Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe office/internet laptop €500

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:24
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor mijn ouders. Er wordt vooral op geinternet en zo nu en dan wat tekstverwerkt. Eigenlijk de meest doorsnee huis-tuin-keukenwerkzaamheden.

Wat is je budget?
Het budget is maximaal 500 euro. Ik zit te kijken voor laptops rond de 400-450 euro, zodat er iets ruimte overblijft voor een SSD.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal 99% van de tijd thuis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kanshebbers die ik zelf heb gevonden zijn de volgende. Ze zijn geselecteerd omdat er een i5 processor in zit en fatsoenlijk wat werkgeheugen.

Dell inspiron 15 3000 á 404 euro: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop
Asus F555la á 453 euro: http://www.scheerenfoppen...55la-xx297h-laptop/p59854

Het design van de asus is iets mooier. De Dell heeft meer geheugen en een grotere HDD als voordeel, plus de lagere prijs. Welke van deze twee laptops is aan te raden? Zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 21-01-2015 15:13 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

En wat is nu eigenlijk je vraag?

• NoepZor
Ik zal het er ff bijzetten. De vraag is: Welke van deze twee laptops is aan te raden? Zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
i5 is beetje overdreven;

http://www.dell.com/nl/p/...3531-laptop/pd?oc=cn53105 + een leuke ssd erin en dan ben je voor de helft van het budget klaar. ;)

• NoepZor
Mijn moeder heeft in 2009 een laptop gehaald met een celeron er in. Ding is al 2 jaar afgescheven zo ongeveer. Met 8GB geheugen en een i5 kan ze wat langer door dan met die veredelde atom dualcore in die goedkope. Met SSD er in is het helemaal prima volgens mij. Er is voor 329 nog een i3 versie te koop, maar die heeft 40% minder rekenkracht vanwege de missende turbo.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
NoepZor schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:29:
Mijn moeder heeft in 2009 een laptop gehaald met een celeron er in. Ding is al 2 jaar afgescheven zo ongeveer. Met 8GB geheugen en een i5 kan ze wat langer door dan met die veredelde atom dualcore in die goedkope. Met SSD er in is het helemaal prima volgens mij. Er is voor 329 nog een i3 versie te koop, maar die heeft 40% minder rekenkracht vanwege de missende turbo.
Ja, maar zo kan je nog wel even doorgaan. Het is elke keer iets erbij en voordat je het weet zit je te kijken bij een i7 voor je mama om een beetje te facebooken.

I don't have dreams, I have goals!!

• NoepZor
De grens is 500 euro :) dus een laptop van 400 + eventueel een SSD is dan prima binnen budget? Daarnaast is iets processing power met al die webapps tegenwoordig ook niet verkeerd. Wat nu overkill is, is dat over 3 jaar niet meer. Die i3 zal daarom ook nog kunnen, is een stuk goedkoper.

• Redondo1982
NoepZor schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:30:
De grens is 500 euro :) dus een laptop van 400 + eventueel een SSD is dan prima binnen budget? Daarnaast is iets processing power met al die webapps tegenwoordig ook niet verkeerd. Wat nu overkill is, is dat over 3 jaar niet meer. Die i3 zal daarom ook nog kunnen, is een stuk goedkoper.
Ik heb zelf inmiddels de i3 versie nadat ik de celeron retour heb gestuurd. Ik had eerst gekozen voor de Celeron door de lage prijs, maar ook voor mijn echte benodigdheden. Het was maar aanvulling naast mijn desktop welke ik gebruik op kantoor. Echter na een paar dagen dacht ik...de i3 versie is maar iets meer dan € 100,- duurder ( en dat is bijna het dubbele van de celeron op dit moment haha), maar ik kreeg er zoveel meer voor terug. Snellere proc, win 8.1 volledige versie, ethernet aansluiting, dvd drive, betere wifi card etc. Dit is het allemaal waard en is zeker meer toekomstproof. Doe hier een ssd in en eventueel nog een ac7260 kaartje voor wifi ac en je bent voor minder dan € 400,- klaar en dan heb je een supersnel en betaalbaar lappie, welke nog jaren mee kan.

• NoepZor
Die Celeronversie is inderdaad te kaal en denk ik te snel te langzaam. De i5 versie heeft 40% meer snelheid en 100% meer geheugen en opslagcapaciteit beschikbaar. Ik twijfel of dit voor de 100 euro meer de laptop langer mee laat gaan, ik vermoed van wel. Dan maakt het qua afschrijving geen zak meer uit. Ik ben voor de 404 euro nog geen andere laptop met i5 en 8GB geheugen tegengekomen in ieder geval. Het aantal (of beter: gebrek aan) suggesties doet me in ieder geval vermoeden dat dit geen slechte deal is.

• Redondo1982
NoepZor schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:12:
Die Celeronversie is inderdaad te kaal en denk ik te snel te langzaam. De i5 versie heeft 40% meer snelheid en 100% meer geheugen en opslagcapaciteit beschikbaar. Ik twijfel of dit voor de 100 euro meer de laptop langer mee laat gaan, ik vermoed van wel. Dan maakt het qua afschrijving geen zak meer uit. Ik ben voor de 404 euro nog geen andere laptop met i5 en 8GB geheugen tegengekomen in ieder geval. Het aantal (of beter: gebrek aan) suggesties doet me in ieder geval vermoeden dat dit geen slechte deal is.
Koop gewoon die i5, daar zit je toch al met je hoofd bij. Het valt binnen je budget en je voelt jezelf daar het beste bij. Je hebt je keus allang gemaakt denk ik.

• NoepZor
Helemaal goed :) ik was ook vooral benieuwd naar alternatieven rond die prijs, maar die kan ik zelf niet vinden en worden ook niet aangedragen. De Dell is nu ongeveer 383 euro na alle kortingen, voor dat geld kan mijn moeder zich wel even een paar jaar redden.

[ Voor 29% gewijzigd door NoepZor op 22-01-2015 16:41 ]

Pagina: 1