Toon posts:

Nieuwe pc bios start niet op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb vorige week mijn nieuwe pc inelkaar gezet. Vandaag probeerde ik deze op te starten.
Bij het opstarten gingen de fan van de cpu koeler draaien en de fans van de videokaart.
Verder gebeurde er helemaal niks scherms bleven beide zwart.

Setup:

Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
Proccesor: Amd Fx 6300
Moederbord: As rock 970 pro 3
Videokaart: Sapphire hd 7850 2gb gddr5

Wat is hier aan de te doen of is het moederbord defect?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
De cpu stekker wel aangesloten? Die 4 of 8 pins naast je cpu?

[ Voor 3% gewijzigd door Elmo_b op 20-01-2015 19:46 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 20:00
Je cpu word vanaf bios versie P1.60 ondersteund, heb je de laatste bios erop ?
Er vanuit gaande dat je een extreme3 hebt.

En heb je nu een pro of een extreme ?
En pro extreme hebben ze niet.

[ Voor 44% gewijzigd door SpiriTNL op 20-01-2015 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De cpu steker is aangesloten( 8 pins)
Heb trouwens een Asrock 970 pro 3, excus voor de verkeerde informatie.

Heb zonet de cmos gereset en de bios zonder resultaat.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
cpu wel goed gemonteerd?
Als deze er niet goed in zit, kan je ook een zwart beeld krijgen

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Dan kan het nog steeds zijn dat je BIOS niet nieuw genoeg is - de FX6300 wordt door de Asrock 970-pro3 ondersteund vanaf bios versie P1.50. Je kan kijken of je een stickertje of zo ergens op het bord of verpakking ziet die aangeven welke versie er af-fabriek in zit. Anders wellicht terugsturen en vragen of de winkel 'm kan updaten (of kijken of je ergens aan een oudere processor kan komen en zelf updaten - zie deze lijst)

Verwijderd

Probeer nu eerst gewoon eens je moederbord stapsgewijs in elkaar te zetten dus eers geheugen en processor en dan je pc een keer aanzetten, vervolgens uitzetten en dan je videokaart erin prikken dan weer opstarten enz.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Heb je wel een stroomkabel op de videokaart aangesloten?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• AnthonievS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Opstarten zonder videokaart, ga in je bios naar je graphics keuze zet hem van PEG op IGD.
Plug je videokaart weer in je moederbord en dan zou hij moeten opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door AnthonievS op 20-01-2015 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles stapgewijs inelkaar gezet en tussen door de pc opgestart. Helaas zonder resultaat.
Hoor geen piepje dat de bios opstart

Alle kabels zijn verder goed aangesloten videokaart heeft voeding.

@anthonievS opstarten zonder videokaart is wel een mogelijkheid, maar kan dan geen monitor aansluiten omdat ik geen onboard kaart heb op het moederbord.

Ga donderdag naar een kennis toe die over een computer beschikt met hetzelfd soort moederbord. hier ga ik testen of de verschillende componenten allemaal werken.

Eerst bedankt voor alle hulp en tips.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag andere voeding getest op het moederbord zelfde resultaat als eerst geen beeld en bios.
Videokaart ook getest in andere computer en werkt perfect.
Ander werkgeheugen geprobeerd gaf ook geen resultaat.

Bios instellingen opgezocht op internet moederbord zou de proccesor moeten ondersteunen.

Ik ga er van uit dat het moederbord is overleden, aangezien ik deze 2de hands heb gekocht.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:00:
Vandaag andere voeding getest op het moederbord zelfde resultaat als eerst geen beeld en bios.
Videokaart ook getest in andere computer en werkt perfect.
Ander werkgeheugen geprobeerd gaf ook geen resultaat.

Bios instellingen opgezocht op internet moederbord zou de proccesor moeten ondersteunen.

Ik ga er van uit dat het moederbord is overleden, aangezien ik deze 2de hands heb gekocht.
Koop een nieuw mobo om te testen en retourneer em onder WKoA (of houd hem als het systeem wel werkt)

• AnthonievS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Tis maar dat je geen onboard video input hebt anders had je de PEG - IGD instellingen kunnen checken...
Ik weet bijna 100% zeker dat het daar aanligt :/

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Eh? Bedoel je dat je het moederbord met een andere processor hebt geprobeerd dan wat in je openingspost staat? Wat voor processor was dat dan?

Want ik zie nog niet hoe je kan uitsluiten dat het niet aan de BIOS-versie ligt.

Verwijderd

AnthonievS schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:44:
Tis maar dat je geen onboard video input hebt anders had je de PEG - IGD instellingen kunnen checken...
Ik weet bijna 100% zeker dat het daar aanligt :/
En ik weet 100% zeker van niet.
Er zit geen interne video op het moederbord, en in de processor. En waar jij het over hebt is de keuze tussen interne videokaart of extern, welke er dus niet is.
Want er is geen interne videokaart, dus kan je die ook niet kiezen. Dus kan dat het probleem ook niet zijn.
Er bestaan ook geen processors met interne graphics die op dit moederbord passen, moederbord heeft ook geen interne videokaart. Er zitten niet eens videopoorten op...
Wat voor voeding zit er in? Ook al met 1 scherm geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
OCZ ModXStream Pro 700W die voeding gebruik ik .
Heb het ook al met 1 scherm geprobeerd.

Morgen krijg ik een ander moederbord binnen. Testen of het systeem dan wel werkt.

Verwijderd

Dat is niet een heel slechte voeding. Dus daar zou ik het probleem dan niet zo zoeken.
Heeft dat moederbord wel de nieuwe bios? Of een bios die deze processor ondersteunt?
Want zoals al gezegd is, kan dat ook wel eens het probleem zijn. Vaak kan een winkel ook wel een bios update doen(tegen een prijs meestal) misschien is dat nog een idee.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Instellingen? Het gaat niet om instellingen maar om de bios versie;
Je moet p1.50 minstens hebben, anders zal het niet werken; ongeacht de instellingen in het bios zelf.

http://www.asrock.com/MB/....asp?cat=Download&os=BIOS

Welke versie zit er NU op, dat willen we graag horen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Er zit een stickertje op je BIOS chip met welke versie er standaard op kwam, kan zijn als die ondertussen is geupdate natuurlijk, maar als er op de sticker staat dat het een moderne versie is weet je iig zeker dat dat het niet is.

De voeding is trouwens geen bagger ding zoals hierboven geopperd, ook geen hele goede of een goede koop geweest maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Ik zei dat is niet een heel slechte voeding, dus geen slechte voeding. Ook geen geweldige, daarom zei ik het ook zo.
Was een beetje onduidelijk.
Al iets gebeurd met het andere moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
De pc werkt inmiddels met het nieuwe moederbord. Iedereen bedankt voor alle hulp en informatie
Pagina: 1