2e 60Hz Monitor naast 120Hz monitor: Framerate wordt minder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 09:43

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Ik heb twee nVidia GTX670's in SLI. Sinds verleden week is de bovenste kaart zowel aangesloten met DVI-D op een BenQ XL2411t (120Hz) en een Dell 2001FP (60Hz).

Op de 120Hz BenQ speel ik BF4 met op de Dell m'n browser en ander spullen. De BenQ draait bovendien met backlight strobing aan.

Ik merk duidelijk wanneer ik dit doe dat m'n fps inzakt. Dat kun je ook zien aan het GPU gebruik in MSI afterburner (waar het hoger is heb ik de Dell uitgezet en sturen m'n videokaarten alleen de BenQ aan):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QyjZfFQ.png

Beide monitoren voeren het verschalen uit in "NVIDIA Control Panel - Adjust Desktop Size and Position" met de GPU. Als ik dit voor de Dell op "display" zet maakt het niets uit.

Volgens velen op fora bestaat dit probleem niet, maar ik kan het merken en ook zien in MSI afterburner.

Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Edit: Het schijnt aan Geforce Experience te liggen. https://forums.geforce.co...d-screen-tear-/?offset=17
Vanavond maar eens proberen door bv Shadowplay uit te zetten of GFE te downgraden.
Edit2: Zonder Shadowplay gaat het beter, maar nog niet optimaal.

[ Voor 14% gewijzigd door immetjes op 21-01-2015 23:34 . Reden: Mogelijke oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Komt het niet doordat je een 60Hz scherm mixt met een 120Hz scherm?

Dus dat eerst alles op 60Hz wordt gecapped, en pas als je het scherm uitzet, dat de kaarten gaan proberen om de 120Hz te halen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 09:43

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Dat dacht ik eerst ook, maar na wat googelen bevestigt iedereen eigenlijk dat dat geen enkel probleem mag zijn.

Als mijn hoofdscherm op 60Hz zou lopen zou er nog wel te spelen zijn. Maar er ontstaan frames drops en microstuttering (dat heel even het beeld stilstaat). Heel irritant. Op het moment dat ik het 2e scherm uit zet in het configuratie scherm van W7 dan loopt alles weer als een speer.

Ik ga GFE ook nog even de-installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 22-01-2015 11:11 . Reden: typo ]