Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor senior

Pagina: 1
Acties:

• FR-VAK-R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt gebruik voor e-mail,surfen(Nieuws/bank/youtube)

Wat is je budget?
800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt 2x per jaar op vakantie meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk geen voorkeur, laptop moet een zo groot mogelijk scherm hebben (full hd) en snel zijn (wellicht ssd?).

Laptop is niet voor mijzelf maar voor mijn opa, hij heeft nu een verouderde (slome) dekstop in gebruik en wil graag een nieuwe laptop aanschaffen. Zoals vermeld wordt de laptop voornamelijk voor de mail en een beetje surfen gebruikt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is 't wellicht voor zo'n oudje (:P) een idee om een laptop met touchscreen te kiezen? Ik weet dat veel mensen geen fan van dat Metro-gedoe van Windows 8 zijn (ikzelf heb 't nog nooit gebruikt), maar wellicht is het voor senioren wel erg handig i.c.m. een touchscreen?

• FR-VAK-R
Dat lijkt mij inderdaad wel wat aangezien hij ook een ipad in gebruik heeft ;)

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe wordt de laptop op vakantie meegenomen? Is goede draagbaarheid hierbij van belang? Je zegt dat hij een iPad heeft. Daar kan je toch ook al mee mailen en surfen? (Evt. een toetsenbordje erbij voor het typen) Verder is de metro interface wel leuk, maar je opa moet hier wel aan kunnen/willen wennen. Als hij altijd met de klassieke windows omgeving heeft gewerkt, is het misschien handig om dat niet te veranderen.

• FR-VAK-R
Laptop word in de auto meegenomen, ik snap dat je op een ipad ook kan surfen en mailen en dat vertel ik hem ook altijd maar hij wil dat nou eenmaal.
Er moet sowieso de nieuwste versie van Windows op want anders krijg je virussen volgens mij opa |:(
Het zal inderdaad even wennen zijn maar het is niet anders.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je hoeft metro niet persé te gebruiken in Windows 8. Maar met deze eisen voldoet iedere 17 inch laptop met core i3 wel. Koop er een losse ssd bij, want die zit alleen in de duurste modellen standaard ingebouwd. En evt. een mooie tas om hem mee te nemen. :)
Pagina: 1