PC gaat niet meer aan na installatie van een fan

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
De titel zegt het al een beetje. Ik was bezig met het installeren van een extra fan. Kast open. De fan geinstalleerd. Daarna gedrukt op aan/uit knop. PC gaat niet aan. Videokaart ledje is wel aan. (die is altijd aan, ook als de PC niet aan staat).

• Tengri
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? :|

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Om 3 uur 's nachts binnen een minuut reactie verwachten is wellicht niet helemaal realistisch (en de dubbelpost wordt niet zo gewaardeerd; edit dan je startpost).

Maar heb je hem ook al weer eens losgekoppeld en geprobeerd of hij dan weer wel boot?
En heeft die fan het überhaupt gedaan of kwamen er toevallig vonken/ronk/stank bij kijken?

Lijkt me sterk dat iets als een fan je hele systeem omver kan trekken, maar als hij bijv. kortsluiting veroorzaakt heeft kan dat best nare gevolgen hebben.

Iets meer info dus!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-02 08:46
Stekkertje tussen mobo en power button zit er nog gewoon in?

• Tengri
SuBBaSS schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 03:13:
Om 3 uur 's nachts binnen een minuut reactie verwachten is wellicht niet helemaal realistisch (en de dubbelpost wordt niet zo gewaardeerd; edit dan je startpost).

Maar heb je hem ook al weer eens losgekoppeld en geprobeerd of hij dan weer wel boot?
En heeft die fan het überhaupt gedaan of kwamen er toevallig vonken/ronk/stank bij kijken?

Lijkt me sterk dat iets als een fan je hele systeem omver kan trekken, maar als hij bijv. kortsluiting veroorzaakt heeft kan dat best nare gevolgen hebben.

Iets meer info dus!
Ik verwacht helemaal niet dat ik een antwoord binnen 1 minuut krijg. Ik ga zo slapen maar op je vraag te beantwoorden. Er was geen stank, vonk of rook.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
heb je wel ontladen,anti statisch gewerkt toen je met de computer bezig was?

Gaat de computer wel aan als je de fan er af haalt?

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Zoals freaky35 al zegt is het een goed idee om de PC weer in de oude staat terug te brengen. In jouw geval dus de fan loskoppelen en proberen op te starten.

Heb je per ongeluk niets losgetrokken bij het installeren van de fan?

Wat bedoel je precies met "gaat niet aan". Gebeurt er helemaal niets, geen kick, geen enkel lampje branden ook al is het maar even? In dat geval zal DiedB het antwoord al hebben gegeven.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Tengri
freaky35 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:46:
heb je wel ontladen,anti statisch gewerkt toen je met de computer bezig was?
Nee, hoe gaat dat?

• Tengri
0scar schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:27:
Zoals freaky35 al zegt is het een goed idee om de PC weer in de oude staat terug te brengen. In jouw geval dus de fan loskoppelen en proberen op te starten.

Heb je per ongeluk niets losgetrokken bij het installeren van de fan?

Wat bedoel je precies met "gaat niet aan". Gebeurt er helemaal niets, geen kick, geen enkel lampje branden ook al is het maar even? In dat geval zal DiedB het antwoord al hebben gegeven.
Ik heb de PC vandaag geprobeerd om hem weer aan te zetten. Hij gaat weer aan. Ik weet niet wat er gebeurd is omdat ik niks aan de configuratie heb veranderd maar hij werkt nu gewoon weer. I.i.g toch iedereen bedankt voor de hulp.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
Stuk blank metaal aanraken. Of de aardingspootjes van je wandcontactdoos.
Verwarming werkt op zich ook wel en iig niet op hoogpolig tapijt dansen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tengri, in het verleden ben je er ook al op gewezen dat je niet zomaar topics moeten aanmaken zonder enig vooronderzoek. Bij dit topic heb je weer die insteek, vandaar dat ik hem sluit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.