Goede PHP hosting.. waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Voor een best druk bezochte PHP website (met MySQL database) ben ik op zoek naar GOEDE PHP hosting. Momenteel draait het op een VM bij TransIP wat prima performt, maar dat kost me 40 euro in de maand en ik verdien er niets aan. Een beetje duur dus.

Wat ik nodig heb :

- Minimaal 1 GB Disk
- Minimaal 10 GB data
- PHP
- MySQL
- Cronjob support
- SSL

Nu zijn er zat aanbieders natuurlijk... strato, Antagonist etc, maar daar lees ik geen fantastische dingen over.
TransIP heeft geen cronjobs en je mag er geen eigen SSL cert uploaden, dus die valt ook af.

Heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaalde hosting boer? :) Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen zodat ik straks zelf een goede hoster kan kiezen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:44
ben zelf heel tevreden met stablehost.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik zat eerst bij Versio, wat een drama. Ben nu bij stablehost en nog geen enkele klacht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een goeie hoster die naast wat jij noemt ook nog een redelijke bandbreedte heeft (en dus niet traag is) lijkt me niet makkelijk te vinden voor minder dan 30-40 euro per maand. Wat wil je maximaal uitgeven? En op welk gebied wil je concessies doen indien nodig?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:54:
Een goeie hoster die naast wat jij noemt ook nog een redelijke bandbreedte heeft (en dus niet traag is) lijkt me niet makkelijk te vinden voor minder dan 30-40 euro per maand. Wat wil je maximaal uitgeven? En op welk gebied wil je concessies doen indien nodig?
Nou ik wil het toch niet veel duurder maken dan 30 euro per maand eigenlijk. Dat vind ik wel zat voor een "hobby" site.
Consessies dan als eerste op dataverkeer, daar kan ik nog wel wat schaven door plaatjes kleiner te maken en zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36
Wat je ook kan doen is voor dat geld een VPS inzetten. Ben je vaak voor 10 tot 15 euro klaar. Ik zit zelf daarvoor bij tilaa.com(NL). de webshoting bij versio is inderdaad een drama, maar de prijs is wel lekker goedkoop. Ik heb nu een website draaien die ongeveer 8GB data per dag verbruikt en dat gaat en werkt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel. op 20-01-2015 11:57 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:44
http://www.stablehost.com/ kijk maar gewoon even rond echt een top host en gene omkijken naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
supayoshi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:56:
http://www.stablehost.com/ kijk maar gewoon even rond echt een top host en gene omkijken naar
Maar doe ik dan beter aan basic of aan enterprise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

RMX

www.superior.nl
Ik heb hier een VPS en ben hier zeer over te spreken.
Icm met DirectAdmin bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zou als ik jou was een VPS gaan huren van ovh. De hele apache server configureren en klaar. Ik vindt dit zelf erg makkelijk omdat je dan alles zelf kunt configureren, en het is niet duur. Gebruik momenteel dedicated servers van ovh. Goed bedrijf, hele goede kwaliteit, anti ddos, kvm en allemaal andere access en goedkope servers (ook een VPS): http://www.ovh.nl/vps/

[ Voor 5% gewijzigd door MrChillax op 20-01-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
MrChillax schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:15:
Ik zou als ik jou was een VPS gaan huren van ovh. De hele apache server configureren en klaar. Ik vindt dit zelf erg makkelijk omdat je dan alles zelf kunt configureren, en het is niet duur. Gebruik momenteel dedicated servers van ovh. Goed bedrijf, hele goede kwaliteit, anti ddos, kvm en allemaal andere access en goedkope servers (ook een VPS): http://www.ovh.nl/vps/
Vergeet niet dat die servers in Frankrijk staan, en er is geen backup...

TS heb je ook backup nodig ? daarnaast ook nog voorkeur voor PHP versie ? en voorkeur voor apache / nginx / IIS

[ Voor 9% gewijzigd door xleeuwx op 20-01-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Vergeet niet dat die servers in Frankrijk staan, en er is geen backup...

TS heb je ook backup nodig ? daarnaast ook nog voorkeur voor PHP versie ? en voorkeur voor apache / nginx / IIS
Dit klopt deze servers staan in Frankrijk, maar als je naar de wereldwijde connectie kijkt is er een hele goede connectie met Frankrijk. Zodoende heb ik dit meerdere keren gebruikt.

Het heeft wel een backup systeem, echter kost dat 5 euro extra per maand. Je kunt ook bij digitalocean een VPS gaan huren. Heeft hele goede connectie, gelocated in Amsterdam, allemaal verschillende OS en is heel goedkoop. Ik kan je een link hiervan geven waardoor je de eerste maand gratis een vps kunt huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xleeuwx schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:20:
[...]

Backup zou ik evt zelf kunnen regelen, maar het is wel handig. PHP minimaal 5.4 en het liefst Apache!
Wel heb ik echt goede uptime nodig, downtime wil ik eigenlijk niet hebben op deze dienst.

Heb net StableHost even gemaild of ik ook SSL kan gebruiken, want dat zie ik nergens. Hopen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Nog even over DigitalOcean. Dit is een hele goede en goedkope vps provider. Geen idee of je een linux OS kunt configureren maar je kunt alles zelf hierop configureren. SSL moet je daarintegen wel zelf eerst aanschaffen voordat je het kunt gebruiken op je website. Alleen je kunt alles erop zetten zoveel je wilt, en ik kan je een link geven voor 1 maand gratis. Paar specs:
- 1 GB RAM / 1 CPU
- 30 GB SSD
- 2 TB Transfer
voor €8,60 per maand. Geen idee of dit goed genoeg voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 12:32
Hoezo ben jij nu 40 euro per maand kwijt aan een VPS bij TransIP?
Lijkt mij beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrChillax schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:35:
Nog even over DigitalOcean. Dit is een hele goede en goedkope vps provider. Geen idee of je een linux OS kunt configureren maar je kunt alles zelf hierop configureren. SSL moet je daarintegen wel zelf eerst aanschaffen voordat je het kunt gebruiken op je website. Alleen je kunt alles erop zetten zoveel je wilt, en ik kan je een link geven voor 1 maand gratis. Paar specs:
- 1 GB RAM / 1 CPU
- 30 GB SSD
- 2 TB Transfer
voor €8,60 per maand. Geen idee of dit goed genoeg voor jou is.
DigitalOcean ken ik zeker, en ik ben Technisch Sys/Applicatie beheerder dus Linux kan k zo wat dromen. Das het probleem niet :P Ik heb je ook ff een DM gestuurd voor die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
Let wel op dat als je voor OVH kiest dat hun support dramatisch slecht is. Het duurt erg lang voor OVH om op je tickets te antwoorden en verwacht niet dat je snel support krijgt met problemen. (Het zijn dan ook unmanaged servers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57

John

🚀

Je hebt al een VM (ik neem aan dat je VPS bedoeld) bij TransIP draaien. Hiermee kan je toch al alles wat je wilt? Of je kan natuurlijk d.m.v. een Raspberry Pi zelf thuis hosten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door John op 20-01-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik zelf heb een VPS bij http://ramnode.com/vps.php en dan wel een NL server gekozen. Nadeel je moet zelf de server installeren een voordeel is dat je zelf alles moet opzetten en alles draait zoals jij dat wilt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast aanbeiders als DigitalOcean en RamNode vind ik persoonlijk VULTR ook een prima aanbieder. Je krijgt iets minder opslagruimte, maar meer werkgeheugen voor je geld. Ook kan je bij VULTR op meer locaties IPv6 krijgen (helaas nog niet in AMS).

Ik gebruik dit soort aanbieders i.c.m. ServerPilot en dat maakt het allemaal erg eenvoudig in het beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
https://www.oxilion.nl/

Ontzettend(!) goede club. Draai er al tijden en ze zijn super flexibel en in overleg kan bijna alles. Het is niet de goedkoopste denk ik maar wel een met klassieke service. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
chaoscontrol schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:30:

Ontzettend(!) goede club. Draai er al tijden en ze zijn super flexibel en in overleg kan bijna alles. Het is niet de goedkoopste denk ik maar wel een met klassieke service. :)
De vraag is wat is goedkoop, als ik 2 uur bezig ben met een server omdat er problemen zijn om wat voor reden dan ook is dat voor mij 2x €85. Dan kan zon budget hosting goedkoop zijn maar op moment dat er problemen zijn kan het zo zijn dat al snel 2 uur bezig bent met dit op te lossen en achteraf duurder uit bent.

oftewel goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:30:

Met ^ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Waarschijnlijk neem je een onnodig dure (Windows) VPS af bij TransIP.
Ik snap dan ook niet waarom mensen een andere partij aanraden terwijl het bedrijf waar hij klant is eenzelfde pakket aanbied voor een zelfde (of lagere) prijs.

Ik neem er zelf voor een tientje per maand een Linux VPS af en krijg dan 2 vCPU cores met 4 GB ram, 150 GB (SSD) storage en 5000 GB traffic. Waarschijnlijk kom je zelfs uit de voeten met het kleine broertje van deze VPS welke 5,- per maand kost.

[ Voor 40% gewijzigd door andy88 op 20-01-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
DennusB schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:52:
Hoi Tweakers,

Voor een best druk bezochte PHP website (met MySQL database) ben ik op zoek naar GOEDE PHP hosting. Momenteel draait het op een VM bij TransIP wat prima performt, maar dat kost me 40 euro in de maand en ik verdien er niets aan. Een beetje duur dus.

Wat ik nodig heb :

- Minimaal 1 GB Disk
- Minimaal 10 GB data
- PHP
- MySQL
- Cronjob support
- SSL

Nu zijn er zat aanbieders natuurlijk... strato, Antagonist etc, maar daar lees ik geen fantastische dingen over.
TransIP heeft geen cronjobs en je mag er geen eigen SSL cert uploaden, dus die valt ook af.

Heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaalde hosting boer? :) Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen zodat ik straks zelf een goede hoster kan kiezen ;)
Waarom niet gewoon een VPS bij TransIP als je daar tevreden mee bent? Bijv de BladeVPS PureSSD X4, kost je 20 euro per maand.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:20:
[...]

Waarom niet gewoon een VPS bij TransIP als je daar tevreden mee bent? Bijv de BladeVPS PureSSD X4, kost je 20 euro per maand.
Grote probleem dan is dat ik ook gelijk een SPOF introduceer. Als die VM dood gaat (zo is t nu ook hoor) dan is de website weg.

Ter update : Ik ben nu even aan het stoeien met 3 VM's bij DigitalOcean (1 LB, 2 Webservers). Kijken of dat performt zoals ik wil. En dan nog iets vinden zodat cronjobs niet dubbel uitgevoerd worden... iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Hou er bij DigitalOcean wel rekening mee dat als je ooit support nodig hebt je voor zover ik weet al snel uit komt bij een callcenter ergens in de USA. Ze zullen je best proberen te helpen, maar de taalbarriere kan soms echt een ramp zijn. Ben bijv. zelf eens een jaar bezig geweest om een domeinnaam te verhuizen van Dotster naar een andere registrar...

Als je jezelf prettig voelt op een terminal is de kans overigens klein dat je ze ooit nodig gaat hebben dus het is ook geen supergroot risico :).

Over je cronjobs; wat voor soort jobs zijn het? Als je bijv. een master-master database setup hebt kun je cronjobs die je database bewerken gewoon op één server laten draaien.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:34:
Hou er bij DigitalOcean wel rekening mee dat als je ooit support nodig hebt je voor zover ik weet al snel uit komt bij een callcenter ergens in de USA. Ze zullen je best proberen te helpen, maar de taalbarriere kan soms echt een ramp zijn. Ben bijv. zelf eens een jaar bezig geweest om een domeinnaam te verhuizen van Dotster naar een andere registrar...

Als je jezelf prettig voelt op een terminal is de kans overigens klein dat je ze ooit nodig gaat hebben dus het is ook geen supergroot risico :).

Over je cronjobs; wat voor soort jobs zijn het? Als je bijv. een master-master database setup hebt kun je cronjobs die je database bewerken gewoon op één server laten draaien.
Het zijn crons die op gezette tijden bepaalde e-mails de deur uit doen. Dus als ik op beide servers de crons in stel gaan ze er 2 keer uit, dat is niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DennusB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Het zijn crons die op gezette tijden bepaalde e-mails de deur uit doen. Dus als ik op beide servers de crons in stel gaan ze er 2 keer uit, dat is niet handig :P
Je zou ze op één server kunnen laten draaien, nadeel daarvan is dat als die server ooit uitvalt of de VM beschadigd raakt je er zelf aan moet denken om je cronjobs alsnog op de andere server te zetten.

Ik neem aan dat je in je database ergens een queue bijhoudt van e-mails die verzonden moeten worden, en dat je die queue leegt zodra een e-mail verzonden is. In dat geval zou je de cronjobs ook op beide servers in kunnen stellen met bijv. een uur tijdsverschil. Server A zal de e-mail allemaal verzenden, en de cronjob zal op Server B niets meer verzenden omdat de queue leeg is tenzij het verzenden op Server A is gefaald.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Je zou ze op één server kunnen laten draaien, nadeel daarvan is dat als die server ooit uitvalt of de VM beschadigd raakt je er zelf aan moet denken om je cronjobs alsnog op de andere server te zetten.

Ik neem aan dat je in je database ergens een queue bijhoudt van e-mails die verzonden moeten worden, en dat je die queue leegt zodra een e-mail verzonden is. In dat geval zou je de cronjobs ook op beide servers in kunnen stellen met bijv. een uur tijdsverschil. Server A zal de e-mail allemaal verzenden, en de cronjob zal op Server B niets meer verzenden omdat de queue leeg is tenzij het verzenden op Server A is gefaald.
Nou ja, de crons doen het hele stuk zeg maar. Kijken wie er een e-mail moet ontvangen, e-mail samenstellen -> versturen en dan in de database zetten welke e-mail is verzonden. Maar misschien kan ik in de DB een extra tabel maken om te kijken of op een bepaalde datum de cron al heeft gedraaid. Dat zou ook wat verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
XyritZz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:34:
DigitalOcean is altijd een snel bedrijf voor mij geweest. Als er hulp nodig was duurt het even, maar ze helpen je graag. Hoezo heeft die domeinverhuizing van Dotster iets te maken met DigitalOcean wanneer ze niet eens een domeinregistrar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
MrChillax schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:34:
[...]

DigitalOcean is altijd een snel bedrijf voor mij geweest. Als er hulp nodig was duurt het even, maar ze helpen je graag. Hoezo heeft die domeinverhuizing van Dotster iets te maken met DigitalOcean wanneer ze niet eens een domeinregistrar zijn?
Lezen is ook een vak apart:
Ze zullen je best proberen te helpen, maar de taalbarriere kan soms echt een ramp zijn.

Pagina: 1