Goedemiddag iedereen!!
Ik heb sinds kort een verschrikkelijk irritant probleem.
Situatie:
De philips tv staat op een tv dressoir. In deze kast staat mijn Pioneer VSX-923 receiver. Daar op aangesloten: De TV, Apple TV en een Mede8er 800X3D.
Probleem:
Mijn beeld op de TV stotterde heel erg. Het geluid van de receiver stottert steeds. Vrijwel bij elke zender, maar vooral bij live uitzendingen.
Aanpassingen:
Dus ik heb de coax kabel vervangen door een Hirsmann LTE proof coax kabel, max 10 meter lang.
HDMI kabel vervangen. Kabels van de receiver nagekeken en doorgemeten.
Status nu:
Het beeld van de tv is nu weer perfect, geen haperingen meer of sneeuwvlokken
Echter hoor ik door de boxen zo nu en dan een hoogtonig gepiep en stottert het geluid nog steeds.
Als ik via de mediaplayer muziek of films afspeel heb ik nergens last van en is het geluid gewoon top zoals het hoort.
Ik weet er geen raad meer mee. De tv is nu 7 jaar oud en de receiver is nog geen jaar oud.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt of iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik heb sinds kort een verschrikkelijk irritant probleem.
Situatie:
De philips tv staat op een tv dressoir. In deze kast staat mijn Pioneer VSX-923 receiver. Daar op aangesloten: De TV, Apple TV en een Mede8er 800X3D.
Probleem:
Mijn beeld op de TV stotterde heel erg. Het geluid van de receiver stottert steeds. Vrijwel bij elke zender, maar vooral bij live uitzendingen.
Aanpassingen:
Dus ik heb de coax kabel vervangen door een Hirsmann LTE proof coax kabel, max 10 meter lang.
HDMI kabel vervangen. Kabels van de receiver nagekeken en doorgemeten.
Status nu:
Het beeld van de tv is nu weer perfect, geen haperingen meer of sneeuwvlokken
Echter hoor ik door de boxen zo nu en dan een hoogtonig gepiep en stottert het geluid nog steeds.
Als ik via de mediaplayer muziek of films afspeel heb ik nergens last van en is het geluid gewoon top zoals het hoort.
Ik weet er geen raad meer mee. De tv is nu 7 jaar oud en de receiver is nog geen jaar oud.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt of iemand die hier een oplossing voor weet?
[ Voor 7% gewijzigd door Osirius op 20-01-2015 14:19 ]
Details matter, it's worth waiting to get it right