Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan niet verbinden met Cisco modem

Pagina: 1
Acties:

• Luca_Scorpion
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11 18:03
Hallo allemaal,
Onze Cisco modem van upc is gister stukgegaan, en aangezien we allemaal internet nodig hebben (werk/school) besloten we er een van marktplaats te halen.

Als eerst hing ik hem aan mijn pc om te checken of de instellingen etc goed stonden, maar ik kon niet verbinden met de modem.
Ik heb 192.168.1.1 en .0.1 geprobeerd, beide zonder resultaat.

Via cmd ipconfig geeft het volgende:
Autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.108.133
Subnet mask: 255.255.0.0
Default gateway: niks

Als ik naar het autoconfig ip adres ga krijg ik een login scherm van TeamCity(?)
(Ik zie net dat ik dat ook krijg als ik niet de modem aan mijn pc heb hangen, wel op een ander ip)

Ik heb de modem geprobeerd te resetten maar dat lijkt niet te werken.
Ik heb nu eerlijk gezegd geen idee wat ik moet doen...

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd :)
Als meer info nodig is hoor ik dat uiteraard graag.
Luca

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 10:25
Dat autoconfig ip adres krijg je omdat je pc geen DHCP server kan vinden en dus geen IP adres krijgt. Wat je kan doen is even op Internet opzoeken wat het IP adres van je modem is. Een vergelijkbaar adres instellen op je computer en dan even kijken of je verbinding kan maken met het IP adres van de modem.

Een betere optie is denk ik om de helpdesk van UPC te bellen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat zegt UPC? Hebben ze dat modem al voor je connectie geconfigureerd? Op het moment krijg je geen IP via DHCP binnen (169 reeks...), waarschijnlijk omdat het modem geen internet krijgt dus krijg je geen DHCP (ga er vanuit dat hij in bridge staat/geen router/NAT functionaliteit heeft). Volgens mij heb je modem/routers in bruikleen van UPC, je moet ze ook terugsturen, je eigen DOCISYS3 modem regelen is volgens mij niet mogelijk in Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door Umbrah op 20-01-2015 22:48 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Umbrah schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:47:
En wat zegt UPC? Hebben ze dat modem al voor je connectie geconfigureerd? Op het moment krijg je geen IP via DHCP binnen (169 reeks...), waarschijnlijk omdat het modem geen internet krijgt dus krijg je geen DHCP (ga er vanuit dat hij in bridge staat/geen router/NAT functionaliteit heeft). Volgens mij heb je modem/routers in bruikleen van UPC, je moet ze ook terugsturen, je eigen DOCISYS3 modem regelen is volgens mij niet mogelijk in Nederland.
Lijkt er meer op dat dat Cisco apparaat in "Bridge" modus staat.

@ TS reset die Cisco eens naar de fabrieksinstellingen en probeer daarna nóg eens te verbinden :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Luca_Scorpion
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11 18:03
MagicTempest schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:46:
Dat autoconfig ip adres krijg je omdat je pc geen DHCP server kan vinden en dus geen IP adres krijgt. Wat je kan doen is even op Internet opzoeken wat het IP adres van je modem is. Een vergelijkbaar adres instellen op je computer en dan even kijken of je verbinding kan maken met het IP adres van de modem.
Ik zit er weer in, super bedankt!
Is alleen wel een ziggo modem zie ik nu dus hoop dat dat ook met het upc netwerk kan ^^

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een willekeurig modem werkt niet. UPC moet die modem aan jouw abbonement koppelen.

Technisch kan het wel, mits UPC die modems ook gebruikt, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt dat je een helpdeskpersoon zo ver krijgt. Los van dat hun systemen dat vermoedelijk niet snappen, dan moet je echt iemand 'dieper' hebben.

Bottomline: Zsm nieuwe modem vragen bij UPC. Dit ding kun je niets mee. Dan heb je vrij snel een nieuwe modem in huis. Mogelijk kun je ook bij een UPC shop terecht en daar een modem ophalen.

Maar er zullen vast wel insiders langskomen hier met meer info :)

Los daarvan: Als je modem gisteren al stuk gegaan is, dan had je gisteren ook kunnen bellen (Tenzij dat te laat is) en vandaag (heel misschien) al een nieuwe modem gehad.

Tot die tijd heb je 3 opties:
- Wifi van de buren
- Tethering via je telefoon
- Long-term: Als je zo afhankelijk bent van internet een 2e (dsl) lijntje ernaast als backup

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 20-01-2015 23:57 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DJSmiley schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:56:
Een willekeurig modem werkt niet. UPC moet die modem aan jouw abbonement koppelen.

Technisch kan het wel, mits UPC die modems ook gebruikt, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt dat je een helpdeskpersoon zo ver krijgt. Los van dat hun systemen dat vermoedelijk niet snappen, dan moet je echt iemand 'dieper' hebben.

Bottomline: Zsm nieuwe modem vragen bij UPC. Dit ding kun je niets mee. Dan heb je vrij snel een nieuwe modem in huis. Mogelijk kun je ook bij een UPC shop terecht en daar een modem ophalen.

Maar er zullen vast wel insiders langskomen hier met meer info :)

Los daarvan: Als je modem gisteren al stuk gegaan is, dan had je gisteren ook kunnen bellen (Tenzij dat te laat is) en vandaag (heel misschien) al een nieuwe modem gehad.

Tot die tijd heb je 3 opties:
- Wifi van de buren
- Tethering via je telefoon
- Long-term: Als je zo afhankelijk bent van internet een 2e (dsl) lijntje ernaast als backup
Wat voor een "derde wereld" idee heb je dán aangaande je klanten? Als een klant een ander modem (en dus een ander MAC adres wil registeren én daar voor blijft betalen.... Laat 'm?!

Het is de apparatuur bij/van de klant, niet van UPC (apparatuur áchter 't AOP)..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
wimmel_1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:14:
[...]

Wat voor een "derde wereld" idee heb je dán aangaande je klanten? Als een klant een ander modem (en dus een ander MAC adres wil registeren én daar voor blijft betalen.... Laat 'm?!

Het is de apparatuur bij/van de klant, niet van UPC (apparatuur áchter 't AOP)..
Modem is en blijft eigendom van upc. Daarnaast werkt docsis niet zoals dsl waarbij je 'ff' vci/vpi of vlan id instelt. Technisch is het bijna onmogelijk om alle merken modems op 1 type cmts te ondersteunen en vooral stabiel te garanderen.

Dat geld overigens bij alle kabelaars.. En juist om stabiliteit en (remote) support te geven doen meerdere providers dat. Denk bv aan vodafone met zn Draytek routers en kpn met zn Experiaboxen. Waarom? Omdat dat voor 90% van de klanten prima voldoet. En bij problemen van onkundige klanten is het zo gefixed.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DJSmiley schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:42:
[...]

Modem is en blijft eigendom van upc. Daarnaast werkt docsis niet zoals dsl waarbij je 'ff' vci/vpi of vlan id instelt. Technisch is het bijna onmogelijk om alle merken modems op 1 type cmts te ondersteunen en vooral stabiel te garanderen.

Dat geld overigens bij alle kabelaars.. En juist om stabiliteit en (remote) support te geven doen meerdere providers dat. Denk bv aan vodafone met zn Draytek routers en kpn met zn Experiaboxen. Waarom? Omdat dat voor 90% van de klanten prima voldoet. En bij problemen van onkundige klanten is het zo gefixed.
Hoezo is 't modem van UPC? het AOP (Abonnee Overname Punt) ligt al vóór 't modem en dus mag de abonnementhouder er alles op aansluiten.

UPC moet gewoon een stabiele lijn leveren tot aan 't AOP (en da's NIET per definitie 't modem wat voor IP verkeer zorgt).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Lees de algemene voorwaarden door, zook bij Ziggo overigens, en in de UK ook bij Virgin Cable, en overal in de wereld waar docsis gebruikt wordt. AOP okay, maar de kabelmodem is een bruikleen deal. Bevalt dat je niet, kun je altijd nog naar een VDSL2 provider die je overigens geen TV bied zodra je een ander modem gebruikt. Ook bij glas krijg je het modem in bruikleen. Genoeg keuze, maar eigen modem is technisch overal vrij lastig. Zo'n modem is natuurlijk dan ook een modem in de meest pure zin: verbind met een tiental kanalen, authenticeert, en spuugt een extern IP uit, al dan niet naar een interne router-NAT of een extern apparaat (zodra hij bridge staat). Daarnaast linkt hij VOIP met een telefoniepunt.

Sorry -- wees blij dat je een bridge mode hebt/mag krijgen. Dat is in andere landen namelijk niet zo, en ook daar zit je vast aan provider modems. Ik zat in Londen (helemaal geen kabel of glas, VDSL via BT of ADSL-8mbit via andere providers) aan een BT-box vast(!!) met 'swerelds slechtste QOS, en maar één gbit poort op z'n ingebakken switch.
Pagina: 1