Upgrade GPU ivm dual DVI

Pagina: 1
Acties:

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zoek je?
Ik zoek een nieuwe videokaart met dubbel DVI. In mijn huidige pc wil ik een nieuwe GPU plaatsen. Ik heb er nu een AMD A10-6800K met een ingebouwde GPU in zitten, namelijk een Radeon HD8670D die draait op 844MHz.
Aangezien ik 2 beeldschermen wil aansluiten op een DVI uitgang gaat dit nu niet werken en zoek ik een kleine kaart met een dubbele DVI poort.
Het liefst heb ik een passieve kaart.

Wat is je budget?
max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur, maar als chipfabrikant wel graag van AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD A10-6800K met ingebouwde Radeon HD8670D, 16 GB intern geheugen en een Gigabyte moederbord.
Niet heel speciaal allemaal, maar games speel ik bijna tot niet, maar daar is de videokaart niet voor bedoeld.
Alleen mijn volgende behuizing wordt een Fractal Node 304 en daar moet deze aanstaande kaart wil inpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Simbob op 21-01-2015 07:55 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
waarom niet een hdmi>dvi adaptor? kost veel minder en als de huidige APU nog goed werkt waarom dan extra geld uit geven. onder de 100 heb je meestal de zelfde al niet slechte gpu dan je APU nu kan lever. tenzij je 2de hands gaat.

http://www.allekabels.nl/...OL9wqzHpMMCFbMatAod9GoA_w

dus welk moederbord heb je (type) en welke monitoren gebruik je? zodat wij mee kunnen denken aan een oplossing. gelijk iets vervangen omdat het aansluitingen mist kost je meestal een hoop geld voor weinig tot niets extra's

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn 2 monitoren zijn de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

En mijn moederbord een pricewatch: Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI

Ik heb slechte ervaringen met monitoren op een HDMI aansluiting. Kleuren en scherpte waren slecht.
Vandaar mijn keuze voor 2 x een DVI aansluiting.