Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
Ik kan geen topic vinden voor kleine vragen omtrent dit soort zaken.

Maar ik vraag mij af in hoeverre het not-done is om buiten het weten van mijn werkgever een open sollicitatie naar een partner van het bedrijf waar ik nu werk te sturen. Of de directeur daar op te bellen om eens te polsen of ze nog iemand zoeken.

De relatie tussen bedrijf X en mijn werkgever is goed, maar ze zijn geen vrienden ofzo. Gewoon goede zakelijke partners.

Ik ben sowieso al op zoek en rond aan het solliciteren, maar ik weet niet hoe dit valt bij die partner. Ik kan me voorstellen dat de directeur van bedrijf X ook kan negatief kan denken over het feit dat ik stiekem solliciteer.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afgezien daarvan, houd er mogelijk rekening mee dat er een relatiebeding in het spel is. Zomaar overstappen naar een klant van je huidige werkgever wordt daardoor wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij zijn een klant van hun, of maakt dat niet uit?

Wij zijn een software ontwikkel bedrijf, en zij een systeembeheer/automatiseringsbedrijf. We zitten niet bij elkaar in de weg.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 20-01-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lees eerst je contract, inderdaad kan er een concurrentie- en of relatiebeding zijn.

Daarnaast: als er banden zijn dan is het niet onwaarschijnlijk dat de huidige werkgever het komt te weten. Dan kan je net zo goed open kaart spelen, denk ik dan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:42:
Wij zijn een klant van hun, of maakt dat niet uit?

Wij zijn een software ontwikkel bedrijf, en zij een systeembeheer/automatiseringsbedrijf. We zitten niet bij elkaar in de weg.
Maakt in principe niet uit, blijft een zakelijke basis, dus relatiebeding zou gelden.
Software ontwikkeling of automatiseringsbedrijf zitten beide in de ICT sector.

Ik zou open kaart spelen. Dit geeft achteraf minder gezeik, ook zal het voor jezelf een beter gevoel geven.
Mocht je hiermee je ruiten ingegooid hebben, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gechecked en ik heb geen clausules over relatiebeding of concurrentiebeding in mijn contract.

Het is verder niet dat de baas van dat bedrijf dikke maatjes is met mijn baas. Ik kan een email sturen en om discretie vragen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:35
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:37:
Het is verder niet dat de baas van dat bedrijf dikke maatjes is met mijn baas. Ik kan een email sturen en om discretie vragen toch?
Ja, dat kan. Wel hopen dat die baas die mail dan niet forwardt naar jouw baas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Besef wel hoe het je er uit laat zien, bij wat wellicht je nieuwe werkgever zou kunnen worden, als je het achter de rug om van je huidige werkgever doet. Naast wat het gevolg is als ze het er onderling met elkaar over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Koos Werkloos schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:57:
[...]

Ja, dat kan. Wel hopen dat die baas die mail dan niet forwardt naar jouw baas...
In dat geval wil je er dan al niet meer werken. ;)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:35
Overigens vraag ik me af wat je bereikt met een open sollicitatie. Meestal verdwijnen die toch in een la...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien niet direct een open sollicitatie. Gewoon een telefoontje om te kijken of er mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:01
Nooit mailen, gewoon bij de koffie automaat terloops vragen wat ze van je vinden e.d. stuur het gesprek en je weet binnen een paar minuten of het zinvol is vervolgstappen te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zitten niet in hetzelfde gebouw. Er is vrijwel alleen telefonisch contact. Er is uberhaupt weinig contact tussen mijn werkgever en dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik zat ooit in soort zelfde situatie..
Ik solliciteerde bij een leverancier van mijn toenmalige werkgever..
Na 2 veelbelovende gesprekken kreeg ik ineens een afwijzing... (echt WTF maarja..)
Vlak na het telefoontje kwam mijn manager langs dat hij even met me wilde spreken.

Het kwam er op neer dat de leverancier waar ik solliciteerde mij graag wilde hebben maar alleen met goedkeuring van mijn huidige werkgever.
Klantrelatie ging voor...
Mijn manager wilde me niet kwijt.. En de leverancier wilde de klantrelatie niet in geding brengen.
Dit kon ik wel begrijpen..
Pagina: 1