ik heb een scriptje nodig dat wanneer de serverload boven de 2 uitkomt mij een mailtje stuurt? iemand enig idee?
Verwijderd
met een cronjob om de x minuten een scripje uivoeren die de output van
uptime > bestand
analyseert en in hakken hakt en de desbetreffende variable vergelijkt met 2
if hoger dan mail
uptime > bestand
if hoger dan mail
sorry newbie aan het werk...ik heb geen idee waar je het over hebt....is het mogelijk dat iemand het script even post...ik heb hem dringend nodig, want er worden portscans uitgevoerd op me server.Op donderdag 14 juni 2001 14:24 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
met een cronjob om de x minuten een scripje uivoeren die de output van
uptime > bestand
if hoger dan mail
Nou nou.
Dat draai je toch in 1 minuut zelf in elkaar ?
NB: Niet getest, maar in die richting moet je denken.
NB2: Load van 2 is niet erg bijzonder. Je kan de lat rustig bij 4 of 5 leggen.
NB3: Neem als je dit uit cron doet wel even de absolute paden naar alle progjes op.
Dat draai je toch in 1 minuut zelf in elkaar ?
code:
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh LOAD =`uptime | cut -d " " -f 16 | cut -d . -f 1` if [ $LOAD > 2 ] then echo "De LOAD is nu $LOAD" | mail -s Load jaapie@localhost fi |
NB: Niet getest, maar in die richting moet je denken.
NB2: Load van 2 is niet erg bijzonder. Je kan de lat rustig bij 4 of 5 leggen.
NB3: Neem als je dit uit cron doet wel even de absolute paden naar alle progjes op.
Verwijderd
Op donderdag 14 juni 2001 14:28 schreef Femme het volgende:
Wat is er mis met een serverload van 2.
Knuppel!want er worden portscans uitgevoerd op me server.
niks maar de server heeft normaal maar een serverload van .4 max....Op donderdag 14 juni 2001 14:28 schreef Femme het volgende:
Wat is er mis met een serverload van 2.
32 maar ?Op donderdag 14 juni 2001 14:29 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
precies
ik had een keer een serverload van 32
dat was lachen.
p90 16 MB op 100 mbit lijntje 10 GB laten downen, mysql en 2.4 kernel tegelijk laten compilen da's pas leuk
Okee dit gaat nu verzanden in een wedstrijdje 'wie heeft de hoogste load ooit gehad?' Mijn record staat trouwens op 193 op een sun enterprise dingetje server (primaire webserver) met 4 procjes op 300 MHz
.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Tsja, op een 128Cpu machine is een load van 512 te halen, maar je moet het natuurlijk wel even door het aantal cpu's delen, om het redelijk reeel te houdenOp donderdag 14 juni 2001 18:38 schreef Jaaap het volgende:
Okee dit gaat nu verzanden in een wedstrijdje 'wie heeft de hoogste load ooit gehad?' Mijn record staat trouwens op 193 op een sun enterprise dingetje server (primaire webserver) met 4 procjes op 300 MHz.
Verwijderd
Heeft er iemand een SPARC of een CRAY?Op donderdag 14 juni 2001 18:38 schreef Jaaap het volgende:
Okee dit gaat nu verzanden in een wedstrijdje 'wie heeft de hoogste load ooit gehad?' Mijn record staat trouwens op 193 op een sun enterprise dingetje server (primaire webserver) met 4 procjes op 300 MHz.
Damn, ik ben benieuwd wat jullie met jullie servers uitspoken...
Ik heb een Pentium II 400 met 150 MB ram als server, en m'n load is nog _NOOIT_ hoger gekomen dan 3, en er draait toch best veel op (apache, php, mysql, postfix, courier pop3d, etc)
Kijk, dat een webserver van t.net een load van 40/50 krijgt kan ik nog begrijpen, maar jullie hebben toch niet allemaal 25000 users
Ik heb een Pentium II 400 met 150 MB ram als server, en m'n load is nog _NOOIT_ hoger gekomen dan 3, en er draait toch best veel op (apache, php, mysql, postfix, courier pop3d, etc)
Kijk, dat een webserver van t.net een load van 40/50 krijgt kan ik nog begrijpen, maar jullie hebben toch niet allemaal 25000 users
2 weken terug hadden we bij ons bedrijf wel leuke pieken op www.eindexamentraining.nl heb de stats nog gezien maar zag wel dat napster errrrrrrug traag was
Pagina: 1