Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 13:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik zoek een?
Een televisie met smart functionaliteiten. Waarbij het een pré is dat WiFi mogelijkheden al zijn ingebouwd. Dit scheelt weer kosten om een wifi dongle te kopen voor een paar tientjes. Daarbij is DLNA ook een pré.
Diagonaal wordt rond de 47".
3D is niet nodig, want dat ga ik toch niet gebruiken.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 550 a 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het meest wordt het gebruikt om series en films te kijken. Wellicht komt er in de toekomst een PS4, die erop aangesloten zal worden. Maar dit is totaal niet zeker.
Ik kijk veel naar Tv zender en ook wil ik films en series streamen naar de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb in de pricewatch gekeken en rond dit bedrag kom ik bijna altijd uit op een LG. Ik heb naar deze gekeken: pricewatch: LG 47LB630V Zilver
Is niet heel veel mis mee, behalve dat het contrast een beetje gemiddeld is.

Zijn er nog andere suggesties of betere alternatieven?
Mijn vriendin wilt liever 42", maar ik liever 46". En voor dit budget en diagonaal, is de keuze volgens mij vrij klein.

Huub Huub Barbatruc!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Al gekeken naar de Sony Bravia KDL-42W829B Zwart?
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W829B Zwart

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je geen waarde hecht aan 3D kun je in plaats van die W8 net zo goed de Sony KDL-42W705B kopen. Voordeel van de Sony's is dat ze gezien de lage input lag erg geschikt zijn om mee te gamen. Zijn bij schermen kleiner dan 50 inch echter wel native 50 Hz panelen. Gezien het kleine schermformaat hoeft dit echter niet zo erg te zijn.

Wel een native 100 Hz en op 46 inch formaat is de Samsung UE46H6203. Nagenoeg dezelfde tv is de 48 inch Samsung UE48H6200AW met een iets andere voet. In hetzelfde formaat is de Panasonic TX-48AS640E ook een erg goede tv voor het geld.

Genoeg alternatieven dus. Een grotere tv kijkt erg prettig en went zeer snel. Doe je best om die vriendin te overtuigen. ;)

• Hosa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10-2023
Als ik een aanvullende vraag mag stellen:

Helaas staat de Samsung UE46H6203 niet op hdtvtest. Kan een van jullie mij vertellen wat de inputlag is van dit model? En zijn er naast het formaat en het verschil van native paneel verder nog verschillen ten opzichte van de Sony KDL-42W705B?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een H6203 is volgens mij gelijk aan een H6200 maar met een ander design. In de review op Tweakers is een lag van 43 ms gemeten. En de verschillen met de Sony, tja, vergelijk de specs zou ik zeggen.

• Hosa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10-2023
Dank voor je reactie!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
6203 Is een oud model in een oud jasje met een nieuwe naam en opgefriste software. Maar tov 6200 geen 3D mogelijkheid, dual ipv quadcore, direct LED ipv edge, 2 HDMI ipv 4 en zoals gezegd een oud jasje met dikkere randen en in de diepte ook dik.
Heb er zelf ook naar staan kijken overigens, als no frills tv komt ie goed in aanmerking.
Wel 44ms input lag maar dat is in de praktijk ook weer niet dramatisch, op shooters na misschien ivm besturing niet qua reactie (maar kan wel een tiebreaker punt zijn).
Hier is overigens een review te vinden waaruit die 44ms kwam (buiten game mode/op standaard is het al snel boven de 100ms) http://www.rtings.com/reviews/tv/lcd-led/samsung/h6203

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 21-01-2015 13:12 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Dank je voor de suggesties. Vind design van de 6203 niet echt mooi helaas. En zoals hierboven gezegd, is ie vrij dik.

Ik heb wat gelezen over de panasonic. Die krijgt ook hele goede reacties.
Enige is dat de tv wel 48" is. Denk niet dat ik dat erdoorheen krijg :p

Zijn er nog naast de samsung nog andere suggesties voor een 46 inch?

Huub Huub Barbatruc!

• apis29
  • Niet online
46" is een ouderwetse maat die na dit jaar vast niet meer terugkomt. Enige die het nog gebruikt is Samsung eigenlijk dus geen alternatieven nee. 47" zijn allemaal IPS ...

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ah, ok. Dat is duidelijk.
Het is dus eigenlijk 42" of een sprong naar 47"?

Huub Huub Barbatruc!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
DNA_Saint schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:03:
Ah, ok. Dat is duidelijk.
Het is dus eigenlijk 42" of een sprong naar 47"?
Inderdaad, 42" of 47/48". Mag ik vragen wat de kijkafstand is? Om een idee te geven: bij een 48" scherm kan iemand met een 20/20 visie optimaal genieten van Full HD (1080p) beelden bij een kijkafstand van 1,90 meter. Vanaf 2,85 meter is er helemaal geen verschil meer zichtbaar met HD Ready (720p)

Voor jouw budget zou ik alvast de pricewatch: Sony Bravia KDL-48W605B Zwart kunnen aanraden. De W600B-serie van Sony BRAVIA zijn meer budgetvriendelijke mid-range toestellen. Deze beschikt niet over 3D en het toestel is ook wat dikker dan de hogere reeksen, maar voor de rest krijg je veel waar voor je geld. De beeldkwaliteit is uitstekend, met goede zwartwaarden, accurate kleuren en een goede uniformiteit (geen significante clouding of backlight bleeding). Met een input lag (vertraging) van 29 ms is deze ook uitstekend geschikt om te gamen. De smart-functies zijn dezelfde als op de duurdere modellen, inclusief ondersteuning voor draadloze screen mirroring (Miracast).

Productpagina: http://www.sony.be/nl/electronics/televisies/w600b-series
Specificaties: http://www.sony.be/suppor...nt-specs/KDL-48W605B/list

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Kijk afstand is ongeveer 3 meter.
Als ik budget verhoog naar 600 euro. Heb ik dan al betere keuzes? De sony is heel nice, alleen ga ik mij ergeren aan de dikte later.

Huub Huub Barbatruc!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
DNA_Saint schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:27:
Kijk afstand is ongeveer 3 meter.
Als ik budget verhoog naar 600 euro. Heb ik dan al betere keuzes? De sony is heel nice, alleen ga ik mij ergeren aan de dikte later.
Voor een kijkafstand van 3 meter is een 48" eigenlijk zelfs al te klein. Zoals gezegd zal iemand met een 20/20 visie op een 48" scherm vanaf 2,85 meter al geen enkel verschil meer kunnen zien tussen Full HD en HD Ready. Een 42" zou ik dus al zeker afraden. Houd er ook rekening mee dat een groter schermformaat erg snel went. De KDL-48W605B is inderdaad wat dikker, maar de prijs is wel heel voordelig voor een tv van die grootte en met die beeldkwaliteit. Bij de duurdere W700B en W800B series moet je kiezen tussen 42", 50" of 55".

De goedkoopste aanbieding voor een 50" is volgens mij op dit moment de KDL-50W805B voor € 679,20 bij
Harense Smid: https://view.publitas.com.../harensesmid-week3/page/2
Mikro Electro: https://view.publitas.com/reclamefolder/mikro-week3/page/2
It's Electronics: https://view.publitas.com/reclamefolder/its-week3/page/2
Deze aanbiedingen zijn nog geldig t/m 25/01/2015.

Je kan natuurlijk ook wachten op de BTW-actie van Media Markt (woe 28 jan. 18 uur - zon 1 febr.). Tenzij men de prijs vóór de actie plots zou verhogen, zal de KDL-50W805B dan € 799 / 1,21 = € 660,33 kosten. De KDL-48W605B kost daar momenteel € 571, dus die zou dan nog € 471,90 kosten.

Met de KDL-50W805B heb je behalve een 2" groter scherm ook meteen een toestel van twee reeksen hoger met een mooier, dunner design, een 100 Hz i.p.v. 50 Hz LCD-paneel, actieve 3D, een lichtsensor die de helderheid automatisch kan regelen, compatibiliteit met de optionele Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak (afstandsbediening met touchpad en NFC). Deze reeks heeft ook erg veel lovende reviews gekregen en is nog steeds heel populair omwille van de uitstekende kwaliteit in die prijsklasse (zie ook het [3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up topic hier).

[ Voor 11% gewijzigd door Apollo89 op 23-01-2015 00:10 ]

• apis29
  • Niet online
Zoals eerder al vermeld (binnen budget): pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 23-01-2015 02:58 ]

Pagina: 1