Goede laptop voor CAD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewitwel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-11-2022
Voor mijn werk (mechanisch ontwerpen) zoek ik een nieuwe laptop die geschikt is voor SolidWorks.

Mijn budget is max. 2.000 euro

Het liefst zou ik een laptop hebben die voldoet aan de volgende specificaties:

-Windows 7 of 8
-Intel i7
-RAM 16 GB (uitbreidbaar naar 32 GB optioneel)
-Ongeveer 15" beelddiagonaal (17" is te groot)
-Num Pad
-HDMI aansluiting
-2 schijven (minimaal 1 SSD)
-En uiteraard een goede GPU (NVIDIA Quadro lijkt me erg sterk voor CAD)

Als ik echter zoek op deze specificaties, dan blijven er niet veel Laptops over om uit te kiezen. De MSI GS60 ziet er vrij slick uit. Echter heb ik geen ervaring met MSI. Wat nou nog meer goede machines voor mechanical engineering?

Een PC is geen optie omdat ik veel op locatie werk. En aangezien een laptop moeilijk valt up te graden, wil ik mijn aankoop in 1 keer goed doen.

Bedankt als jullie me kunnen helpen, Grtz Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

De MSI is een van de betere opties; je zou ook nog een BTO kunnen overwegen. Het nadeel van de MSI dat het gebruikte scherm TN is (dus matigere kijkhoeken, etc) in plaats van IPS wat je doorgaans wel zou verwachten in deze dure modellen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMechanik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-01-2023
Persoonlijk zou ik kijken bij de mobiele workstation modellen van lenovo, HP of Dell. Er is echter vrij weinig keus in modellen met een Nvidia quadro of AMD Firepro kaart (beide native ondersteuning in Solidworks)...

BTO heeft geen Quadro of Firepro kaarten in zijn productprogramma zitten, MSI heeft 2 workstation modellen. Persoonlijk vind ik dit echter laptops die weinig professioneel overkomen door al het plastic en kleurrijke tierlantijntjes.

Succes met de zoektocht, ik ga voor wat lichter mobiel solidworks werk een T440 met Intel HD4400 overnemen, hopelijk gaat dit afdoende zijn voor mijn gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 20:24
BTO heeft 1 15" machine met een Quadro kaart in zijn gamma:

http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl56-quadro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De HP ZBook 15 is wel een goede keus. Kan 2 (geloof zelfs 3) schijven bevatten, heeft een i7 met 32GB en een redelijk dikke Quadro aan boord. Blijft dan net binnen je €2000 budget.
En je hebt 3 jaar garantie erop, iets wat MSI waarschijnlijk niet zal bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:02
Sorry, maar Solidworks heeft meer aan een hele goeie CPU dan een videokaart, vooral een dure Quadro/FirePro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Misschien moet je ook eens hier naar kijken http://www.xnotebooks.nl/...d4600-optimus-p771zm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMechanik
Excuus, verkeert gekeken! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je HDMI uit je eisenlijstje laat vallen, wordt de keuze al iets ruimer. De specificaties die je noemt wijzen naar een mobile workstation (Lenovo W-serie, Dell Precision, HP Elitebook/ZBook, Toshiba Tecra etc.) en daar vind je nauwelijks hdmi omdat dit een aansluiting is voor consumenten.
Zakelijke en professionele laptops hebben (mini-) DisplayPort of Thunderbolt, dit zijn aansluitingen waar je met een verloopstuk of kabel een HDMI-monitor op kunt aansluiten.

Ik zou voor een professionele laptop bij de merken/series blijven die ik hierboven genoemd heb. Ook in deze volgorde van voorkeur, maar dat is persoonlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:18
En met de DP aansluiting op de W540 kun je ook nog een 4K scherm op 60fps aan sturen: http://www.thinkscopes.co...lcd-thinkvision-pro2840m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 00:28
mobiele processoren ondersteunen vaak max 16gb ram, alleen desktop processors zoals in HP Z book bv, kunnen 32 gb aan. Ook zijn alleen de desktop cpu's quad core. De desktop cpu's worden warmer en gaan op accu ook niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:18
Een i7-4710MQ is toch echt een quad core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMechanik
DeMechanik schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:12:
Persoonlijk zou ik kijken bij de mobiele workstation modellen van lenovo, HP of Dell. Er is echter vrij weinig keus in modellen met een Nvidia quadro of AMD Firepro kaart (beide native ondersteuning in Solidworks)...

BTO heeft geen Quadro of Firepro kaarten in zijn productprogramma zitten, MSI heeft 2 workstation modellen. Persoonlijk vind ik dit echter laptops die weinig professioneel overkomen door al het plastic en kleurrijke tierlantijntjes.

Succes met de zoektocht, ik ga voor wat lichter mobiel solidworks werk een T440 met Intel HD4400 overnemen, hopelijk gaat dit afdoende zijn voor mijn gebruik!
Even een update voor mensen die mogelijk zelf op zoek zijn in deze categorie: Ik draai nu een jaar met een T440: i5-4300U, 4GB Ram en 128GB SSD, HD4400 graphics. In mijn studie Automotive aan de HAN heb ik nog geen situaties meegemaakt waarbij deze pc de parts of assemblies niet trekt. Alleen bij grotere, gecompliceerdere berekeningen kwam ik wat RAM tekort, maar dit was slechts bij intensiever, 'prive' gebruik.
Pagina: 1