Toon posts:

Processor schijf hp 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views

Verwijderd

Topicstarter
Heey,
Ik weet redelijk tot veel over computers en hoe ze terug snel te maken. Maar nu weet ik het even niet meer.
Heb al zoveel geprobeert en blijf maar hebben dat bij processen mijn schijf regelmatig op 100% staat.
Dit lijkt mij niet normaal voor een i7 processor? Had echt veel meer van zo'n processor verwacht. Dacht dat i7 verbazent snel zou zijn maar dat is echt helemaal niet!

Zit ik misschien met een virus ofzo? Maar heb al 3 verschillende scans gedaan met avg en die zegt dat alles goed is???

Pc info:

Processor: Intel core i7-3632Qm CPU
@2.20 GHz 2.20 GHz

RAM geinstalleerd geheugen : 8GB

Type systeem 64-bits x64 processor

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 14:53 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De foto:
file:///C:/Users/Glenn%20Bosmans/Desktop/100%20%25%20schijf.jpg
Kunnen wij natuurlijk niet lezen, die zal je even moeten uploaden ;)
Verder kan je even taakbeheer openen en kijken welk proces zoveel resources verstookt.

Fixing things to the breaking point...

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Overduidelijk dat je redelijk tot veel van computers weet *lol*

Zoals RGAT al aangeeft zou ik inderdaad eens kijken welk(e) proces(sen) de load genereren. Virusscanners zijn nooit 100% fool proof, dus daar zou ik niet volledig op vertrouwen. Mocht je nou niet wijs kunnen worden uit de processen, een verse installatie van je OS doet normaliter ook wonderen (mits je geen illegale versie met malware hebt).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Weg

[ Voor 74% gewijzigd door Bolletje op 21-01-2015 15:08 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
[message=43612019,noline]YOLOWAFELS schreef op woensdag 21 januari 2015 @
weg
wou, mooi eerste post zeg op tweakerzzzz....

[ Voor 18% gewijzigd door Bolletje op 21-01-2015 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wat is OS en met iets kennen van pc bedoel ik gewoon dat ik niet zo iemand ben die nog niet eens weet hoe je een muis vast houd sorry hoor ?? Noem me daarom geen mongool aub

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:54:
sorry maar wat is OS en met iets kennen van pc bedoel ik gewoon dat ik niet zo iemand ben die nog niet eens weet hoe je een muis vast houd sorry hoor ?? Noem me daarom geen mongool aub
Die troll moet je gewoon negeren.

Met OS wordt het Operating System bedoeld, oftewel je besturingssyteem (ik gok Windows).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt jammer dat sommige mensen zo doen. Hoe kan ik eigelijk zon quote doen op een persoon dat is makkelijker .

En hoe installeer je Windows dan opnieuw en ben ik alles dan kwijt want dat zou echt een ramp zijn.

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:54:
Dat begrijpen we, en negeer de troll idd, maar dan moet je niet:
Ik weet redelijk tot veel over computers
zeggen ;)

Anyway, de toetscombinatie Ctrl+Shift+Esc opent taakbeheer, als je daar het tabje 'Processen' opent en sorteert op processorgebruik komt er al gauw een programma uit welke flink bezig is.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
En wat voor HDD?
Als je een 5400RPM heb dan is het direct 100% in W8..
Minimaal 7200K maar het liefst een SSD als de rest van je systeem wel goed is :)

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:59:
Ja echt jammer dat sommige mensen zo doen. Hoe kan ik eigelijk zon quote doen op een persoon dat is makkelijker .

En hoe installeer je Windows dan opnieuw en ben ik alles dan kwijt want dat zou echt een ramp zijn.
Quoten doe je het simpelst met de knop "Quote" rechts bovenaan de betreffende reactie. Windows opnieuw installeren doe je bijvoorbeeld met een recovery disk die je bij je pc/laptop hebt gekregen/moeten maken. Geen idee of je ze er tegenwoordig nog bij krijgt, maar jaren terug kreeg ik een reguliere XP bij mijn laptop geleverd.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 21-01-2015 15:03 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:03:
[...]

Quoten doe je het simpels met de knop "Quote" rechts bovenaan de betreffende reactie. Windows opnieuw installeren doe je bijvoorbeeld met een recovery disk die je bij je pc/laptop hebt gekregen/moeten maken. Geen idee of je ze er tegenwoordig nog bij krijgt, maar jaren terug kreeg ik een reguliere XP bij mijn laptop geleverd.
Amai los ernaast gekeken :D

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:59:

Handig om voordat je Windows compleet herinstalleert wel even het probleem te weten ;) Als het bijv. dat ene programma is waar je niet zonder kan is het een beetje zonde.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:03:
[...]

Quoten doe je het simpelst met de knop "Quote" rechts bovenaan de betreffende reactie. Windows opnieuw installeren doe je bijvoorbeeld met een recovery disk die je bij je pc/laptop hebt gekregen/moeten maken. Geen idee of je ze er tegenwoordig nog bij krijgt, maar jaren terug kreeg ik een reguliere XP bij mijn laptop geleverd.
Misschien nog een stomme vraag wil graag afbeeldingen laten zien maar kan niet upluaden moet dan een url ingeven maar de afbeelding staat niet op internet ??

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:05:
[...]

Misschien nog een stomme vraag wil graag afbeeldingen laten zien maar kan niet upluaden moet dan een url ingeven maar de afbeelding staat niet op internet ??
Dan moet je die afbeelding inderdaad eerst online gooien, bijvoorbeeld via dropbox.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 21-01-2015 15:07 . Reden: Misschien moet ik eens mijn tobo schoonmaken... ]

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:06:
[...]

Dan moet je die afbeelding inderdaad eerst online gooien, bijvoorbeeld via dropbox.
kan je hem zien

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/lightbox/home

• RGAT
  • Niet online
Je hebt nu een pagina van dropbox gelinkt, niet de afbeelding zelf ;)

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Je hebt nu een pagina van dropbox gelinkt, niet de afbeelding zelf ;)
Amai nu ben ik wel noob :D
Nu dan ??

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9qs2up3r3fai7p1/100%20%25%20schijf.jpg?dl=0

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste DJForest,
no offence, maar zoek eerst even het één en ander uit. Nu wordt het een helpdesk topic. Tweakers verwacht een bepaald niveau bij het openen van een topic. Hoewel je aangeeft "redelijk tot veel" van computers te weten blijkt dit nog uit geen enkele post. Ook blijkt niet dat je tot nu toe erg veel zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

Zoek eerst het één en ander uit hoe dropbox werkt, hoe dit forum werkt en kom dán weer terug. Voor nu gaat dit topic op slot, want dit leidt nu nergens toe.

Heb je vragen, stuur mij dan een bericht. Dit doe je door op het pijltje naast mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.