Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden een Galaxy S5. Ben er heel blij mee, behalve 1 ding.. De camera. Het ontbreken van OIS is echt merkbaar, bij de geringste beweging heb je al blurry foto's. Ik heb mijn S5 pas geleden vergeleken met de G3 (in de Media Markt) en de G3 heeft een veel betere camera, alle foto's scherp, i.t.t. de S5. En laat nou net de camera het meest belangrijke zijn voor mij in een smartphone..

Nu heb ik al uitgebreid onderzoek gedaan op internet naar de LG G3, en ik heb wat dingen gelezen over het mindere signaal. Aan de G3 gebruikers, hebben jullie hier ook last van? En de batterijduur zijn jullie daar tevreden over? Hoeveel on-screen time halen jullie? Hapert de interface van het toestel door het QHD scherm?

En wat is in jullie ogen de betere allround toestel en waarom? Aan de ene kant heb ik zoiets van, hou die S5 nou maar gewoon. Aan de andere kant vind ik de G3 een 'tempting phone'. En al helemaal omdat ik hem eventueel tijdens de Media Markt BTW dagen kan oppikken voor €370 (449/1,21). De S5 is in goede staat en kan ik waarschijnlijk nog wel tussen de 300 en 320 voor vangen op marktplaats.

Kunnen jullie mij helpen met jullie ervaringen/adviezen over de LG G3?
Alvast bedankt!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
De G3 heeft een minder lange accuduur, en is iets langzamer, beide door het QHD scherm.
Op zich is het wel gewoon een goede telefoon hoor.
Als de camera echt het belangrijkste is voor je waarom dan geen Lumia 1020?
http://tweakers.net/product/342761/nokia-lumia-1020/
Is eigenlijk op alle vlakke een mindere telefoon maar er zit wel de beste camera ooit in (voor een telefoon dan).
De Z2 en de Z3 hebben, naar dat ik gehoord heb, ook een goede camera.

Verwijderd

Heb de G3 nu een weekje en ben er tevreden mee.

Verwijderd

Ik zou die overstap met jouw behoeften en mogelijkheden doen.
Al zou ik als je de telefoon duurzaam wilt blijven gebruiken, misschien kiezen voor een ander platform dan van androidfabrikanten, in tegenstelling tot fabrikanten die hun eigen OS maken, heb je minder garanties op updates.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 10:18 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:49
Er zijn flink wat Tweaker-reviews van de G3 die hem specifiek met de S5 vergelijken, vanwege een promotie van Tweakers waarbij dat gevraagd werd. Heb je die al gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]
jort99b schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:01:
De G3 heeft een minder lange accuduur, en is iets langzamer, beide door het QHD scherm.
Op zich is het wel gewoon een goede telefoon hoor.
Als de camera echt het belangrijkste is voor je waarom dan geen Lumia 1020?
http://tweakers.net/product/342761/nokia-lumia-1020/
Is eigenlijk op alle vlakke een mindere telefoon maar er zit wel de beste camera ooit in (voor een telefoon dan).
De Z2 en de Z3 hebben, naar dat ik gehoord heb, ook een goede camera.
De 1020 had ik al uitvoerig bekeken evenals de 930, maar Windows Phone is totaal niks voor mij. De 1020 heeft inderdaad een super camera, maar het gebrek aan bepaalde apps en het feit dat ik sowieso een Android fan ben houden mij tegen.
Anakha schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:31:
Er zijn flink wat Tweaker-reviews van de G3 die hem specifiek met de S5 vergelijken, vanwege een promotie van Tweakers waarbij dat gevraagd werd. Heb je die al gelezen?
Ik had de review van Massiefje al gelezen inderdaad. Net ook even de review van MartijnAbel gezien en dat is echt een hele goede vergelijking! Bedankt voor de link. Het gekke is dat ik in allerlei reviews op internet en youtube heb gelezen/gezien over het fletse scherm, waarbij vooral naast de S5 te zien was dat het scherm minder fel was. Echter, toen ik dus onlangs bij de Media Markt was bleek de LG G3 juist een hogere brightness te hebben, en veel betere witwaarden. Zou dat een trucje kunnen zijn van Media Markt, of heeft LG wat verbeteringen doorgevoerd in nieuwere batches (ik weet niet of ik het zo wel goed zeg) t.o.v. van de batches van vorig jaar zomer/herfst?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:08:
Heb de G3 nu een weekje en ben er tevreden mee.
Merk je een verschil in bereik t.o.v. je vorige telefoon? Valt het bereik af en toe weg o.i.d.? Het lijkt er wel op dat ik de G3 zal kopen. Alleen ben toch een beetje angstig door die verhalen over het mindere bereik en/of het wegvallen van de verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Merk je een verschil in bereik t.o.v. je vorige telefoon? Valt het bereik af en toe weg o.i.d.? Het lijkt er wel op dat ik de G3 zal kopen. Alleen ben toch een beetje angstig door die verhalen over het mindere bereik en/of het wegvallen van de verbinding.
Mijn vorige telefoon was een S4. Tot nu toe geen enkel probleem ervaren met de LG G3. Ik vind het lekker snel gaan, geen last van wegvallende verbinding (niet merkbaar althans) en ook het batterijverbruik lijkt tot nu toe mee te vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:40:
[...]

Mijn vorige telefoon was een S4. Tot nu toe geen enkel probleem ervaren met de LG G3. Ik vind het lekker snel gaan, geen last van wegvallende verbinding (niet merkbaar althans) en ook het batterijverbruik lijkt tot nu toe mee te vallen.
Goed om te horen! Ik denk dat ik de verleiding niet ga kunnen weerstaan en hem gewoon ga kopen volgende week bij de Media Markt 8)

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
Wat voor kleur heeft je S5? Als hij goed is heb ik wel interesse

Verwijderd

Topicstarter
HvdBent schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:39:
Wat voor kleur heeft je S5? Als hij goed is heb ik wel interesse
Ik heb je een privé bericht gestuurd

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:16 ]