Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651291

Topicstarter
Hallo,

Sinds eergisteren werd het scherm van mijn tweedehands aangekocht HTC ONE (m7) zwart.
Na verder onderzoek bleek dat de gsm geroot was. Nu kan ik de gsm niet opstarten.
Bij het aanzetten krijg ik het logo van htc en dan een zwart scherm.
Als ik volume down + power inhoud kom ik in het HBOOT menu terecht. Ik kan hiermee fastboot gebruiken.
ADB werkt echter niet omdat usb debugging is uitgeschakeld. Ik kan dit echter niet inschakelen omdat de gsm niet meer boot. Om een nieuwe ROM te flashen (waarvan ik hoop dat dit het zou oplossen) moet ik echter de zip file kunnen verplaatsen naar het intern geheugen, om daarna te kunnen installeren via recovery. Is het mogelijk om bestanden verplaatsen via fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Kom je nog in een recovery (zo ja, welke) . Als dit het geval is, ik weet dat in TWRP een filemanager zit. Met een OTG kabel kun je dan vanaf een externe SD een zip kopieren.

Op het moment dat je niet zover komt zul je een y-cable moeten maken (female USB om een USB-stick met de zip opaan te sluiten, andere poot van de Y micro-usb female om stroom op aan te sluiten, google voor de juiste pin-out) en op die manier het toestel opnieuw flashen.

Succes ermee, ik heb mijn One X kunnen afschrijven vanwege zo'n fout gelopen stunt ;(

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geraak nog in TWRP.
Dus indien ik een OTG kabel aansluit met daarop een usb drive zou ik aan de bestanden op usb drive moeten kunnen? Of moet dit echt een SD kaart zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben net achter een usb naar micro usb geweest, daarop mijn zip file gezet, maar TWRP leest de usb niet. Is dit ook omdat usb debugging is uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
nee, usb debugging is iets van android als het OS geladen is, wellicht is adb beschikbaar als je in TWRP zit en anders kan je misschien je toestel mounten als mass storage vanuit TWRP

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 11:48
Heb je wel gekozen voor 'mount usb-otg' in TWRP? Zo ja, zou je dit nog kunnen proberen:

- Opstarten in TWRP
- M7 verbinden met PC
- 'Mount USB-OTG'
- Voilá, intern geheugen komt tevoorschijn op de PC
- ROM Kopieren
- Unmount
- Flashen etc.

Als ook dit niet werkt kun je de ROM nog sideloaden. Dit doe je als volgt:
1. Have a recovery installed on your device that supports ADB sideload like TWRP 2.3 or higher
2.Have newer ADB binaries installed on your computer. If it's been a while since you installed ADB on your computer, you may need to get the latest ADB binaries in platform-tools from the Android SDK. You will need version 1.0.29 or higher (1.0.32 or higher is required for TWRP versions 2.8.2.0 and higher). You can find your current version by typing "adb version" at the command line.
3.Set the device into ADB sideload mode. In TWRP you do this by going to Advanced then ADB Sideload.
4.From the command line, type adb sideload /path/to/rom.zip
5.For TWRP versions lower than 2.8.2.0, the file will be copied to your device
let op:
For TWRP versions lower than 2.8.2.0, the file will be copied to your device to whatever the current storage location is that you have selected in the mount page. It will always be placed in the root of that storage location and named sideload.zip (e.g. /sdcard/sideload.zip) and it will automatically delete / overwrite any existing sideload.zip you may have on your device. As soon as the file is copied to your device, it will automatically be installed. When the install is finished you will be presented with a reboot system button so that you can reboot to test your zip.

TWRP versions 2.8.2.0 and higher will stream the zip from your PC without storing it on your device. If you wish to store the zip on your device for later, you should not use sideload and instead use adb push or some other method to copy the zip to the device.
Opzich maakt het niet uit als je =/>2.8.2.0 hebt, en de ROM dus niet gekopïeerd wordt. Alleen heb ik ergens gelezen dat ROM's met een AROMA installer hier niet helemaal mee om kunnen gaan. Het zal wel gewoon flashen, maar omdat vervolgens de ROM niet meer op de SD-kaart staat, kan er in de loop der tijd iets fout gaan (Ja, dit klinkt heel raar en niet heel geloofwaardig, maar ik geef de waarschuwing toch maar) Dit kun je natuurlijk omzeilen door meteen na het sideloaden de ROM te booten, en vervolgens via de 'gewone' weg dezelfde ROM nogmaals te installeren.

Als je hier óók niet mee uitkomt, kun je de ROM nog naar de telefoon overzetten via ADB copy. Dit zul je zelf even op moeten zoeken hoe dit werkt.

(ik kan niet te diep ingaan op de materie. Ik heb geen HTC, geen TWRP en geen OTG :+ )

[ Voor 94% gewijzigd door LoeWn op 22-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:45

TommieW

Numa numa.

Let er op dat TWRP niet om kan gaan met NTFS. Formatteer je USB stick dan ook als FAT(32) of exFAT.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1