Waar koop ik de "reference card"

Pagina: 1
Acties:

• Triaxlium
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-01 20:55

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Hee allen,

Misschien een hele simpele vraag maar waar kan ik in nederland zo'n genoemde "reference card" GPU kopen. Ben namelijk van plan om te gaan watercoolen en dat kan meestal alleen met een reference card.
Dus waar kan ik deze vinden zie hier op tweakers en op andere webshops alleen maar thirdparty cards.

Thanks alvast ;)

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09

QinX

Shai-Hulud

Ten eerste, van welke videokaart zoek je de reference!
Ten tweede, zoek eerst op welke fabrikanten uberhaupt reference aanbieden en kopier van hun website de product code. Plak deze in de pricewatch en voila!

Let wel: sommige fabrikanten gebruiken een reference PCB in combinatie met een eigen cooler. Voorbeeld is deze PNY GTX970

[ Voor 31% gewijzigd door QinX op 20-01-2015 16:08 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een reference kaart komt eigenlijk altijd gewoon neer op de stock koeler. Dit is de koeler waarmee de kaarten als eerst worden uitgebracht voordat de verschillende fabrikanten er mee aan de slag gaan.

GTX 980 reference
Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/tweakipedia/5/4/54_97_geforce_gtx_980_sli_vs_gtx_780_sli_at_2560x1440.jpg

AMD 290X reference
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Q/D/406597/original/r9-290x-threequarters.jpg

Verder altijd goed opletten of de kaart door het blok ondersteunt word. Op de site van EK kan je dit bijvoorbeeld goed nakijken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Triaxlium schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:05:

Dus waar kan ik deze vinden zie hier op tweakers en op andere webshops alleen maar thirdparty cards.
Je moet alleen weten hoe ze heten ;).
pricewatch: Asus R9 290X 4GB
pricewatch: Asus R9290-4GD5
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 Battlefield 4 Edition
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 970
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked

Om er maar een paar te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 20-01-2015 16:17 ]

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Hoe kan je checken dan of EVGA en Asus een reference card gebruiken, ik ben btw op zoek naar Nvidia kaarten.

• PilatuS
  • Niet online
Triaxlium schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:19:
Hoe kan je checken dan of EVGA en Asus een reference card gebruiken, ik ben btw op zoek naar Nvidia kaarten.
Kijk naar de koeler.

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Oke, Die stock coolers van nvidia zelf worden dan zeker niet verkocht in nederland?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Triaxlium schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
Oke, Die stock coolers van nvidia zelf worden dan zeker niet verkocht in nederland?
We willen wel weten welke kaart je zoekt...dus ook het type (bijv. gtx 970)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 12:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Triaxlium schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
Heb je uberhaupt enig idee wat de term 'reference' inhoudt? Reference, oftewel referentie, gebruiken AMD en Nvidia (en elke andere GPU-ontwikkelaar) als voorbeeld voor fabrikanten. Zo van: als je de kaart zo en zo maakt, zal hij zeker werken op de door ons aangegeven specificaties. Fabrikanten mogen daarvan afwijken, maar waarom zouden ze? Ze moeten dan zelf een nieuw ontwerp maken, testen, contracten over afsluiten, nieuwe coolers bedenken etc etc. Soms gebeurt dat wel, maar de meeste kaarten komen overeen met de referentie. AMD en Nvidia brengen zelf geen productiekaarten uit, dus die kaarten komen nooit in de verkoop, nergens ter wereld.

Het is dus inderdaad een kwestie van kijken/zoeken welke fabrikant voor welk type de referentiekaart heeft gebruikt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, ik zou niet al te hard zeggen dat er bijna alleen maar referencekaarten gemaakt worden. Bij de HD5870 was de reference versie knap zeldzaam, omdat iedere bouwer ging knutselen aan de VRM's, en volgens mij gebeurd dit nog steeds bij veel van de high-end kaarten, grotere VRM's, andere plaatsing van bepaalde onderdelen.

People as things, that’s where it starts.

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
@icephase Ja ik weet wat het betekend maar ik zie wel een foto's en filmpjes van builds waar mensen zo'n cooler erop hebben zitten waar Geforce opstaat maar die kan je dan zeker alleen maar krijgen. En daarom was ook de vraag hoe weet je welke "reference" is aangezien er dus van die ontwikkelaars zijn die de kaart zelf aanpassen inplaats van alleen de cooler. maar blijkbaar zijn dat er niet zo veel.

@pwillemske Ik ben opzoek naar een GTX 980

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens in de Pricewatch. Ik zie daar al snel 4 GTX 980 kaarten staan met de juiste koeler. Daarna kijk je bij EK of het blok wat je wil hebben past op de kaart die je wil kopen.

http://www.coolingconfigurator.com/

Als je geen EK blok wil moet je zelf even verder zoeken.

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:59:
Kijk eens in de Pricewatch. Ik zie daar al snel 4 GTX 980 kaarten staan met de juiste koeler. Daarna kijk je bij EK of het blok wat je wil hebben past op de kaart die je wil kopen.

http://www.coolingconfigurator.com/

Als je geen EK blok wil moet je zelf even verder zoeken.
Kijk daar heb ik wat aan thanks. _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
Mooi :)

Nog een andere tip. Als je voor een EVGA kaart gaat hou je de garantie wanneer je een waterblok monteert. Zolang je de orginele koeler maar terug zet als je garantie moet claimen is het geen probleem bij EVGA. Er zijn ook merken waarbij de koeler verwijderen gelijk betekend dat je geen garantie meer hebt.

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Oké dat hou ik dan zeker in me achterhoofd, thanks
Pagina: 1