Ik wilde dus een nas samenstellen (sommige hebben mij wellicht wel gezien in het DIY nas topic) maar realiseerde mij dat mijn oude mediaspeler langzamerhand ook wel aan vervanging toe is. Dus waarom niet eerst samen, dan kan ik later wel met een apart systeem aan de freenas
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een media center willen, met XBMCbuntu en webmin. 1080p moet hij kunnen afspelen, verder heb ik niet zoveel te eisen. 3d (hSBS) zou leuk zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 220 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x wd blue 1tb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een redelijk grote kast voor een htpc, maar dat maakt niet zoveel uit. Natuurlijk moet hij ook als NAS werken en dan moeten er wat hdd's in passen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt, al heb ik na een tijdje snuffelen wel het idee gekregen dat intel wat zuiniger is. Al maakt dat niet veel uit ivm zonnepanelen dus ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1080p kunnen afspelen in XBMC en af en toe torrents binnenharken en backups opslaan. Maar dan kijk ik ondertussen geen film. Stilte is een leuke bijkomstigheid maar ik heb mijn geluid altijd vrij hard. 3d (hSBS) zou leuk zijn maar die ene film in het jaar
Ga je overklokken?
Nope.
Dit heb ik al
Zo ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb.
Alvast bedankt voor de input
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een media center willen, met XBMCbuntu en webmin. 1080p moet hij kunnen afspelen, verder heb ik niet zoveel te eisen. 3d (hSBS) zou leuk zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 220 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x wd blue 1tb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een redelijk grote kast voor een htpc, maar dat maakt niet zoveel uit. Natuurlijk moet hij ook als NAS werken en dan moeten er wat hdd's in passen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt, al heb ik na een tijdje snuffelen wel het idee gekregen dat intel wat zuiniger is. Al maakt dat niet veel uit ivm zonnepanelen dus ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1080p kunnen afspelen in XBMC en af en toe torrents binnenharken en backups opslaan. Maar dan kijk ik ondertussen geen film. Stilte is een leuke bijkomstigheid maar ik heb mijn geluid altijd vrij hard. 3d (hSBS) zou leuk zijn maar die ene film in het jaar
Ga je overklokken?
Nope.
Dit heb ik al
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G2030 Boxed | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | ASRock H61MV-ITX | € 46,39 | € 46,39 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 190,25 | |
Zo ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb.
Alvast bedankt voor de input
[ Voor 39% gewijzigd door silverball op 20-01-2015 22:59 ]
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89