Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rabobank hint op meerprijs voor betalen via Apple Pay

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Het artikel over Apple Pay & Rabobank gaat in feite over twee totaal verschillende zaken:
  1. De Rabobank die overweegt om de kosten voor Apple Pay door te berekenen;
  2. Banken - niet alleen Rabo, maar alle(?) banken maken zich zorgen over het verminderde toezicht van nieuwkomers als Google en Apple.
Je kan je sowieso afvragen of dit niet twee verschillende berichten hadden moeten zijn: dat tweede stuk gaat *en* niet over de Rabobank maar over Nederlandse banken algemeen, *en* het gaat niet over Apple maar over nieuwe pseudo-financieele instellingen. Mensen die bij een andere bank dan Rabo zitten, of geen Apple-Pay gebruiken, zouden dit artikel kunnen missen want de titel maakt niet duidelijk dat de inhoud anders is dan de titel aangeeft.

Maar als dan toch de boel in 1 artikel moet, dan zou het denk ik wel goed zijn het onderscheid duidelijker te maken - en daarvoor is 1 woordje toevoegen (en wat schuiven) genoeg:

"Daarnaast vrezen de banken dat Google en Apple onder minder streng toezicht..."

Nu gaat de 1e alinea naadloos over in de 2e zonder dat er - volgens mij - een onderling verband is, anders dan dat alles uit 1 bronartikel komt.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We hebben het nieuwsfeit over het mogelijke doorberekenen door Rabobank uit een artikel over zorgen van banken over de nieuwkomers gehaald. In algemene zin gaat het om de issues waar banken zich mee geconfronteerd zien door de komst van de nieuwkomers. De doorberekening is daar een voorbeeld van, de vrees voor minder streng toezicht ook. Wij hebben het een als insteek genomen en het ander lijkt met relevant genoeg om ook genoemd te worden.

Volgens mij is het verband ook wel duidelijk zonder het woord 'daarnaast', gezien de zin in de eerste alinea "Banken lijken Apple en Google liever niet als concurrent te krijgen".