aan racegames, awesomenauts, garry's mod, risk of rain en dat soort spellen, maar ook wel eens minecraft. Verder natuurlijk ook voor tekstverwerking, films kijken en werken in de trein.

Wat is je budget?
Tussen de €1000 en €1200, ik wil graag een aantal jaar met de laptop doen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem iedere dag meenemen, maar het is niet erg als 'ie zwaar is. De accuduur geef ik niet heel veel om, al zou 3-4 uur wel fijn zijn bij normaal gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben echt helemaal gek van de Dell XPS 15, ik vind hem echt mooi en de specs zijn volgensmij ook goed. Hij is alleen zo duur.. Als ik er een voor €1200 van iemand over zou kunnen nemen zou ik het doen. Design vind ik dus wel een +.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips! :)

Edit: Ik keek vandaag trouwens op de site van Dell voor de XPS 15 met een 1tb hdd en een ssd van 23gb, de goedkopere versie dus, maar die is verdwenen. Ik heb contact opgenemomen met Dell, maar die mevrouw wist van niets. Hebben jullie een idee waarom deze verdwenen is? Ook bij Dell DE kan ik niets vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door janvandijk96 op 21-01-2015 15:29 . Reden: Vraag over Dell XPS 15 op Dell website ]

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik keek vandaag ook naar de dell xps 15. Dit is de nieuwste config waar het enige verschil is dat ze een 4k scherm erin hebben geplaatst ipv 3200x1800. Tevens betaal je voor die nieuwe config belachelijk veel en vind ik persoonlijk de 750m niet voldoende voor dat scherm en voor die prijs.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Voor niet-gaming activiteiten is een 750m voldoende hoor :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• janvandijk96
Gkomega schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:39:
Ik keek vandaag ook naar de dell xps 15. Dit is de nieuwste config waar het enige verschil is dat ze een 4k scherm erin hebben geplaatst ipv 3200x1800. Tevens betaal je voor die nieuwe config belachelijk veel en vind ik persoonlijk de 750m niet voldoende voor dat scherm en voor die prijs.
Inderdaad, ik vind hem ook te duur zo. Je kunt dus ook niet meer kiezen voor de 32gb ssd + 1tb hdd, die ik graag wil. Ik hoop dat de oude config nog terugkomt, want die wilde ik misschien bestellen.

• janvandijk96
Vidra schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:15:
Voor niet-gaming activiteiten is een 750m voldoen hoor :)
Dus als ik ook wat games erop wil spelen kan ik beter een andere zoeken? Ik kan trouwens studentenkorting krijgen op http://www.campusshop.nl/Site/couponselect.aspx, selecteer Fontys Hogescholen.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

janvandijk96 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:16:
[...]

Dus als ik ook wat games erop wil spelen kan ik beter een andere zoeken? Ik kan trouwens studentenkorting krijgen op http://www.campusshop.nl/Site/couponselect.aspx, selecteer Fontys Hogescholen.
De Lenovo IdeaPad Y50-70 met de volgende specs zijn wel aardig: 15,6", Intel Core i7-4710HQ, 8GB, 1TB SSHD, NVIDIA GeForce GTX 860M (Maxwell) EUR 999 en daar kan je dan zelf een SSD inbouwen.

Bijvoorbeeld de populaire Crucial MX100 256 GB EUR 98 of de Crucial MX100 512 GB EUR 189

Hierbij wil ik wel opmerken dat het scherm van de Y50 niet super goed is - het TN scherm heeft matige kijkhoeken, de kleurechtheid is pauper (zwart is niet zwart), het scherm heeft last van backlight bleeding en wat dan al niet meer. Hier is duidelijk op bezuinigd. Verder zijn het wel brute specs voor je budget :)

Voor de aankoop zou ik even enkele reviews lezen pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL om te zien of je kan 'leven' met sommige nadelen. :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• janvandijk96
Vidra schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:54:
[...]

De Lenovo IdeaPad Y50-70 met de volgende specs zijn wel aardig: 15,6", Intel Core i7-4710HQ, 8GB, 1TB SSHD, NVIDIA GeForce GTX 860M (Maxwell) EUR 999 en daar kan je dan zelf een SSD inbouwen.

Bijvoorbeeld de populaire Crucial MX100 256 GB EUR 98 of de Crucial MX100 512 GB EUR 189

Hierbij wil ik wel opmerken dat het scherm van de Y50 niet super goed is - het TN scherm heeft matige kijkhoeken, de kleurechtheid is pauper (zwart is niet zwart), het scherm heeft last van backlight bleeding en wat dan al niet meer. Hier is duidelijk op bezuinigd. Verder zijn het wel brute specs voor je budget :)

Voor de aankoop zou ik even enkele reviews lezen pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL om te zien of je kan 'leven' met sommige nadelen. :D
Hi Vidra,

Thanks voor je bericht! Het zijn inderdaad brute specs, maar aangezien ik het beeldscherm echt gebruikt voor design doeleinden is vind ik het jammer dat die pauper is.. Ik ga zeker nog even verder kijken bij lenovo.

Thanks!
Pagina: 1