Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 14:05
Dag tweakers

Ik ben op zoek naar een mediaspeler voor mijn schoonouders. Enigste vereiste is dat het makkelijk in gebruik is en een afstandsbediening ondersteund. Ze zullen hem gebruiken voor netflix en popcorn time. Mogelijkheid om een usb hdd erop aan te sluiten zou ook mooi zijn. Ook aansluiten met een kabel moet mogelijk zijn.

Ik gebruik zelf een HTPC met win 8 en kodi voor het afspelen van mijn media, maar voor hun zou dit nogal overkill zijn en ze willen graag ook geen grote bak onder hun tv.

Apple tv zou ideaal zijn voor hun denk ik, aangezien dat ze apple producten gewend zijn, maar weet niet of het zo goed werkt icm popcorn time en netflix.

Graad had ik wat advies!

[ Voor 3% gewijzigd door jaybrown op 20-01-2015 17:56 ]

Verwijderd

Op de Apple TV kan geen Popcorn Time. Bovendien moet je hem jailbreaken wil je er zaken als XBMC op krijgen. Niet ideaal. Als Popcorn Time en vereiste is dan is eigenlijk de enige optie of een Android tv-box (Minix Neo, Tronsmart Vega, MXIII, etc. -> deze importeer je vaak uit China als je ze het goedkoopste wil) of een Windows 8-box als bijv. de Pipo X7 (ook China). In de situatie van je ouders lijkt een Android box me de beste optie. Je zou eventueel ook een boxje met XBMC kunnen aanschaffen en daar bijv. de Genesis addon op kunnen zetten. Netflix werkt dan helaas natuurlijk niet. Kijk hier eens bijv. [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies, ik verplaats je even naar CEA.

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 13:45
Goedemorgen,

Ik ben erg tevreden met chromecast, je kunt netflix en popcorntime gebruiken via je telefoon, erg simpel. een hdd aansluiten lukt niet maar je zou een nas via plex o.i.d. aansturen om films te kijken, hier heb ik echter geen ervaring mee

groet Bas

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 14:05
Chromecast heb ik ook al aan gedacht, maar had liever een oplossing waarbij er niet moet gestreamd worden vanaf een telefoon of tablet. Ik zal eens het android mini tv topic doornemen. Iemand nog een suggestie voor een android box? liefst niet te duur uiteraard.