Bad sectors nieuwe Maxtor 40,9 GIG

Pagina: 1
Acties:

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 18:41
Scandisk geeft dit dus aan.. Duzzz scandisk oppervlakte controle laten uitvoeren maar ik krijg ze niet weg. In de bios wordt de harde schijf ook maar herkend als 33 gig waar het eerst 40 gig was. Ik krijg ook af en toe blauwe schermen van Kan niet schrijven naar Station D (M'n Maxtor duzzz). Ook elke keer als Win98Se opstart krijg ik te zien dat m'n Maxtor bad sectors heeft en dan gaat ie Scandisk uitvoeren. Met als resultaat dat hij zegt dat hij de laaste Clusters niet kan lezen. Dit kan te wijten zijn dat ik de LBA mode niet aan heb staan in de bios maar die heb ik wel degelijk aanstaan.

Ik heb ook Maxblast geinstalleerd en uitgevoerd maar deze geeft geen fouten aan.

Iemand bekend met dit probleem? en is er een oplossing voor??

Zoniet dan zal ik toch eerst m'n mp3z moeten backuppen en dan terugsturen naar Gistron :(

edit:
Ook met PowerMax getest maar geeft ook geen foutenaan

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die 33 gb ipv 40 gb is een maxtor 40 gb kwaal lijkt wel. ik heb het nu zelf gehad en hier is al een aantal keer een topic er over geweest. conclusie is steeds dat de schijf kapot is en dat je voor garantie een nieuwe kan krijgen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet vrijwel zeker dat dit een support probleem bij je mainboard is. Wat voor type mainboard is het, en welke BIOS versie? Veel iets oudere mainboards hebben moeite met schijven boven de 32GB of iets dergelijks. De rest wordt afgekapt, en de combinatie met Windows/Linux kan dan vreemde effecten opleveren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

terugbrengen dat nieuwe dingals ie nu al ellende geeft gelijk terug gaan der mee

Sommige mensen....

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 18:41
Op donderdag 14 juni 2001 14:29 schreef Exirion het volgende:
Ik weet vrijwel zeker dat dit een support probleem bij je mainboard is. Wat voor type mainboard is het, en welke BIOS versie? Veel iets oudere mainboards hebben moeite met schijven boven de 32GB of iets dergelijks. De rest wordt afgekapt, en de combinatie met Windows/Linux kan dan vreemde effecten opleveren.
Hmmmzzz daar kan het niet aan liggen. Want eerst herkende m'n bios hem wel als 40 gig.. Nu ineens niet meer:(

Verwijderd

Vergelijkbaar probleem gehad met mijn maxtor. Van het ene op het andere moment 10GB kwijt.
Als je nog in je eerste jaar zit gewoon mee terug gaan, dan heb je gewoon garantie.
Als je over je eerste jaar heen zit kun je op de site kijken hoe lang Maxtor garantie geeft op dat ding. Meestal is het 3 jaar, dan kun je een zo genaamd RMA nummer aanvragen, waarmee je de schijf naar Ierland kunt sturen en dan krijg je gratis een nieuwe.
Zit nu te wachten op mijn nieuwe schijf, zaterdag pas verzonden dus het kan nog wel even duren.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Niet moeilijk doen, probeer hem eerst leeg te halen. te fdisken en kijken wat er dan gebeurt.

Als dat nix helpt dan garantie he..

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:08
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Eerst meldingen over bad blocks en daarna kwam ik erachter dat er nog maar 33 GB over was. Dat op een schijf van minder dan 2 maanden oud... Hij is nu retour naar de winkel en ik wacht nog steeds op een nieuwe. Gewoon opsturen dus! Kapot is kapot, wat heb je aan een half gare schijf? Daar betaal je toch niet voor? :)
Pagina: 1