Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe hardware maar krijg geen stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs mijn desktop geupgrade.
Daarvoor heb ik via tweakers onderdelen van de best buy guide gebruikt. (het mainsteam gaming systeem)

MOBO: gigabyte G1 sniper B5
CPU: i5 4590
GPU: gtx 970
RAM: 2x4 gb

Ik had het idee om eens een waterkoeler te proberen dus heb ik de corsair H55 erbij gekocht.

Voeding was al 750w dus ik dacht dat het geen probleem zou opleveren omdat bij de best buy guide een 450w voeding was aangeraden.

Nu had ik alles gemonteerd en het lijkt net alsof mijn PC geen stroom krijgt want er gebeurt gewoon niks. Ik dacht dat de voeding te oud was en gewoon kapot was gegaan.

Nu had ik een nieuwe gekocht van 750w want dat lijkt met nog steeds ruim voldoende. Mij pc ging een tijd aan, het werkte, maar toen hoorde ik een "draaiend sis" geluid en toen viel hij weer uit. En weer helemaal geen stroom.

Is 750w te weinig of?
Ik heb geen flauw idee wat er mis is.
En naar mijn weten is alles op de juiste manier gemonteerd.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:47
Heb je alles goed gemonteerd? Afstandsbusjes gebruikt om het moederbord in de kast te bevestigen?
Zowel de grote ATX plug als de kleine dichtbij de processor aangesloten?
Wat doet de kast als je alleen de basishardware erin stopt?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Topicstarter
Afstandsbusjes zitten goed en alles is juist gemonteerd heb het zelfs inmiddels 3x gechecked.. helaas moet ik zo gaan werken. Maar vannacht kan ik wel even kijken wat hij doet met basis componenten.

Dan bedoel je toch zonder gpu?
of ook met standaard intel koeler? Want met standaard intel koeler heeft hij wel goed gewerkt.

Ik heb de waterkoeler er later ingebouwd

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 14:27 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:25:
Afstandsbusjes zitten goed en alles is juist gemonteerd heb het zelfs inmiddels 3x gechecked.. helaas moet ik zo gaan werken. Maar vannacht kan ik wel even kijken wat hij doet met basis componenten.

Dan bedoel je toch zonder gpu?
of ook met standaard intel koeler? Want met standaard intel koeler heeft hij wel goed gewerkt.

Ik heb de waterkoeler er later ingebouwd
Wat voor merk voeding gebruik je?

Heb je alle stroomkabels nagekeken? Maakt je kast echt nergens kortsluiting?

Kun je AL je componenten in een lijst neerzetten? Net zoals je hebt gedaan met mobo, cpu en gpu?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Welke '750 watt' voedingen hebben we het overigens over?
MS-Tech 750 watt kan je beter lezen als ~400 als de maan goed staat ;)
Verder is zoals de BBG al aangaf 450 watt prima, zo'n H55 verbruikt ook geen noemenswaardige hoeveelheid stroom.
Wat gebeurt er precies als je de pc aan zet? Gaan de fans draaien, krijg je bios piepjes, krijg je soms beeld enz.?
En een 'draaiend sis geluid', waar kwam dat ongeveer vandaan? (Voeding, fans, hdd of de H55)?

Fixing things to the breaking point...

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Ik zou inderdaad beginnen met een lijstje van de hardware die je hebt. (merk en types). en evt een paar foto's van de opstelling.

Dat scheelt een hoop giswerk.

Maar als hij het met stock cooler wel deed en na de inbouw van waterkoeling niet meer, zou ik in die richting gaan kijken. Zit alles goed vast, geen lekkages, geen spullen die klem zitten, stekkers goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Pc specs:
Mobo: Gigabyte g1 killer b5
Cpu: intel i5 4590
Koeler: corsair h55 waterkoeling
Ram: crucial-ballistix 2x4
Gpu: msi gtx 970
Voeding: corsair 750cx
kast: CM silensio 550
Ssd: corsair 128gb (al wat ouder)
Hdd: samgsun 1tb (ouder)
en een oude dvd speler.

Alles zit just aangesloten en zover ik weet kan hij nergens kortsluiting hebben binnen of buiten de kast

Waar dat draaiend sis geluid vandaan kwam kan ik niet echt nagaan.. hij doet namelijk helemaal niks meer. Maar bij het opstarten deed alles het prima.

Even aangestaan viel hij uit en deed helemaal niks meer

Ik zal vannacht eens de standaard intel koeler terug zetten.. even kijken wat hij dan doet. Als hij gewoon werkt ga ik weer terug naar mijn oude vertrouwde mugen koeler en heb ik mn h55 te koop staan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 15:16 ]

Pagina: 1