Toon posts:

Hoge prijs schermreparatie Asus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Even om de situatie te schetsen:
Mijn tablet, een Asus Transformer Pad TF300, begon een half jaar geleden handelingen (zoals o.a. links- en rechts swipen) uit zichzelf te maken en reageerde soms helemaal niet meer. Dit was al de tweede keer dat ik met dit probleem geconfronteerd werd. De eerste keer dat dit gebeurde, ruim een jaar geleden, heb ik de tablet direct terug gestuurd via Coolblue en enkele weken later was hij gerepareerd.
Aangezien ik dus een positieve ervaring had met de retour dienst van Coolblue besloot ik de tablet anderhalve maand geleden opnieuw op te sturen voor hetzelfde probleem.
Maar in de tijd tussen de eerste reparatie en de tweede retour is er een barst in het scherm gekomen. (in de rechter bovenhoek, een diagonale barst van 2 a 3 cm) De tablet is nooit gevallen dus voor mij is het nog altijd een raadsel hoe deze barst daar gekomen is.

Bij deze retour (de tweede) kreeg ik een e-mail van Coolblue waarin stond dat ze een barst hadden geconstateerd in het scherm en dat er eerst een prijsopgave zou gemaakt worden vooraleer ik de volgende opties zou hebben:
1. U gaat akkoord met de prijsopgave, de laptop zal dan worden gerepareerd.
2. U vraagt de laptop ongeprepareerd retour, u betaalt dan alleen de onderzoekskosten. Deze zullen tussen de ?50,- en ?80,- bedragen
3. U doet afstand van de laptop, deze zal dan kosteloos vernietigd worden.

Ik besloot om te wachten op de prijsopgave maar had er wel al even bij vermeld dat de tablet al eens eerder voor hetzelfde probleem was opgehaald en toen nog geen barst had. Dus het leek me straf dat de barst het probleem was.
Vandaag krijg ik de prijsopgave waarin staat dat het toestel deskundig geëvalueerd werd door de erkende reparatiedienst van de fabrikant. Deze stelde volgend defect vast: Display gebroken en kan vervangen worden aan een kostprijs van € 270 (inc. BTW).

Dus mij lijkt het dat de reparatiedienst van Asus zich er snel vanaf wil maken door het probleem op de barst te steken aangezien de tablet juist hetzelfde probleem vertoonde toen er nog geen barst was.
En ten tweede, de kostprijs. Een nieuw scherm kost als particulier, online, zo'n 70 - 90 euro. Dus als Asus waarschijnlijk nog een pak minder. Dat is dus ruim 200 euro om enkel een schermpje te vervangen?
Ik vind dit zwaar schandalig aangezien de nieuwprijs van een Asus Transformer Pad TF300 € 299 bedraagt, dat is amper € 20 verschil!

Is dit normaal? Heeft iemand nog ervaringen met een schermreparatie bij Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Scherm bij een (erkende/bij de fabrikant aangesloten) hersteller is altijd duurder. Deze gebruiken over het algemeen alleen originele onderdelen en moeten voldoen aan bepaalde eisen die de fabrikant stelt/eist.

Vaak koop je online geen originele onderdelen, al staat dat er vaak wel bij!

Je kan een second opinion opvragen bij Asus, maar ik ben er ergens van overtuigd dat zij hetzelfde gaan constateren. Ook geven zij weer garantie op de reparatie, de voorwaardes hiervoor moet je opzoeken.
Maar als je nog geen half jaar geleden je tablet ook al had opgestuurd vanwege hetzelfde defect zou je verwachten dat ze dit onder garantie maken.

Maar hoe komt de barst in het scherm? Dat zou ik persoonlijk ook kenmerken als "user-abuse"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden die ik me kan bedenken voor de barst is dat de tablet, in een beschermhoes, in mijn boekentas iets te veel druk heeft gekregen van het aantal boeken wat er bij zaten?
De tablet is nooit gevallen of er is nooit iets op gevallen en werd altijd in een beschermhoes opgeborgen na gebruik.

Dus mijn enige redelijke optie is om de onderzoekskosten te betalen en mijn tablet ongerepareerd terug te vragen. Ik betaal dus 75 € aan iemand die me zegt dat er een barst in mijn scherm zit, is het niet mogelijk om zo'n onderzoeksrapport op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderzoeks rapport kan je altijd opvragen aan de verkoper.
overigens hoe oud is de tablet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:13
Ze vervangen in het reparatie centrum het hele scherm.

Digitizer / LCD / Bezel / etc + arbeid dan kom je wel op 200+ euro.

Digitizer zelf repareren doen ze niet, dat is teveel werk om dat handmatig eraf te halen etc, zelfde als ze bij Macbook's het hele paneel + glasplaat + scharnieren + covers vervangen als een scherm stuk is.

Terwijl een Glasplaat + Paneel 1/3 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @mrveenie, dat ga ik dan zeker en vast doen. De tablet is aangekocht op 25-12-2012.

@Mektheb, damn is het een optie deze 'Digitizer' bij iemand anders dan Asus te laten herstellen? Of is dat niet zo betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het opsturen van een tablet met een barst in het scherm ook wel een erg zinloze actie is... Dat gaat je ALTIJD geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is maar wat je gewend bent, het scherm van een Apple laptop vervangen kost bij een Apple dealer al gauw 600 euro of meer (en de onderdelenprijs daarvan is echt niet veel hoger). Ik vind het dus nog wel meevallen.

Ik ken de machine in kwestie niet maar de digitizer los repareren is over het algemeen geen optie omdat deze aan het scherm vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Droewz : Wat was je verwachting toen je hem opstuurde?

Want als je verwachting was : Ze kunnen ook wel even naar het scherm kijken, dan heb je dus inderdaad met 75 euro onderzoekskosten te maken.
Hadden ze niet naar het scherm moeten kijken dan had je dit expliciet bij inleveren moeten vermelden en zeker aan de bel moeten trekken na de mail-notificatie.

En over de kosten, tja... In wezen geven ze al een indicatie in de mail : Het constateren dat er een barst in het scherm zit kost je 50 a 80 euro en daarbij doen ze in een barst geval echt niets anders als kijken naar de buitenkant (yep er zit een barst in), heel even opstarten (yep het scherm geeft beeld dus de interne electronica is ok) om dan te zeggen : Nieuw scherm.

In wezen vind ik het al flauw van coolblue dat ze hem zonder overleg doorsturen waardoor je altijd minimaal 50 euro kosten hebt.
Een scherm met een barst erin is niet te repareren is altijd minimaal nieuw scherm (tenzij expliciet benoemd als niet repareren) en daar zijn gewoon redelijke standaard prijzen voor die ik verwacht dat coolblue ook gewoon kent.
Ik had het klantvriendelijk van coolblue gevonden als die hadden gezegd : We kunnen hem opsturen maar dan heb je minimaal 50 euro onderzoekskosten en de uitkomst gaat minimaal zijn nieuw scherm a 277 euro en dan hebben we het alleen maar over de barst, nog niet over de originele klacht, klant zegt u het maar... Wilt u hem doorgestuurd hebben naar reparatie of niet?

Jij hoeft wmb niet te weten dat het kansloos is om een scherm met een barst op te sturen, maar ik verwacht van coolblue wel dat zij dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Een klant mag imo ook wel verwachten dat een kapot scherm wel een erg makkelijke stok om mee te slaan is voor een fabrikant.

Coolblue weet ook niet dat het 277 euro kost natuurlijk. Overigens zijn ze in de regel wel klantvriendelijk bij CB, die hadden hem ook wel teruggestuurd tegen verzendkosten i.p.v. 50 euro onderzoekskosten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gomez12 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:25:
Jij hoeft wmb niet te weten dat het kansloos is om een scherm met een barst op te sturen, maar ik verwacht van coolblue wel dat zij dat weten.
Dat is toch complete onzin? Je verwacht bergen van CB maar ondertussen is het geen probleem dat je niet eens logisch nadenkt bij het opsturen van een laptop waar schade 99% zeker door jezelf is gedaan?

Zeker de verwachting dat 'CB wel weet wat dingen kosten', als ze dat weten, wat heb je daar aan? Zij kunnen (en mogen) niet vaststellen wat de oorzaak is, dus ook geen prijskaartje aanhangen.

Stel nu dat CB denkt dat het enkel toplaagje is die los vervangen kan worden, ze zeggen 'zal rond de 80 euro zijn' en vervolgens blijkt het toch die 270 euro te zijn, is het zeker ook niet goed?

Nu weet ik niet precies welk scherm in die Pad zit, maar 70-90 voor een compleet scherm is aardig goedkoop, als ik snel kijk is de digitizer als 50+ euro. Als ik daarna even bekijk hoe je dit vervang, zal daar ook nog een stuk arbeid in zitten, of als het enkel de digitizer is, het gewoon complete vervanging is, daar het loshalen van scherm/digitizer risicovol is.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 21-01-2015 12:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 19:14
Ik heb even een teardown bekeken en het glas (digitizer) is niet vastgelijmd aan het lcd paneel over de gehele oppervlakte. Enkel de randen zijn vastgelijmd. (dus je kan ze makkelijk uit elkaar halen door een beetje warmte) Online vind ik de digitizer al voor een 20 euro. Dezelfde site heeft ook een model van 70 euro. Arbeidskosten inclusief zouden ze niet meer dan 100-120 euro mogen vragen denk ik. Aangezien de tablet ook niet zo moeilijk lijkt om uit elkaar te halen. (de ipad is veel moeilijker ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door gangsta_playa op 21-01-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Wat je online vind is natuurlijk niet OEM Asus maar namaak. Ook is er gewoon een uurtarief o.i.d. van toepassing waardoor reparatie op officiële wijze vaak duurder is dan nieuw.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Señor Sjon schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:16:
Wat je online vind is natuurlijk niet OEM Asus maar namaak. Ook is er gewoon een uurtarief o.i.d. van toepassing waardoor reparatie op officiële wijze vaak duurder is dan nieuw.
Een stukje glas met wat elektronica is geen 100 euro waard, zelfs al is het OEM. Dan zouden ze wel heel kleine winstmarges hebben. En het scherm vervangen duurt maar een uurtje. 270 euro zou ik alleszins teveel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
gangsta_playa schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:33:
Arbeidskosten inclusief zouden ze niet meer dan 100-120 euro mogen vragen denk ik.
Ze mogen vragen wat ze willen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Awsom schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:01:
[...]
Ze mogen vragen wat ze willen.. ;)
Dat zie ik de laatste tijd inderdaad veel te veel. Zeker van die reparatie winkels die voor de vervanging van een iphone batterij 70 euro vragen. Dat is pas schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bigs schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:06:
Het is maar wat je gewend bent, het scherm van een Apple laptop vervangen kost bij een Apple dealer al gauw 600 euro of meer (en de onderdelenprijs daarvan is echt niet veel hoger). Ik vind het dus nog wel meevallen.

Ik ken de machine in kwestie niet maar de digitizer los repareren is over het algemeen geen optie omdat deze aan het scherm vast zit.
Toch gek dat ik die zelfde onderdelen waarschijnlijk op 300 euro ga komen.

En de digitizer is prima te vervangen, zelfde als een glasplaat van Galaxy S3 / 4 / 5 etc.

Ze doen het niet omdat het veel werk kost en tijd en moeite, een "unit" vervangen 1 op 1 is meer inkomsten en snellere makkelijkere handeling.
gangsta_playa schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:33:
Ik heb even een teardown bekeken en het glas (digitizer) is niet vastgelijmd aan het lcd paneel over de gehele oppervlakte. Enkel de randen zijn vastgelijmd. (dus je kan ze makkelijk uit elkaar halen door een beetje warmte) Online vind ik de digitizer al voor een 20 euro. Dezelfde site heeft ook een model van 70 euro. Arbeidskosten inclusief zouden ze niet meer dan 100-120 euro mogen vragen denk ik. Aangezien de tablet ook niet zo moeilijk lijkt om uit elkaar te halen. (de ipad is veel moeilijker ;) )
Correctie een iPad is veel makkelijker, helemaal als je het glas alleen moet vervangen.

iPad haal je uit elkaar van voor naar achter, bij de Asus is het andersom van achter naar voren en dan nog is je bezelf van je frame af halen terwijl bij een iPad het alleen het glas is.

[ Voor 36% gewijzigd door Mektheb op 21-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Mektheb schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:05:

Correctie een iPad is veel makkelijker, helemaal als je het glas alleen moet vervangen.

iPad haal je uit elkaar van voor naar achter, bij de Asus is het andersom van achter naar voren en dan nog is je bezelf van je frame af halen terwijl bij een iPad het alleen het glas is.
Oei iphone dan. Heb iets meer dan een uur bezig geweest om een iphone 4 uit elkaar te halen. De plekken waar die kleine vijsjes zaten zijn gewoon onmogelijk om aan te komen aangezien ze horizontaal in de zijkant zijn gevezen.

PS: volgens mij is de moeilijkste die ik al heb gezien de HTC one. Die kregen ze bij ifixit zelfs niet open zonder de behuizing te beschadigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Klopt inderdaad de iPhone 4/4s is een ramp een iPhone 5/s is het scherm vervangen 5 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zijn gigantische verschillen tussen de reparaties en bronnen voor onderdelen die hier aangehaald worden, net als de kosten. Iedereen lijkt voor het gemak te vergeten dat een reparatie meer is dan een uurloontje en een doosje met een onderdeeltje.

Je hebt om te beginnen voor OEM onderdelen:

- Aparte low-volume logistiek voor losse onderdelen wat de prijs al redelijk opdrijft
- Aparte documentatie en training voor personeel
- Losse verzekeringen en opslagruimtes
- Andere kwaliteitseisen en controles
- Extra ruimte die in een bestaand pand of nieuw pand gerealiseerd moet worden
enz

Daarnaast is er natuurlijk nog van alles te rekenen aan:

- Verlies van inkomsten door een reparatie in plaats van nieuw product
- Verlies van mankracht bij multi-inzetbaar personeel (iemand die een reparatie uitvoert kan niet ook nog een klant helpen)
- Administratieve overhead voor incidentele reparaties of kleine volumes
enz

En dan heb je nog het feit dat sommige onderdelen nou een maal goedkoper kunnen zijn door volume in het algemeen. Er zijn altijd meer iPhone schermpjes en iPad schermpjes en dat er schermpjes van een ander type apparaat zijn. Het maakt niet uit hoe veel Android of Windows apparaten verkocht worden, want hoewel ze samen groot zijn, zijn ze individueel erg klein vergeleken bij de Apple spullen. Dus daar loopt die vergelijking al stuk, puur op volume.

Qua reparaties zijn sommige apparaten ook een stuk makkelijker dan anderen, als je een SGS3 met een kapot scherm moet repareren moet je alles uit elkaar halen, als je een iPhone 5 met een kapot scherm moet repareren kan je dat met 6 schroefjes doen en hoef je alleen het scherm assembly en twee EMI brackets los te maken en weer vast te zetten. Sommige apparaten zijn gewoon beter gebouwd, of gebouwd met reparatie in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Voor een apparaat dat voor 250 euro werd verkocht kunnen ze toch geen 270 euro aan reparatiekosten vragen? Dan kunnen ze evengoed een nieuwe geven. Je bent je gegevens toch kwijt dus veel maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gangsta_playa schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:21:
Voor een apparaat dat voor 250 euro werd verkocht kunnen ze toch geen 270 euro aan reparatiekosten vragen? Dan kunnen ze evengoed een nieuwe geven. Je bent je gegevens toch kwijt dus veel maakt dat niet uit.
Voor hun natuurlijk wel, gaat uiteindelijk om de omzet.

En zeker als in de Aziatische producten komt, is reparatie bijna altijd duurder dan nieuw aanschaffen. Individueel herstel is altijd duurder (alle kosten op 1 ding) dan kostprijs in de massaproductie (alle kosten over X aantal geproduceerd).

En als je dan zijn situatie bekijkt, waar veel aangeven het 'buiten' Asus goedkoper is, betaal die 50-80 euro, herstel het zelf, ben je goedkoper uit. Is die 50-80 dan eerlijk? In de basis dat je wel vaststelling hebt dat onderdeel Y dus kapot is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:31:

Is dit normaal? Heeft iemand nog ervaringen met een schermreparatie bij Asus?
Voor Asus kennende helaas wel. Schiet je niks mee op maar oa de Transformer Prime en een ander variant hadden veel last van spontaan scheurende displays. Je kan een hoop terugvinden in de bijbehorende topics op tweakers anders staat het internet er vol mee. Wellicht dat daar nog tips in staan. Voor mij een reden geweest om voortijdig mijn T.Prime te verkopen en Asus met een grote boog te ontlopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met men Padfone 2 of de tablet station ervan wat het scherm afhangt. Alleen moet ik soms het scherm van de tablet afvegen omdat hij niets meer registreerd als hij wat vochtig word. (koude tablet en warme handen: druppeltjes water op het scherm :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broederdt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 15:00
Ik heb zelf bij de reparatiedienst van Asus gewerkt. Dat je scherm een barst heeft is eerder een manier van Asus om klanten de schuld te geven zodat ze zelf niet de reparatie hoeven te betalen.
Wat je display voor probleem heeft wordt 'Ghosting' genoemd en valt gewoon onder garantie. Maar het is wel zo (iig voor zover ik dat weet) dat Asus na reparatie slechts drie maanden garantie geeft op je nieuwe scherm/onderdeel. Dat is iets wat je nog moet uitzoeken, ik kan hier de mis in gaan.

Maar laat je niet wegsturen om die domme barst, het helpt bij Asus heel veel om alles te ontkennen, zij zijn immers degene die moeten bewijzen dat het jou schuld is.

/sidenote: ik heb een Asus A86 padfone, hier was de touchscreen ook niet goed van en er zat wel een dikke kras in. Deze is ook gewoon hersteld onder garantie.

The less I know about other people's affairs, the happier I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:56:
De tablet is aangekocht op 25-12-2012.
Is ie dan niet sowieso buiten garantie? Asus geeft 2 jaar dacht ik dus 25-12-2014 is je garantie dan verlopen. Of heb je de tab voor 15-12-14 opgestuurd?
broederdt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:28:
Maar laat je niet wegsturen om die domme barst, het helpt bij Asus heel veel om alles te ontkennen, zij zijn immers degene die moeten bewijzen dat het jou schuld is.
Binnen een half jaar ja, na een half jaar ligt de bewijslast bij jezelf.

Mijn ervaring met dit soort dingen (en ik heb 1.5 jaar op een TD gestaan waar we die beruchte zelfbarst primes genoeg hebben weggedouwd). Is dat je kunt roepen wat je wil maar ze je toch wel een factuur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Misschien stom om te melden maar een gebarsten scherm van een tablet of smartphone en zelfs een kapot gevallen laptop valt tegenwoordig vaak onder de inboedelverzekering. Dit is in ieder geval wel het geval bij mijn inboedelverzekering van Interpolis.

Aangezien het scherm bij het reparatie in zijn geheel vervangen zal worden zijn beide problemen dan hopelijk in één keer opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 21-01-2015 21:00 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 18:34
Gebruik je deze tablet toevallig in combinatie met een toetsenbord? Bepaalde series vertonen namelijk "spontaan" een barst in het scherm bij het sluiten. Dit is overigens nooit officieel door Asus erkend.

Vervangen van lcd is trouwens inderdaad prima zelf te doen voor de tf300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RomanII schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:16:
Gebruik je deze tablet toevallig in combinatie met een toetsenbord? Bepaalde series vertonen namelijk "spontaan" een barst in het scherm bij het sluiten. Dit is overigens nooit officieel door Asus erkend.

Vervangen van lcd digitizer is trouwens inderdaad prima zelf te doen voor de tf300 :)
Even aangepast ;) anders gaat het verwarrend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
http://www.ebay.com/itm/O...Replacement-/360697697608
zelf te doen. anders doe ik het wel voor je ;)

[ Voor 17% gewijzigd door saharoen op 21-01-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henr1
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04-2022
Is goed zelf te doen. Heb pas mijn scherm ook van een tf300t vervangen. 40 euro op ebay uit de uk.
Pagina: 1