Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zeer trage connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Sinds een aantal maanden aangesloten bij Ziggo met het 90/9 Mbit/s internet pakket.
Als ik een speedtest doe kom ik ook op deze snelheden uit.
Maar, een patch voor bijvoorbeeld BF4 gaat niet sneller dan 1,16mb, zelfde met Uplay, Chrome, en Bittorrent zelfs niet hoger dan 700Kb/s. Kan iemand mij helpen? Hoe moet ik zoiets aanpakken?
Ik gebruik de standaard meegeleverde router van Ziggo(geweldig).

Groet, Stefan.

PC:

Intel I7-920@3.2Ghz
Asus P6T
Antec900
2xGTX7604gb
6Gb 1866Mhz
1Kw Corsair

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:09
Wat als je deze test .bin file download, wat is je download snelheid? http://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/1000mb.bin

Ik heb zelf ook 90/9 Mbit/s van Ziggo en download het met mijn maximale download snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik niet verder dan 400kb/s..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

En als je binnen je netwerk wat verplaatst ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:06
Hoe is je pc aangesloten op de ziggo router? is ie verbonden met een kabel (wat voor kabel), zit er misschien een switch tussen (wat voor switch)? Gebruik je wifi? (wat voor wifi?)

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 16:20
Heb je BitTorrent ook aan staan als je deze lage snelheden meet? Soms heb ik tijdens uploaden ook veeel lagere downloadsnelheden, ook op speedtests en dergelijke.

rob2911

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt meer alsof je een tv+telefonie abbo hebt
dan krijg je ook een paar Kb internet automatisch ~300Kb ongeveer hier

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:05:
En als je binnen je netwerk wat verplaatst ?
Dat gaat helemaal goed.
borft schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:08:
Hoe is je pc aangesloten op de ziggo router? is ie verbonden met een kabel (wat voor kabel), zit er misschien een switch tussen (wat voor switch)? Gebruik je wifi? (wat voor wifi?)
Zit direct aangesloten met normale kabel. Geen switch of wifi dus.
rob2911 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:09:
Heb je BitTorrent ook aan staan als je deze lage snelheden meet? Soms heb ik tijdens uploaden ook veeel lagere downloadsnelheden, ook op speedtests en dergelijke.
1.0Mb maximaal..
Fish schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:11:
klinkt meer alsof je een tv+telefonie abbo hebt
dan krijg je ook een paar Kb internet automatisch ~300Kb ongeveer hier
Dat heb ik. Maar eerst had ik gewoon 7mb/s download in bijvoorbeeld Origin of Steam.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:46:
[...]

Dat heb ik. Maar eerst had ik gewoon 7mb/s download in bijvoorbeeld Origin of Steam.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:15:
Heren,

Sinds een aantal maanden aangesloten bij Ziggo met het 90/9 Mbit/s internet pakket.
Kun je even bevestigen welke het is. Heb je wel of geen internet in je pakket, ofwel wat is de oficiele naam van je product wat je afneemt ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb internet in mijn pakket. https://www.ziggo.nl/alles-in-1/plus Dit is de link naar het pakket. Zojuist ook met Ziggo aan de lijn gehangen(Die doet het wel..) maar die gasten konden me niet veel wijzer maken. Vertellen me dat het afhangt van de server waar ik van download.. onzin van de bovenste plank natuurlijk. Wel een nieuwe kabel opgestuurd gekregen, misschien is die kapot zeggen ze. Maar dan zou ik helemaal geen verbinding hebben..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:33:
Vertellen me dat het afhangt van de server waar ik van download.. onzin van de bovenste plank natuurlijk.
Geen onzin.

Het is fijn dat jij een 90 bij 9 verbinding hebt, maar dat wil niet zeggen dat de server waar jij het vandaan haalt jou ook de volledige snelheid hoeft te geven.
Zou wat zijn, jij doet een download en vervolgens zit die server aan zijn max bandbreedte
(ja, ik overdrijf een beetje maar je snapt wat ik bedoel).

Heeft Ziggo geen testbestand binnen hun eigen netwerk staan?
Want ze zijn natuurlijk alleen voor hun eigen netwerk verantwoordelijk. Niet voor de rest van het internet.

Weet je zeker dat je geen andere programma's hebt draaien doe van invloed kunnen zijn?
Of andere devices in het netwerk die toevallig ook bezig zijn?

Abort, Retry, Quake ???

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
http://speedtest4.ziggo.nl/ gebruiken, ik haal altijd meer dan 400+ Mbit op hun speedtest.
(Ik heb geen Ziggo internet maar FiberPowerrrrrrrrrr)

Hier van de AMD een bestand downloaden is ook altijd snel:
http://support.amd.com/en...sktop?os=Windows+8.1+-+64

Pak een Telefoon of Tablet / Ipad installeer speedtest van ookla.
Ga naar instellingen > Wijzig Server >
zoek op "Amsterdam: Gehost door KPN"
Selecteer het Sterretje zodat deze groen wordt
Ga naar Tab Speedtest, en start de test
Ik haal nu ruim 80 - 80 Mbit op me telefoon op de eerste verdieping.

Verwijderd

Topicstarter
@ aZuL2001, Ik weet dat het geen onzin is. Snap opzich wel hoe het hele zooitje in elkaar steekt. Maar als al mijn downloads binnen bijvoorbeeld steam, origin, uplay, chrome, torrent en firefox op 1,16mb blijven hangen terwijl ik met diezelfde programas tot vorige week nog op -+10mb kon downloaden, dan heeft dat niet te maken met dat er opeens niemand meer zn server actief heeft staan. Dat is wel onzin. In mijn optiek.

Vele meet programmas tonen aan dat er 0 activiteit is op mijn verbinding alvorens ik een test doe.
Ik was toen alleen thuis en heb alle andere apparaten die er ook maar gebruik van kunnen maken uitgeschakeld. Zelfs de kabels eruit getrokken.

Ondertussen meerdere malen contact gehad met Ziggo, zij komen aanstaande maandagochtend bij mij kijken wat het probleem zou kunnen zijn en uitmeten e.d.

@ kmichael

Nog trager bij mij geworden.. ;(

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Je zou nog even een ander apparaat of LiveCD'tje kunnen proberen.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
hoe lang spelen de problemen? heb je het modem al eens herstart door de adapter los te trekken? als die spanningsloos is geweest wordt er door veel kabel modems de nieuwste firmware opgehaald.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Voordat we verder speculeren is het zeker een must om even met een LiveCD of USB te booten, bij voorkeur vanaf 2 machines met 2 verschillende UTP's.

http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-windows

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
edit:
oeps ik haal 2 topics doorelkaar. 8)7 8)7 8)7

hier een 2tal files voor speedtest gehost door leaseweb

hier een 1000MB file
hier een 10000MB file

[ Voor 80% gewijzigd door dezejongeman op 22-01-2015 13:41 . Reden: info toegevoegd. ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
waarom draag je dat idee aan? dat er een probleem zit in de wifi staat vast.
Misschien mis ik iets maar waar zie jij dat vast staan?
Ik ga er vooralsnog dat we het hier over een kabelverbinding hebben.
Als dat niet zo is dan mag de TS dat wel wat duidelijker aangeven.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het eerst snel was en sinds kort niet meer, dan kan het natuurlijk ook zijn dat er op je PC wat veranderd is. Eerste verdachten zijn dan meestal de firewall en de virusscanner. Met name webshields willen nog wel eens voor ellende zorgen.
Maar snel genoeg uit te testen door beiden uit te zetten, of idd met een al genoemde linux live cd te testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Sterker nog, TS gaf zelfs expliciet aan dat het een bekabelde verbinding was.
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:46:
Zit direct aangesloten met normale kabel. Geen switch of wifi dus.
Haalt dezejongeman topics door elkaar? ;)

Het feit dat TS met een speedtest z'n snelheden prima haalt doet vermoeden dat die monteur weinig gaat helpen.

Bovendien is het een beetje zonde van 't arbeidsloon als je met een USB-stickje en een Ubuntu image of een ander device in ieder geval nader kunt bepalen waar het probleem ligt - in 9/10 gevallen ligt het probleem niet bij je ISP als je speedtestresults prima zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Beetje druk.. excuus! Het probleem is sinds vandaag verholpen! De kabel die van de gang naar zolder getrokken is, bleek niet de juiste te zijn. Wat eerst onzin leek, omdat ik gewoon mn snelheden haalde die ik zou moeten halen. Ziggo stuurde een nieuwe kabel (kosteloos, top.) op en het probleem was ineens verholpen.. Wie had dat gedacht. Bedankt voor de hulp Tweakers!
Pagina: 1