Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-10 10:44
Beste medetweakers,

mijn Nexus 5 is van de zomer in het water geplonsd. Dit leek hij op een defecte batterij te hebben overleegd. Dit is toen gedeclareerd bij de verzekeraar (Allianz / Mondial). Netjes uitbetaald.

Nu een half jaar later, telefoon als geheel defect. Hij weigert aan te gaan. Na opsturen naar de MM bleek in een uitgebreid rapport dat dit corrosieschade was. Het rapport beschreef:
"Vocht/vloeistofschade ontstaat niet alleen wanneer het product overduidelijk in contact met water
of een andere vloeistof is geweest, maar kan ook ontstaan wanneer het product in een vochtige
omgeving gebruikt wordt of door sterke temperatuurschommelingen (condensvorming).
Als een product vochtig is geworden, zal dit vocht na verloop van tijd verdampen en mogelijk blijft
uw product nog enige tijd “normaal” functioneren. Echter in het product zullen de restanten van het
vocht verder inwerken en na verloop van tijd zal het uiteenlopende klachten vertonen.

Juist, dat komt overeen met mijn probleem. Dus ik mail Allianz weer, dit maal om moederbord-schade van 218 euro te melden. De telefoon is tussendoor niet in de sauna geweest en ook niet in het water gevallen. Het is dus nog van afgelopen zomer. Allianz weigert te betalen, want het is voor hen niet aannemelijk dat deze schade een verband heeft met de schade van afgelopen zomer.

Is er een manier om te kunnen 'bewijzen' of om deze schade 'aannemelijker' te maken?
Hoe lang duurt corrosie meestal voordat het toeslaat in telefoons? Misschien heb ik dan meer kans op mijn recht.
Is er een technische uitleg die ik Allianz kan verschaffen?

Baggere service van Allianz als je het mij vraagt. Ben je een keer eerlijk...

Alvast bedankt,
Rik

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Vochtschades zijn letterlijk altijd killing voor electronica. Soms is het in 3 tellen vorbij (plof, witte rook en de geest is uit de fles) en soms kan het maanden duren (stoffen in het vocht dat langzaam invreten op printsporen doet) .

Hoe sneu het ook klinkt, Allianz heeft op zich wel een punt. Je hebt je schade gemeld en aan hen gemeld dat alleen een nieuwe accu het probleem heeft opgelost. Het is hen niet verwijtbaar als blijkt dat de diagnose fout gesteld is en jij nu verder in de problemen komt. Vergeet niet, een verzekeringsmaatschappij is er om winst te maken, niet om jou te helpen... Kort door de bocht maar dat is wel hun primaire reden van bestaan.

Je zou nog kunnen proberen je print in een badje met isopropylalcohol (cd-lenscleaner) te laten weken, beide kanten goed borstelen om alle corrosie weg te boenen en dan goed te laten drogen (dag in een warme omgeving) . Het toestel zal er sowieso niet slechter van worden :+ en met wat geluk doet hij het weer een paar maanden.. maar betrouwbaar zal het nooit meer worden.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-10 10:44
Bedankt voor je reactie :)

Een verzekeringsmaatschappij is er inderdaad natuurlijk om winst te maken en dat begrijp ik ook heel goed. Maar dat neemt niet weg dat als er dan schade is, die netjes is aangegeven zonder gaten in het verhaal of oneerlijkheden, ze die schade niet hoeven te vergoeden. De reden die ze geven is dat het niet aannemelijk voor ze is, ook al lijkt het rapport vrij veel duidelijkheid te geven dat het dus wel aan te nemen is dat het hetzelfde ongeluk betreft.
Wat ze feitelijk nu doen is mij vertellen dat ik keihard loop te liegen, terwijl ik gewoon met een netjes rapport kom, zelfs met toelichting dat het van eerdere waterschade kan zijn. Veel aannemelijker kan je een schade volgens mij toch niet maken, immers is nooit te bewijzen dat schade daadwerkelijk op vakantie is gebeurd, toch?

Ik vraag me dan ook af of ze volgens de overeenkomst het recht hebben mij af te wijzen omdat ik al eerder geclaimd heb. Zelf hebben ze ook niet om mijn telefoon gevraagd voor controle. Verder wist ik zelf natuurlijk ook niet (en het reparatiebedrijf blijkbaar ook niet) dat er waterschade aan het moederbord was. Betekend dat dat mijn recht op claimen vervalt?

Bedankt voor de isopropylalchol-tip, ik ga hem zeker proberen. :)