Is oude voeding nog compatible met nieuwe wensen

Pagina: 1
Acties:

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:43
Ik ben aan het kijken naar een systeemupgrade. Ik heb al een aantal componenten op het oog en ik vraag mij af of mijn huidige voeding de juiste connectors heeft.

Ik zoek een?
Een compatibele voeding

Wat is je budget?
€50 ~ 80

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een goed merk, energiezuinig en stil.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op het oog:
pricewatch: MSI B85-G43
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G of pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

In mijn huidige systeem zit nu een pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W voeding. Bij mijn huidige moederbord zit deze naast de processor aangesloten met een 4 pins connector. Echter vraagt dit nieuwe moederbord een 8 pins connector en ik vraag mij af of mijn voeding deze wel heeft. Qua wattage lijkt mij deze voeding nog prima voldoen.

Wat neem ik mee van mijn oude systeem
- 1x pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
- 1x pricewatch: LG GH24NS90 Zwart
- 4x HDD's (1x WD blue, 1x WD black, 2x WD Green)
- 1x pricewatch: Scythe Kaze Master 5.25 (molex aansluiting)
- 1x Iiyama (1920*1080) scherm.

Verder vroeg ik mij af of een 760 ook toereikend is voor de huidige games of de 970 het geld (letterlijk) dubbel waard? Ook wil ik graag als tweede scherm mijn TV via HDMI (beeld & geluid) kunnen blijven aansluiten voor het kijken van films en series via mijn computer.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

De voeding moet nog wel mee kunnen. De GTX 760 is echter te duur voor wat je krijgt. Je kan ook kijken naar een pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G of pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 259 euro bij Alternate krijg je ook nog games bij en qua prestaties gaat die richting een GTX 970.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

En tweedehands onder de 200 euro, zelfde prijs als de 760. Kijk eens bij Vraag en Aanbod, zie genoeg 290 kaarten langs komen, waarvan ook refurbished en dus praktisch nieuw.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• LordSinclair
Wat ik zo lees over de R9 290 is dat het niet een erg stille kaart is. En dan vraag ik mij ook af waarom, als de kaart zo goed is, er zoveel 2e hands aangeboden worden.

Verwijderd

LordSinclair schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:54:
Wat ik zo lees over de R9 290 is dat het niet een erg stille kaart is.
Afhankelijk van de koeler die erbij zit. Heb je één met een stille koeler dan is die stil, heb je één met een luidruchtige koeler dan is die luidruchtig. :p
En dan vraag ik mij ook af waarom, als de kaart zo goed is, er zoveel 2e hands aangeboden worden.
Zijn heel veel ex-mining kaarten en GPU mining is niet meer echt rendabel, vandaar dat ze nu worden verkocht.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Ziehier een stille refurbished versie Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Manusjes van alles kunnen multitasken

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
LordSinclair schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:54:
Wat ik zo lees over de R9 290 is dat het niet een erg stille kaart is. En dan vraag ik mij ook af waarom, als de kaart zo goed is, er zoveel 2e hands aangeboden worden.
Waarom de kaart zo goed is dat is simpel. Bang for buck. Een high end kaart voor onder de 200 euro. Op resoluties hoger dan 1080 presteert de kaart beter dan een 970.

• LordSinclair
Het geeft zeker stof tot nadenken. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met nVidia, laag energiegebruik en goede prestaties. Dus ik moet mijn eens goed in gaan lezen over AMD kaarten. Ik wil de kaart wel nieuw kopen, dan is de plek waar je garantie moet zoeken in ieder geval duidelijk.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De R9 280 is ook een betere kaart dan de GTX760, en zit in dezelfde klasse. Tikje minder zuinig, maar imo is de GTX760 nu al obsoleet in de mid-high-end sector waar hij in zit. 2GB VRAM is echt te weinig, moderne shooters slurpen zo 3GB op, en dan hebben we het nog niet gehad over wat er over een jaar kan uitkomen voor gekkigheid.

De R9 290 is ook zeer goed qua prijs/prestatie, 100 euro goedkoper dan een GTX970, en niet veel langzamer. Ja, een wat hoger verbruik, maar, dat je ga je wss nooit terugverdienen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1