Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk werk/schoolwerk, dit houd in voornamelijk Photoshop misschien heel af en toe een kleine scene in After Effects. Gamen is niet iets waar ik verwachtingen van heb, hooguit een keer Binding of Isaac misschien.

Wat is je budget?
Dit is eigenlijk afhankelijk van de inhoud van de laptop, ik vind dat een laptop zonder dedicated videokaart onder de €600 zou moeten uitkomen, mocht er toch een videokaart bij in moeten houd ik het tot de €750.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan hem dagelijks heen en weer te sjouwen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik neig op het moment zelf erg naar Lenovo Thinkpads, dit vanwege het toetsenbord en overal hebben mensen in mijn omgeving er goede ervaringen mee.

Ik wil daarnaast nog aangeven dat hij op mijn werkplek aangesloten gaat worden op een tweede scherm, ik weet niet zeker in hoeverre dit bijdraagt aan de benodigdheid van een dedicated videokaart. Ik heb zelf wel veel rondgekeken al en loop al een paar weken rond met een aantal mogelijkheden, maar dit was eigenlijk nog in de veronderstelling dat ik perse een laptop nodig had met videokaart. Ik kwam toen al uit op een Lenovo Thinkpad E540 met een i5. Maar ik weet vooral op dit moment niet zo zeker of ik die grafische kaart ( er zat een gt740m in) wel nodig heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeru op 20-01-2015 17:03 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je veel met photoshop werkt is een dedicated videokaart wel handig. Het kan in principe ook wel op een geintegreerde kaart, heb zelf een Thinkpad S440 met i5 4210u en Intel HD4400, waar ik nog wel eens wat licht Photoshop werk op doe, maar merk dat het op mijn desktop met dedicated kaart veel sneller gaat.

Overigens hebben de goedkopere Lenovo's wel vrij slechte schermen, dus dat is misschien ook iets om rekening mee te houden als je veel grafisch werk doet. Als je een goede externe monitor hebt is dat niet zo'n probleem.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Inderdaad dit model heeft een matig full hd scherm; zie ook de Tweakers review van dit model:

reviews: Lenovo ThinkPad E540: zakelijke laptop voor iedereen

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Dit lijkt mij ook een mooie notebook

Full HD, I7, 8GB en dedicated videokaart, op dit moment in de aanbieding bij de Scheer en Foppen.

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

Het scherm zal waarschijnlijk geen IPS zijn, dit wordt in jouw budget ook vrij lastig.

[ Voor 21% gewijzigd door NL_Scratch op 21-01-2015 09:05 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik denk dat je puur voor performance moet gaan en de goede scherm moet laten wegvallen, want dan zit je al ver boven je budget, maar zoals je al eerder aangaf werk je met een externe monitor.

Ik heb dit gevonden voor rond de 800 euro, het is weliswaar geen Thinkpad serie maar dan heb je wel performance genoeg voor PS en AE.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-01099

1080p, i7-4710MQ (Dus geen ultra low voltage troep), GT840m en 8GB.

Scherm zit wel in de 17 inch klasse dus ik weet niet of het te groot gaat worden voor school, en de scherm is 'decent' maar erg goed is die ook weer niet. Bovendien zou die erg gebruikersvriendelijk zijn qua onderhoud/upgraden. De Keyboard zou 'Lenovo' goed zijn. Ook jammer is dat die geen displayport aansluiting heeft, maar zoals ik al zei, wat wil je dan ook verwachten voor 800 euro :+

Review (van de i5-4200m versie en 740M): http://www.notebookcheck....11-Notebook.110159.0.html

Pro

+ Decent application performance
+ Gaming suitable
+ Convenient maintenance options
+ Always quiet operating
+ Barely heats up
+ Bright, high-contrast screen
+ Good keyboard

Cons

- Screen's bluish cast
- Middling battery runtimes

What we like

The decent application and gaming performance, and the low operating noise. The maintenance options are also compelling.

What we'd like to see

A matte screen.

What surprises us

The laptop silent operating noise, despite the high-performance components. We would like to see this behavior in most future laptops.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
Thomasx4 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:58:
Als je veel met photoshop werkt is een dedicated videokaart wel handig. Het kan in principe ook wel op een geintegreerde kaart, heb zelf een Thinkpad S440 met i5 4210u en Intel HD4400, waar ik nog wel eens wat licht Photoshop werk op doe, maar merk dat het op mijn desktop met dedicated kaart veel sneller gaat.
Ik zie dat TS niks over een SSD zegt, dat lijkt me nog belangrijker als je veel Photoshopt. Vooral de opstartijd gaat enorm omlaag, op mijn laptop van een halve minuut tot 2 seconden.

(de SSD zou ik overigens later zelf kopen, vaak zijn de modellen met SSD out of the box nogal overpriced IMO)

[ Voor 8% gewijzigd door HallonRubus op 21-01-2015 10:20 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

sdk16420 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Ik zie dat TS niks over een SSD zegt, dat lijkt me nog belangrijker als je veel Photoshopt. Vooral de opstartijd gaat enorm omlaag, op mijn laptop van een halve minuut tot 2 seconden.

(de SSD zou ik overigens later zelf kopen, vaak zijn de modellen met SSD out of the box nogal overpriced IMO)
Ik weet niet hoe intensief TS photoshop gaat gebruiken, maar een SSD scheelt wel (heel) veel tijd inderdaad. Maar ik denk dat die i7-4710MQ + GT840m ook goed van pas komt qua performance. SSD upgrade kan altijd later nog.

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
Ik ga er zelf eventueel een SSD inzetten, waarschijnlijk met een caddy.

Wat betreft de vragen met betrekking tot het scherm in de laptop zelf, die maakt zoals sommigen al aangaven niet zo heel erg veel uit, aangezien ik er toch een extern scherm op aan ga sluiten met IPS paneel. En het doel is om het scherm te extenden, niet te clonen.
NL_Scratch schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:04:
Dit lijkt mij ook een mooie notebook

Full HD, I7, 8GB en dedicated videokaart, op dit moment in de aanbieding bij de Scheer en Foppen.

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

Het scherm zal waarschijnlijk geen IPS zijn, dit wordt in jouw budget ook vrij lastig.
Die Pavilion series lees ik vaak van dat het toetsenbord totaal niet prettig werkt, daarnaast weet ik niet zeker, maar is toevallig wel een laptop die op mijn lijstje staat voor mogelijkheden.

Ik moet zeggen dat ik er bij de Lenovo Thinkpad ook rekening mee houd dat deze spatwaterbestendig is, dus als iemand ooit iets knoeit over mijn laptop ik er niets van zou moeten merken.

Wat betreft 17", dat is voor mij te groot, ik zou eerder een kleiner scherm nemen, dan groter dan 15.6".

Wat ik tot nu toe opmaak uit de berichten is het dus wel aan te raden om een dedicated videokaart te nemen als ik wel wat moet photoshoppen, ik denk dat als ik het moet inschatten zo'n 10-20% van mijn werkzaamheden is.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Pagina: 1