slotjes, faq verwijzingen, search verwijzingen etc

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
Ik zal waarschijnlijk wel de zoveelste zijn die hier over begint, maar ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan dit gedoe...

Als je een kleine vraag stelt krijg je eerst een kudde replies om je oren dat je de search maar moet gebruiken. En als klapper kun je nog een slotje krijgen ook :?

Sorry, maar dan kun je imho het posten sowieso wel afschaffen en slechts volstaan met een search funtie. Ik ben het meer dan zat om eerst zoveel replies voorbij te laten scrollen waar ik alleen maar gezeik om slotjes e.d. voorbij te komen! En so what als een newb eens een wat simpele vraag stelt, een normaal antwoord geven is toch niet zo moeilijk?

Trouwens als je de search gebruikt wil je niet weten hoeveel topics erin staan met searchverwijzingen, daar schiet ook niemand wat mee op!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 16:34

Floor-is

5.2

En toch kan je door het gebruik van de search vinden wat je zoekt in veel gevallen. Misschien in in "onze" search, maar dan heb je nog altijd een kans bij Onno :)

(Of www.google.com scoort over het algemeen ook best wel goed :o )

Bericht hierboven

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Inderdaad irritant, misschien een idee om in het hoofdscherm mensen erop te wijzen dat ze eerst de search moeten gebruiken.
Dan zullen er minder dezelfde problemen komen.

De vos loopt door het bos.

• Eindbaas
Op donderdag 14 juni 2001 14:23 schreef Floris_Diemel het volgende:
En toch kan je door het gebruik van de search vinden wat je zoekt in veel gevallen. Misschien in in "onze" search, maar dan heb je nog altijd een kans bij Onno :)

(Of www.google.com scoort over het algemeen ook best wel goed :o )
Kan het jullie niets schelen dat de GoT search ontiegelijk vervuild raakt dan?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 14 juni 2001 14:29 schreef wouter76 het volgende:
Kan het jullie niets schelen dat de GoT search ontiegelijk vervuild raakt dan?
Heb jij er zin in om 10x per dag een vraag als "welke telefoon is kewl?" te beantwoorden? Newbies zijn niet erg en domme vragen bestaan niet maar HEEL domme vragen wel.
Er zijn zat mensen die een vraag stellen die 2 topics daaronder OOK al gesteld wordt.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb jij er zin in om 10x per dag een vraag als "welke telefoon is kewl?" te beantwoorden?
Met 25.000 geregistreerde bezoekers is er vast wel iemand die zin heeft om een vraag fatsoenlijk te beantwoorden. Ben jij niet die iemand? Hou dan je kop en ga niet 'UTFS', 'Jezus, weer zo'n achterlijke newbie', 'Slotjuuuuuuuh', 'newbies :r' of weetikveelwat voor sfeerverziekende posts doen.
Er zijn zat mensen die een vraag stellen die 2 topics daaronder OOK al gesteld wordt.
Prima dat er dan iemand: 'Kijk eens hier: [link]' post. Maar voor newbieafzeikposts moeten de moderators maar gewoon waarschuwingen uit gaan delen ofzo.

• IceStorm

IceStorm

Chaos, newbee-bashers kunnen van mij iig een waarschuwing krijgen en mogen ook gewoon in SU gemeldt worden.

Alleen mensen die verwachten dat een forum er voor is om zonder enige moeite andere mensen dingen voor zichzelf te laten doen vragen erom uitgelachen te worden.
Er zijn zat mensen die zelfs TOEGEVEN te lui te zijn om te zoeken dus het maar hier posten. Dat vindt ik dus te ver gaan.

• Eindbaas
Op donderdag 14 juni 2001 15:58 schreef IceStorm het volgende:

Alleen mensen die verwachten dat een forum er voor is om zonder enige moeite andere mensen dingen voor zichzelf te laten doen vragen erom uitgelachen te worden.
Er zijn zat mensen die zelfs TOEGEVEN te lui te zijn om te zoeken dus het maar hier posten. Dat vindt ik dus te ver gaan.
Oké daar heb je een goed punt te pakken. Maar aan de andere kant moet dit denk ik niet op deze manier ontmoedigt worden. Gewoon om de simpele reden dat je de newb met goede bedoelingen (die na een tijdje ook zeer nuttige zaken kan posten) eigenlijk een beetje wegjaagt van het forum denk ik. En ja, ik heb zelf ook wel es iets gepost, waarvan het antwoord vast wel in de search te vinden was. Toen ik dat deed werd er voor de verandering eens normaal geantwoord en er ontstond een erg nuttige discussie (en dát was tot die tijd niet in de search terug te vinden).

• IceStorm

IceStorm

Wouter, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om newbees weg te jagen. Eigenlijk praten we langs elkaar heen ;) Ik wil van mensen af die gewoon ronduit LUI zijn en jij hebt het over irritantjes die alleen UTFS gebruiken :) .
Ik begrijp jou standpunt iig, hopelijk doe je dat ook met die van mij.
Ik zal er zelf extra op gaan letten.

• Eindbaas
Icestorm, ik snap jouw standpunt ook prima en ik snap jouw kant van het verhaal ook...

Maar ja, soms erger ik me me gewoon meer aan lui die UTFS schreeuwen dan aan een newb met een ietwat onnozele vraag.

Verder denk ik dat het verplaatsen en verbergen van de Stuffis Generalis een geniaal idee is om dit tegen te gaan.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59

rammes

koekebakker 1e klas

ik ben het wel gewend, tis nix anders dan verwijzingen en slotjes om niets!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/161590

[topic=161633]

om een paar voorbeelden te noemen...
wat is er nou mis om te vragen naar een leuk remixje van verstappen.
er worden zo veel dingen gevraagd daar is het forum toch ook voor?

gr
rammes

het lijkt wel of niemand naar me luisterd

Ik zou het doen!

• Exirion
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 16:33 schreef rammes het volgende:
ik ben het wel gewend, tis nix anders dan verwijzingen en slotjes om niets!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/161590

sorry plaatste een vraag verkeerd

om een paar voorbeelden te noemen...
wat is er nou mis om te vragen naar een leuk remixje van verstappen.
er worden zo veel dingen gevraagd daar is het forum toch ook voor?
Nou, ik vind het gewoon terecht :? Het had zelfs beter in NST gepast, als je dan toch zo'n topic wil openen.
het lijkt wel of niemand naar me luisterd
Ach gossie :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Eindbaas
dat is precies wat ik bedoelde... als men het niet weet of zich eraan ergert hoeft men toch ook niet te reageren? Maar dat is hierboven ook al min of meer besproken denk ik (ik ook met m'n verwijzingen ;) )

• Eindbaas
Op donderdag 14 juni 2001 16:36 schreef Exirion het volgende:

Nou, ik vind het gewoon terecht :? Het had zelfs beter in NST gepast, als je dan toch zo'n topic wil openen.
Dan had een modje em wel verplaatst niet? ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 16:38 schreef wouter76 het volgende:
Dan had een modje em wel verplaatst niet? ;)
Nee, want dan wordt er nog massaler in de verkeerde forums gepost. Mensen moeten ook een beetje nadenken waar ze hun topic plaatsen, en niet denken dat alles wel voor ze gedaan wordt. Het is logisch dat veel topics (en zeker zoals in dat voorbeeld) zonder pardon op slot gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Op donderdag 14 juni 2001 16:36 schreef Exirion het volgende:
Op donderdag 14 juni 2001 16:33 schreef rammes het volgende:
[..]

[..]

Ach gossie :P
dat JIJ er mee eens bent kan ik me wel voorstellen als ik zo naar je history kijk..
no offense verder.

Ik zou het doen!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Vind ik ook, er is al vaker geklaagd over het feit dat er nogal eens wat profs zijn die hier nogal snel roepen van "Gebruik de search! |:( "

Ik ben geen newbie *D maar iedereen heeft het geleerd!

Ben het met je eens!

Codedivision | Freedom Internet

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 16:44 schreef pc-reactive het volgende:
Ik ben geen newbie *D maar iedereen heeft het geleerd!
Zucht, daar gaan we weer... Iedereen heeft het moeten leren, maar het gaat om de manier waarop. De pioniers hebben het allemaal zelf uit moeten vogelen met behulp van boeken, en vooral vallen en opstaan.

Tegenwoordig met Internet ligt de informatie voor het oprapen, maar zelfs dan zijn mensen vaak te lui om zelf dingen op te lossen. Ik heb niks tegen newbies, maar wel tegen de luiwammesen die denken dat GoT een luilekkerlandje is voor mensen die niks weten en ook niks zelf willen leren. Daar gaat het om.

Niks mis met newbies, maar het gros van de newbievragen zijn van het type RTFM of UTFS. Ik help vaak genoeg newbies die laten merken dat ze zelf iets geprobeerd hebben, maar dat ze er toch niet uit komen.

Het is alleen maar leuk als mensen willen leren, maar niet als ze keer op keer een zinloze vraag op het forum dumpen en vervolgens lekker achterover leunen om te wachten op antwoord.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zit altijd een optimum in....

Search roepen etc mag alleen als 't topic idd wel heel erg simpel is begonnen. Maar bij de wat moeilijkere vragen search roepen is gemeen... weet de newbie veel. laat de persoon dan niets zeggen en ff SU posten.

Soms laat ik bv een simpel topic open omdat er al en tijdje niet zoiets was en dan wordt 't toch ontsiert door de "search" kreet. Zodoende is 't gewoon ff goed kijken naar hoe en wanneer je search roept (teveel is fout, maar teveel topics openen waar "search" op komt is even fout).

Over verplaatsen... Misschien heeft een user wel een leuk topic, maar als íe 'm verkeerd neerzet laat íe wel zien dat 't 'm iig niet meer dan 5 seconden denktijd heeft gehad om 'm te plaatsen. Verplaatsen kan, maar op slot zetten ook aangezien we ervoor zijn om 't forum schoon + ontopic te houden en niet om userfouten te herstellen.

• PCR

PCR

Op donderdag 14 juni 2001 16:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zucht, daar gaan we weer... Iedereen heeft het moeten leren, maar het gaat om de manier waarop. De pioniers hebben het allemaal zelf uit moeten vogelen met behulp van boeken, en vooral vallen en opstaan.

Tegenwoordig met Internet ligt de informatie voor het oprapen, maar zelfs dan zijn mensen vaak te lui om zelf dingen op te lossen. Ik heb niks tegen newbies, maar wel tegen de luiwammesen die denken dat GoT een luilekkerlandje is voor mensen die niks weten en ook niks zelf willen leren. Daar gaat het om.

Niks mis met newbies, maar het gros van de newbievragen zijn van het type RTFM of UTFS.
Is wel zo, maar iemand die al 101 berichten (zoals ik *D ), mag wel eens een newbie vraag stellen?
Iemand die nog nooit wat gestuurd heeft kan beter eerst rondkijken. Dacht ik zo.

• Eindbaas
hmm, bij mij werkt het net anders... ik struin al een tijdje op GoT rond en post steeds minder, maar lees des te meer. M.a.w. je wordt soms veel kritischer met posten naarmate je langer meeloopt.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Op donderdag 14 juni 2001 16:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

Niks mis met newbies, maar het gros van de newbievragen zijn van het type RTFM of UTFS.
a. een search die niet naar behoren werkt
b. antwoorden op een hardware forum zijn dynamisch.
c. in nieuwe topics kunnen tot andere discussies leiden.
d. als je alles maar moet opzoeken en niet mag posten word het een ERG saaie boel dat kan ik je verzekeren
e. roepen van utfs of rtfm maak je geen vrienden mee. het is net alsof je de helpdesk beld en als antwoord krijgt "lees eerst maar een boek"
f. merkt niemand dat er ONTZETTEND veel persoonlijke irritaties opgewekt worden?
etc etc etc

rammes

Ik zou het doen!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 16:57 schreef rammes het volgende:
Daar is iedereen wel van op de hoogte als dat het geval is.
Daar zijn de critici zich van bewust, en dan nog is er genoeg dat overbodig is. (Intel of AMD???)
c. in nieuwe topics kunnen tot andere
discussies leiden.
Ja, het begint over maandverband en het mondt uit in een zinvolle discussie over videokaarten?
d. als je alles maar moet opzoeken en niet mag posten word het een ERG saaie boel dat kan ik je verzekeren
Nee, waarom? Minder troep, minder werk, minder overvloed, minder irritaties.
e. roepen van utfs of rtfm maak je geen vrienden mee.
Vertel mij wat >:)
het is net alsof je de helpdesk beld en als antwoord krijgt "lees eerst maar een boek"
Die neiging hebben veel helpdesklui bijna de hele dag ;) Bovendien moet het niveau op GoT niet afdalen naar dat niveau (God sta ons bij).
f. merkt niemand dat er ONTZETTEND veel persoonlijke irritaties opgewekt worden?
etc etc etc
Ja, maar wat was er eerder: de kip of het ei? Zijn de critici de schuldige, of degenen die het niveau zo omlaag halen met onzintopics?

• PCR

PCR

Op donderdag 14 juni 2001 16:57 schreef rammes het volgende:

[..]

c. in nieuwe topics kunnen tot andere discussies leiden.
e. roepen van utfs of rtfm maak je geen vrienden mee. het is net alsof je de helpdesk beld en als antwoord krijgt "lees eerst maar een boek"
etc etc etc

rammes
Misschien moet er eens voor mods een aantal slots per dag ingesteld worden ;)
Ik vind het niet erg om mensen te helpen, en juist die search hier werkt niet goed, en ik vind het wel gezellig om eens een topic te zien waarin niet geklaagd wordt over "Gebruik de search", "FAQ", vooral dat "FAQ" vind ik aso staan, iets meer info mag dan wel!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

modjes plaatsen alleen slotjes op topics die recent zijn geweest. Als een vraag 4 maanden terug is beantwoord op een specifiek probleem dan mag de vraag gerust nog een keer gesteld worden (ook al zou de search 't antwoord opleveren). Nieuwe discussies zijn idd vaak waardevol.

Sommige vragen worden elke dag opnieuw gesteld en dat hoeft niet. Na 1 week zal zelfs de newbie "search" roepen en modjes herkennen 't topic dan wel.... -> slotje.

Om te stellen dat mensen die de search niet gebruiken onzin posten is nogal cru. Vaak hebben de users per ongeluk gepost omdat ze niet beter wisten. In 't geval van vermoedelijke opzet is 't wel een kwaaie zaak.

maar zoals gezegt, 't varieert van geval tot geval. Daarom heeft ieder forum zijn eigen mod zodat de eigen mod iig een vaste/consequente lijn kan handhaven en precies weet wat wel kan en wat een herhaling is.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

precies, jezus zeg we leven in een wereld waar alles kan en mogelijk is alleen word het je hier wel erg belemmerd.

Exirion,
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
e. roepen van utfs of rtfm maak je geen vrienden mee.
--------------------------------------------------------------------------------

Vertel mij wat

je geeft al aan dat je zelf ook op pad bent om GEEN vrienden te maken hier.. vraag ik me af wie het niveau nou omlaag haalt!

quote:
het is net alsof je de helpdesk beld en als antwoord krijgt "lees eerst maar een boek"

Die neiging hebben veel helpdesklui bijna de hele dag Bovendien moet het niveau op GoT niet afdalen naar dat niveau (God sta ons bij).

WELK niveau? verwacht je nu werkelijk dat alle mensen op 1 niveau liggen? op moet het allemaal op jou niveau?

quote:
etc etc etc

Ja, maar wat was er eerder: de kip of het ei? Zijn de critici de schuldige, of degenen die het niveau zo omlaag halen met onzintopics?

je begrijpt het niet.. we hebben het niet over onzin tpoics jongen.. dat is een heel ander verhaal. we hebben het hier over dat er te veel op slot gaat en je bijna niets mag vragen wat al eens de revu gepasseerd is

rammes

Ik zou het doen!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 17:12 schreef ecteinascidin het volgende:
Om te stellen dat mensen die de search niet gebruiken onzin posten is nogal cru. Vaak hebben de users per ongeluk gepost omdat ze niet beter wisten. In 't geval van vermoedelijke opzet is 't wel een kwaaie zaak.
Ik stel het misschien een beetje zwart-wit, maar het zal duidelijk zijn wat ik bedoel. en zoals je zegt, vaak is er overduidelijk sprake van lamlendigheid of opzet.
maar zoals gezegt, 't varieert van geval tot geval. Daarom heeft ieder forum zijn eigen mod zodat de eigen mod iig een vaste/consequente lijn kan handhaven en precies weet wat wel kan en wat een herhaling is.
Idd ja, maar je merkt ook vaak dat mensen het 'soepele' beleid in een bepaald forum gewend zijn, en denken dat het overal op GoT zo is. Ze nemen niet de moeite om zich te verdiepen in een afdeling of even de lokale FAQ door te lezen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Overigens geen Flames aub. Roepen dat iemand teveel search gebruikt en weerwoordquotes halen niets uit.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Op donderdag 14 juni 2001 17:23 schreef ecteinascidin het volgende:
Overigens geen Flames aub. Roepen dat iemand teveel search gebruikt en weerwoordquotes halen niets uit.
tegen wie heb je het ?? :)

Ik zou het doen!

• PCR

PCR

Op donderdag 14 juni 2001 17:12 schreef ecteinascidin het volgende:
modjes plaatsen alleen slotjes op topics die recent zijn geweest. Als een vraag 4 maanden terug is beantwoord op een specifiek probleem dan mag de vraag gerust nog een keer gesteld worden (ook al zou de search 't antwoord opleveren). Nieuwe discussies zijn idd vaak waardevol.

Sommige vragen worden elke dag opnieuw gesteld en dat hoeft niet. Na 1 week zal zelfs de newbie "search" roepen en modjes herkennen 't topic dan wel.... -> slotje.

Ja goede uitleg
maar zoals gezegd, 't varieert van geval tot geval. Daarom heeft ieder forum zijn eigen mod zodat de eigen mod iig een vaste/consequente lijn kan handhaven en precies weet wat wel kan en wat een herhaling is.
Maar ik zie regelmatig dat ze dat niet weten :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 17:15 schreef rammes het volgende:
je geeft al aan dat je zelf ook op pad bent om GEEN vrienden te maken hier.. vraag ik me af wie het niveau nou omlaag haalt!
Als je een tijdje te narrowminded bezig bent, dan kom je daar vanzelf wel achter, of je wordt erop geattendeerd. Het is niet mijn bedoeling om mensen onderuit te halen, maar wel om onzin te filteren. Dat je daar af en toe een beetje te fanatiek in kun zijn is een risico. De algemene tendens is de laatste tijd dat er minder slotjes worden geplaatst, en zelfs ik kan me daar in vinden ;)
WELK niveau? verwacht je nu werkelijk dat alle mensen op 1 niveau liggen? op moet het allemaal op jou niveau?
Nee, maar een vraag stellen die letterlijk door de handleiding of helpfunctie beantwoord kan worden is natuurlijk wel heel erg voor GoT.
je begrijpt het niet.. we hebben het niet over onzin tpoics jongen.. dat is een heel ander verhaal. we hebben het hier over dat er te veel op slot gaat en je bijna niets mag vragen wat al eens de revu gepasseerd is
Nou? Daar heb ik het toch ook over? Ik wil niet beweren dat het per definitie onzin is, maar laat ik het dan uitdrukken als tamelijk overbodig of niet noodzakelijk :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Zou het niet kunnen dat de modjes bij het sluiten van een topic, een tag ofzo mee kunnen geven. Waardoor er voor de search-engine duidelijk is dit is een faq/rtmf/search topic, dus niet laten zien bij een search request.

Dit omdat ik laatst iets zocht, en met maximale specificatie nog een 200 reacties vond. Waarvan de eerst 50 alleen maar use (niet netjes) bevatte.

Da's pas echt hopeloos. Imho is dan iedere keer de stomste vraag beantwoorden minder irritant.

Een andere optie is na het sluiten al die reactie van gebruik de (vul maar in), die niets toevoegen te trashen. Dat zal veel geschreeuw op leveren van enkele gebruikers, maar alleen de bruikbaarheid van de search zeer sterk verbeteren.

[edit: begrijpelijker nederlands van gemaakt]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn search verbeterende ideeen in de pijplijn. Op dit moment is de enige tip... slotjes mijden en zoek vooral de wat langere topics op. Tussen 15 en 25 replytopics zijn in de regel wel goed.

• JvS
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat de search niet goed werkt is bullshit. Ik kan meestal alle zooi, waarbij ik utfs roep (of Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jmvanschie/pics/utfsey.gif neerzet ;) ) meestal toch wel heel veel links vinden. Die zet ik er dan vaak ook even bij, waarna er van mij keihard een slotje opkan.

Ps, door die links die ik erbij zet is dat topic dus niet volledig nutteloos geworden, maar kost het alleen maar een extra klikje :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je zoekactie naar 'utfs' leverde 251 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op donderdag 14 juni 2001 15:06 schreef IceStorm het volgende:
Heb jij er zin in om 10x per dag een vraag als "welke telefoon is kewl?" te beantwoorden? Newbies zijn niet erg en domme vragen bestaan niet maar HEEL domme vragen wel.
Jij niet, dus laat je die vraag links liggen. Maar er zijn altijd wel fanaten en nieuwelingen die die vraag wel willen beantwoorden.

• JvS
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 juni 2001 19:11 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Jij niet, dus laat je die vraag links liggen. Maar er zijn altijd wel fanaten en nieuwelingen die die vraag wel willen beantwoorden.
En die vraag kan prima beantwoord worden met de search dus. :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 14 juni 2001 17:15 schreef rammes het volgende:
precies, jezus zeg we leven in een wereld waar alles kan en mogelijk is alleen word het je hier wel erg belemmerd.
't Zit je wel hoog he?
Probeer het ook eens van de andere kant te bekijken..
Dit forum is ooit ontstaan omdat er op een ander forum (webwereld? of was het C!T? ) 'te serieus' geluld werd over tweaken.

GoT is wat dat betreft een klasse hoger (nog wel) als C!T, alhoewel het Linux forum daar ook behoorlijk wat oplevert (hint).

Ik kan me goed voorstellen dat het 'bestuur' die hogere standaard graag wil behouden.
Alleen vandaag hier al 3x een vraag gezien hoe je verborgen systeembestanden kunt vinden..
En het staat toch echt in de Windows Help (toets F1 >:) ) hoor.
[..]

Nee, maar ook niet een ComputerIdee nivo.
etc etc etc
Als je je er zo druk over maakt zou je er verstandig aan doen om ook iets anders als ontspanning erbij te doen, dat helpt.
we hebben het hier over dat er te veel op slot gaat en je bijna niets mag vragen wat al eens de revu gepasseerd is
Doe nou alsjeblieft niet alsof je het niet snapt..

Wist je dat de manier van vragen ook heel erg bepalend kan zijn voor het succes van je posting?
En wat Exirion ook al aangeeft, een vraag die al eerder gesteld is, hoeft niet per definitie op slot.
Je zal maar net met een andere versie van een prog werken, waar een bepaalde optie niet meer inzit bijvoorbeeld..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 21:05

scorpionv

This space for rent

Ik kom hier al tijden en tijden, en ik heb misschien zo'n 20 topics geopend in al die tijd. AL DE ANDERE KEREN kon ik een kant en klaar antwoord in de search vinden. Dus m.i. ligt het probleem bij de mensen die niet kunnen/willen zoeken.
Het niveau van het forum zou omhoogschieten als er wat meer gesearched zou worden.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 11:43

MAZZA

Barbie is er weer!

Dit topic is al geweest! UTFS!! >:)

Neej.. dit zijn eindeloze discussies... 't Heeft allebij z'n voors en tegens.. Uiteindelijk beslist team GoT. En die zijn voor een search-daarna-vraag oplossing geloof ik :)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 14 juni 2001 19:11 schreef poohbeer het volgende:
Sorry, bij nader inzien is mijn verhaal gewoon niet wat ik bedoel ;)
En ik ben nu te gaar om het goed te zetten.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ook ik vind het gezeur om een slotje zielig, ooit 1 fatsoenlijke vraag gezien waarbij de eerste reactie "ik denk dat hier een slotje op komt" was.
Dit soort figuren moeten juist aangepakt worden !
(gelukkig ging de topic gezond door)

Maar wat ook irritant is zijn de laatste reacties van de modjes als ze de topic sluiten. Soms komen die texten geheel onduidelijk of verkeerd over, een duidelijke reden in een goede zin komt niet alleen volwassen over maar ook duidelijk.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Eindbaas
imho ligt het probleem in eerste instantie helemaal niet zozeer bij eventuele newb's die een onnozele vraag stellen, maar meer bij de personen die met UTFS, RTFM en SLOTJUH kreten rondstrooien. naar mijn mening zijn die lui erg lame bezig en verzieken ze veel voor GoT en met name de search waar juist die lui zo gek van zijn wordt er ongelofelijk door vervuild! Want mocht een newb de search gebruiken, moet ie eerst door de bagger van boven beschreven personen heen worstelen. Dan maar fatsoenlijk een vraag stellen niet? Ikzelf ben nooit te beroerd ook een simpele vraag te beantwoorden iig.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het punt is dat veel van de mensen die af en toe ook opmerkingen maken als RTFM etc. hier min of meer de 'content' verzorgen in elke fora. Uit frustratie over de slechte vraagstelling of instelling van een persoon wordt er dan weleens zo gereageerd.

Het is dus een beetje kortzichtig om te zeggen dat deze personen aangepakt moeten worden. Hiermee zou er een hele hoop kwaliteit verloren gaan.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Eindbaas
Dat iemand goede content levert is imho nog geen vrijbrief om anderen op die manier af te bekken! En dan zorgen ze juist voor slechte content! En generaliseren hoeft in deze niet want er zijn echt zat mensen die n goede content leveren n die niet UTFS, RTFM e.d. roepen...

Verwijderd

Ik vind dat normale 'users' niet mogen zeuren om een slotje. Ook vind ik dat ze niet sarcastisch mogen verwijzen naar een search, maar wel op vriendelijke wijze (zoiets als kijk hier kun je nog meer hierover vinden in plaats van '**kel' je hebt niet goed gezocht).

Wel vind ik dat moderators dit mogen doen. Hier zijn ze immers voor. Dus heel simpel. Iedereen laat het beoordelen van topics over aan de moderators! Wat je wel kan doen is zeuren in 'Stoute Usertjes" en eventueel een topic hierover starten in 'Lieve Adjes'.

Als iedereen dat doet dat heb je nergens last van. Desnoods een nieuwe regel in de 'FAQ' of zo, dat (gevorderde) tweakers niet in de topic mogen zeuren voor een slotje of iets dergelijs??? >:)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Gewoon niet reageren op een topic wat je niet aanstaat.
Newbie vraag: heel simpel -> newbie helpen _of_ newbie niet helpen en wachten tot iemand anders hem helpt. Zo niet geen antwoorden en de topic zakt weg.

Om irritant omhoog kicken te voorkomen iets inbouwen waardoor je niet op je eigen topic binnen 24 uur kunt reageren of zo.

* KeX heeft nooit ergens last van, leest wat hij wil lezen en negeert wat hij niet wil lezen. Idem dito voor reageren.

Als je je stoort aan een topic en je roept UTFS dan schop je hem nog eens extra omhoog waardoor je je nog langer mag ergeren. :P

• Eindbaas
juist!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Waarom dan niet pas een week na het aanmelden pas een topic mogen openen (posten dus wel), en in die week iedere keer dat ze een pagina op GoT openen waarvan de referral geen *.tweakers.net is, eerst een pagina met daarin alleen maar:
- Heb je de faq al gelezen?? (als link)
- Veel antwoorden vind je in de search!! (als link)
- Doorgaan (bij voorkeur op een random plaats :P )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1