Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatlin90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo,

ik heb sinds oktober vorig jaar een iPhone 6+ en een paar weken geleden kreeg ik problemen met het focussen van de camera aan de achterzijde. Slecht licht of goed licht maakt niet uit, de foto's zijn onscherp.

Na een beetje googelen kwam ik er achter dat dit blijkbaar een zwak punt is van de 6 Plus, er zijn een hoop mensen met dit soort, of nog veel ergere problemen. De camera focust niet goed meer en het beeld stuitert bij sommige mensen ook op en neer, dat heb ik gelukkig niet. Volgens de verhalen op internet is dit een zwak punt van de 6 Plus, de veertjes in de optische beeldstabilisatie zijn niet sterk genoeg en bij langdurige trillingen (bijv. joggen met je telefoon) krijg je dit soort problemen. Nou heb ik niets er bijzonders mee gedaan en het is ook lang niet zo erg als sommige filmpjes op internet laten zien.

Ik weet ook niet wat er van waar is maar afgelopen weekend bij de Apple store geweest, ze hebben hem ter plaatse gerepareerd onder garantie. Op zich netjes, maar ik heb nu het gevoel dat ik een ander soort camera heb teruggekregen, de camera van de gewone 6. Het uitstekende deel van de camera van mijn Plus zag er altijd iets anders uit en voelde altijd iets anders dan dat van een 6, nu ziet het er hetzelfde uit en voelt het ook hetzelfde.

Maar het is maar een gevoel. Heeft iemand een idee hoe ik kan nagaan wat voor camera er nu precies in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij nog steeds strakke foto's maakt, is het toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Gatlin90 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:56:
Hallo,

ik heb sinds oktober vorig jaar een iPhone 6+ en een paar weken geleden kreeg ik problemen met het focussen van de camera aan de achterzijde. Slecht licht of goed licht maakt niet uit, de foto's zijn onscherp.

Na een beetje googelen kwam ik er achter dat dit blijkbaar een zwak punt is van de 6 Plus, er zijn een hoop mensen met dit soort, of nog veel ergere problemen. De camera focust niet goed meer en het beeld stuitert bij sommige mensen ook op en neer, dat heb ik gelukkig niet. Volgens de verhalen op internet is dit een zwak punt van de 6 Plus, de veertjes in de optische beeldstabilisatie zijn niet sterk genoeg en bij langdurige trillingen (bijv. joggen met je telefoon) krijg je dit soort problemen. Nou heb ik niets er bijzonders mee gedaan en het is ook lang niet zo erg als sommige filmpjes op internet laten zien.

Ik weet ook niet wat er van waar is maar afgelopen weekend bij de Apple store geweest, ze hebben hem ter plaatse gerepareerd onder garantie. Op zich netjes, maar ik heb nu het gevoel dat ik een ander soort camera heb teruggekregen, de camera van de gewone 6. Het uitstekende deel van de camera van mijn Plus zag er altijd iets anders uit en voelde altijd iets anders dan dat van een 6, nu ziet het er hetzelfde uit en voelt het ook hetzelfde.

Maar het is maar een gevoel. Heeft iemand een idee hoe ik kan nagaan wat voor camera er nu precies in zit?
Apple store inlopen, vergelijken met de iphone 6 plusjes daar en iemand erbij roepen en een verklaring eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel049
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Ben je bij een officiële apple store geweest of een telefoon handel met apple service punt waar je je telefoon hebt gekocht ? De camera module van een iPhone 6 past niet in een 6 plus, de aansturing van de camera verschilt dus dat kan het niet zijn. De footprint van de iphone 6 plus camera is groter.
Omdat je een probleem had met je camera, kan het natuurlijk zo zijn dat je camera nu pas echt goed zit..

I love pressing F5... It's so refreshing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 25-07-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:34
De iPhone 6 camera module is anders dan die van de 6+. Er kan dus nooit een iPhone 6 camera in je iPhone 6+ gezet zijn. Overigens wordt het camera ringetje met safierglas aan de achterkant van de behuizing niet vervangen bij een camera reparatie. Dus ik denk dat je kwa uiterlijk zelf dingen aan het fantaseren bent ;)
Pagina: 1