Toon posts:

ADSL / 4G abonnementen koppelen voor hogere snelheid up/down

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik ben op zoek naar een oplossing.
Binnenkort ga ik met mijn zaak verhuizen naar een nieuwe locatie in Rotterdam.

Op deze locatie is wel kabel en glasvezel mogelijk, maar aansluitkosten zijn hier rond de 2500 minimaal.
Aangezien dit een tijdelijke locatie is ga ik dit niet doen ivm de verplichte contractstermijn en hoge kosten.

Ik zit er nu aan te denken om meerdere ADSL abonnementen af te sluiten en deze te koppelen.
Daarnaast is het ook mogelijk om dit met meerdere mobiele 4G abonnementen te doen (echter hebben deze een 10GB limiet).

Dagelijks staat onze dropbox te syncen plus we versturen veel bestanden. Ik schat ons gebruik op gemiddeld 70-90 GB per maand.
Belangrijk is onze uploadsnelheid, bij 4G is deze hoog, bij ADSL minimaal.

Heeft er iemand tips?
Dank!
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dataverbruikers ergens stallen waar het wel betaalbaar is en dan remote werken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zitten video's te editen en moeten deze tevens uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Bij ADSL abonnementen zit je toch ook aan een contractsduur?
Je geeft aan dat er kabel aanwezig is? Aangezien rotterdam een UPC gebied is zou je daarvoor kunnen gaan.
Dan heb je al een hogere upload vergeleken met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, kabel ligt op 70 meter en kost 2500 € om het naar binnen te brengen... vandaar is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
WeirdEye schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:01:
Bij ADSL abonnementen zit je toch ook aan een contractsduur?
Hoeft niet, zolang je aparte ADSL-abo's wil nemen. Stapelen is uiteraard wel met jaarabonnement en bovendien ook hoge maandelijkse kosten + aanschafkosten van speciale apparatuur.
Dan heb je al een hogere upload vergeleken met ADSL.
Daar heb je SDSL voor, dan heb je symmetrische down en uploadsnelheid. Bijv. 6/6. Ik denk dat SDSL een goede uitkomst kan bieden in dit geval, mits de afstand tot de centrale niet te groot is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timmie1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:25:
Daar heb je SDSL voor, dan heb je symmetrische down en uploadsnelheid. Bijv. 6/6. Ik denk dat SDSL een goede uitkomst kan bieden in dit geval, mits de afstand tot de centrale niet te groot is.
Zakelijk SDSL is ook niet bepaald goedkoop en daar het tijdelijk is, zakelijk is veelal minimaal jaarcontract.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ga even van 100Gb per maand uit.

25Gb per week

5Gb per dag

Zo veel is dat toch niet?

Waarom zou dat met ADSL niet gaan? Ja, het duurt langer, maar wat maakt dat uit?

Als het per keer grote bestanden zijn, dan is het wellicht iets om op een schijf te zetten en thuis te uploaden.

Tijdelijke oplossing...

[ Voor 28% gewijzigd door albino71 op 21-01-2015 10:34 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
SinergyX schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:27:
[...]

Zakelijk SDSL is ook niet bepaald goedkoop en daar het tijdelijk is, zakelijk is veelal minimaal jaarcontract.
Klopt maar goedkoper dan kabel/glas binnenhalen of DSL-lijnen te stapelen.

Anders op een akkoordje gooien met een van de buren met kabel en/of glas. Internetverbinding overbrengen met straalverbinding.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien we met deadlines werken in een snelle upload de hoogste vereiste, zie dus liever een snellere up dan down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door albino71 op 21-01-2015 10:46 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Ligt er al kabel of glas of is dat er helemaal nog niet.
Aanleggen kost veel geld, en uit je verhaal kan ik niet duidelijk krijgen wat er wel en niet is.

Misschien is het handig dat je de postcode en huisnr geeft, of je moet zelf even kijken wat de afstand is tot de wijkcentrale voor DSL.

http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er ligt geen kabel en glas.

Afstand wijkcentrale is 560m.

3011RT huisnummer 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat wordt waarschijnlijk SDSL waar ik een jaar aan vast zit en 750€ aansluitkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
tele2 particulier is upload ook 8MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Laat een IT partij via Routit kijken wat er allemaal mogelijk is.

Als het 4G bereik daar goed is, dan zou ik een 4G abonnement zonder datalimiet aanschaffen. De uploadsnelheden van 4G zijn veel beter dan DSL. Ook de pingtijden zijn veel lager dan DSL. Echter de datalimietloze abonnementen zijn doorgaans niet met vast IP adres mogelijk. Ik verstook zelf zo'n 50-100 GB per maand over 4G. Niemand die erover klaagt.

Via Routit is toch ook Ziggo leverbaar met kortere contractduren? Ziggo is ook met een redelijk hoge upload te krijgen en de pingtijden van kabel zijn ook veel lager dan die van DSL.
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:55:
We zitten video's te editen en moeten deze tevens uploaden...
Dan zou RemoteFX nog weleens een uitkomst kunnen bieden. Dan heb je voldoende aan consumentenlijntjes, mits de pingtijden laag zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Trommelrem op 25-01-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

XS4All bied gestapelde lijnen aan zodat je een (veel) hogere upload kunt realiseren met DSL:

https://www.xs4all.nl/dslstapelen/

Is dat niet iets? de 4G abonnementen zullen uiteindelijk ook aardig wat gaan kosten?
Is er geen VDSL beschikbaar>

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
rally schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:58:
XS4All bied gestapelde lijnen aan zodat je een (veel) hogere upload kunt realiseren met DSL:

https://www.xs4all.nl/dslstapelen/

Is dat niet iets? de 4G abonnementen zullen uiteindelijk ook aardig wat gaan kosten?
Is er geen VDSL beschikbaar>
KPN niet. Tele2 (zoals genoemd) wel, zou 38/8 leverbaar zijn.

DSL stapelen is ook vrij prijzig. Een straalverbinding met een partij in de buurt met bv glas zou een optie kunnen zijn.

Maar als je echt hoger wilt, dan toch glas oid laten aanleggen. Als je corebusiness bestaat uit het noodzakelijk zijn van een stevige internetverbinding dan is dat gewoon een investering die noodzakelijk is.

Ik vraag me alleen af waarom je dan niet een ander pand tijdelijk zoekt als internet cruciaal is.

Moet dat uploaden realtime? Desnoods kun je een ftth lijntje nemen bij iemand thuis die het 's nachts upload ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:44
Trommelrem schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:58:
Laat een IT partij via Routit kijken wat er allemaal mogelijk is.

Als het 4G bereik daar goed is, dan zou ik een 4G abonnement zonder datalimiet aanschaffen. De uploadsnelheden van 4G zijn veel beter dan DSL. Ook de pingtijden zijn veel lager dan DSL. Echter de datalimietloze abonnementen zijn doorgaans niet met vast IP adres mogelijk. Ik verstook zelf zo'n 50-100 GB per maand over 4G. Niemand die erover klaagt.

Via Routit is toch ook Ziggo leverbaar met kortere contractduren? Ziggo is ook met een redelijk hoge upload te krijgen en de pingtijden van kabel zijn ook veel lager dan die van DSL.
[...]
Dan zou RemoteFX nog weleens een uitkomst kunnen bieden. Dan heb je voldoende aan consumentenlijntjes, mits de pingtijden laag zijn.
Waar heb jij precies 4G onbeperkt met 100 GB? Welke provider? routit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
T-Mobile zakelijk. Voor particulieren bestaat 4G zonder datalimiet niet meer.
Pagina: 1