Hallo omdat ik in een verkeerd draadje iets poste en beschuldigd werd
van hijacking hier even een draadje. Was niet mijn intentie in ieder geval. Hieronder meer info.
Ik zoek een?
Ik twijfel, CPU upgrade of niet?
Wat is je budget?
€120 heb een mooie aanbieding
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Xeon X5670 -> 6 core CPU
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Processor: Intel Core i7 920
Moederbord: Gigabyte EX58-UD4P
Geheugenmodule: Patriot Viper 6GB DDR3-1600 CL8 triple kit
CPU-koeler: Scythe Mugen 2
[b]Waarom wil ik de upgrade?[b]
Ik wil gaan streamen, dat gaat na juni flink toenemen. Ik heb geconstateerd dat mijn CPU nu erg warm wordt en ik heb hem teruggeclocked. Ik denk dat hij nog prima in orde is maar dat de koelpasta verouderd is. Dus ik dacht, als ik die er af ga halen kan ik net zo goed de CPU vervangen, want in het streamtopic wordt geschreven over hoe meer cores hoe beter. Ik ben van plan deze X5670 stabiel naar de 4ghZ te clocken.
Ik heb nog geen zin in een X99 2011-3 upgrade want dat is budgettechnisch op het moment niet zo interessant. Het kan wel, maar wat je ervoor krijgt vind ik het niet waard.
Waarom is die Xeon X5670 trouwens nieuw 1800 euro en 2de hands 100 euro? Moet ik ze direct allemaal opkopen? xD
Ik game trouwens met een enkele XFX HD7950. Heeft die overclock nog meer potentie voor de graka of is dit echt minimaal?
Games die ik wil streamen voor nu:
* LOL
* Diablo 3
Toekomst (misschien):
* Dota 2
* Heroes of the Storm
* Far Cry 4
* Alles...
Ik geef zoveel mogelijk info, dus aub niet verwijzen naar het stream topic main question blijft: Past de X5670 goed op de UD4P, socketwise zegt mij van wel. Past het met dit geheugen is de tweede vraag. Derde vraag dus de overclockpotentie en het nut voor zowel streamen als de graka.
Sorry ik ben nooit zo kort en bondig daarom in het laatste alineatje mijn vragen samengevat.
Ik zoek een?
Ik twijfel, CPU upgrade of niet?
Wat is je budget?
€120 heb een mooie aanbieding
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Xeon X5670 -> 6 core CPU
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Processor: Intel Core i7 920
Moederbord: Gigabyte EX58-UD4P
Geheugenmodule: Patriot Viper 6GB DDR3-1600 CL8 triple kit
CPU-koeler: Scythe Mugen 2
[b]Waarom wil ik de upgrade?[b]
Ik wil gaan streamen, dat gaat na juni flink toenemen. Ik heb geconstateerd dat mijn CPU nu erg warm wordt en ik heb hem teruggeclocked. Ik denk dat hij nog prima in orde is maar dat de koelpasta verouderd is. Dus ik dacht, als ik die er af ga halen kan ik net zo goed de CPU vervangen, want in het streamtopic wordt geschreven over hoe meer cores hoe beter. Ik ben van plan deze X5670 stabiel naar de 4ghZ te clocken.
Ik heb nog geen zin in een X99 2011-3 upgrade want dat is budgettechnisch op het moment niet zo interessant. Het kan wel, maar wat je ervoor krijgt vind ik het niet waard.
Waarom is die Xeon X5670 trouwens nieuw 1800 euro en 2de hands 100 euro? Moet ik ze direct allemaal opkopen? xD
Ik game trouwens met een enkele XFX HD7950. Heeft die overclock nog meer potentie voor de graka of is dit echt minimaal?
Games die ik wil streamen voor nu:
* LOL
* Diablo 3
Toekomst (misschien):
* Dota 2
* Heroes of the Storm
* Far Cry 4
* Alles...
Ik geef zoveel mogelijk info, dus aub niet verwijzen naar het stream topic main question blijft: Past de X5670 goed op de UD4P, socketwise zegt mij van wel. Past het met dit geheugen is de tweede vraag. Derde vraag dus de overclockpotentie en het nut voor zowel streamen als de graka.
Sorry ik ben nooit zo kort en bondig daarom in het laatste alineatje mijn vragen samengevat.
[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanNL op 20-01-2015 15:14 ]