Toon posts:

interne harde schijf aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een interne harde schijf voor mijn 'all round system' waar voornamelijk flight sim en photoshop op wordt gebruikt. Minimale opslag van 1TB wil ik in iedergeval. Budget mag oplopen tot 120 euro voor de schijf, maar niet nodig als dit niet hoeft. Geluidsproductie laag en een goede performance. 3,5 inch en een sata-600 aansluiting.

Ik heb zelf al veel schijven gekeken binnen de PW maar het valt me op dat er bij veel schijven veel slechte reviews worden gegeven, is het niet vanwege herrie, dan is het wel op de betrouwbaarheid. Natuurlijk geeft dit geen fijn gevoel om dan z'n product aan te schaffen.

Heb ik een schijf over het hoofd gezien die wel aan mijn eisen voldoet?

• bramboterham
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik ben ook niet geheel thuis in de schijvenmarkt, Heb zelf een hybride schijf (met een kleine ssd voor caching) werkt prima. ik raad een setup met een (kleine) ssd en hdd aan, ssd voor programmas en windows, plus een hdd voor je bestanden.

Denk dat het wel handig is om aan te geven welk formaat, (3,5/2,5 inch) en welke aansluiting (sata 300 sata 600 etc) je wilt hebben.

succes!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Gewoon de goedkoopste... en daarvan een GOEDE backup hebben want elke schijf kan kapot ;)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
sata 600 heeft op een normale harde schijf praktisch geen nut. Je kan misschien iets sneller het cache vullen of leeghalen. Maar de lees en schijfsnelheden van de schijf zelf hebben nog geen belemmering aan sata 300.

SSD voor software en hdd voor data kan ik ook alleen maar aanraden.

Als hoofdschijf zou ik sowieso een 7200rpm schijf nemen. Bijvoorbeeld een WD black (blue dacht ik ook), seagate desktop drive etc. Als je er ook een ssd bij hebt kun je ook wel gaan voor een (stillere en zuinigere) 5400rpm schijf (zoals een WD green). Die zijn voor dataopslag snel zat.

En inderdaad een goede backup hebben, maar dat geldt altijd

Verwijderd

Slechte reviews over betrouwbaarheid zeggen niks, alleen mensen met problemen klagen.

Mensen zonder problemen hebben geen uitlaatklep nodig, dus zijn minder geneigd een positieve review te plaatsen.

TS maakt zichzelf afhankelijk van 1 hard schijf? Zelfs al was er een HDD met enkel positie reviews, zou deze zomaar kunnen nokken in het systeem van TS. Daarom dus: backups.