gevonden: Surfnetgids 1993

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
net op een stapel gevonden bij het opruimen omdat ik ga verhuizen... een oude Surfnetgids van 1993.

okee, okee... niet echt "network troubleshooting," maar zie het maar als een druppeltje historie. een paar quotes:

Hoofdstuk 3: Andere netwerken
Paragraaf 3.4: Wereldwijde netwerken
3.4.1: Internet

"Het Internet is een netwerk bestaande uit talloze netwerken, die allen de TCP/IP-protocollen hanteren en die allen dezelfde adresstructuur kennen. Het Internet 'ligt' verspreid over Noord-Amerika, Europa, Azie en Australie met ontelbare vertakkingen van netwerken en met talloze koppelingen naar anderssoortige netwerken (zoals EARN/CREN). Naar schatting maken meer dan 1.000.000 (!) mensen gebruik van het Internet."

Schattig he... dat uitroeptekentje bij meer dan 1 miljoen gebruikers... 8-)

nog een quote:

"Ofschoon RFC 822 en X.400-adressen een vergelijkbare adresstructuur kennen is adresseren van een RFC 822 gebruiker vanuit X.400 (en v.v.) geen sinecure. Hieronder staan we uitvoerig tsil bij het omzetten van elektronische postadressen."

Het was een andere tijd zullen we maar zeggen ;)

Uit de inleiding:

"De informatie in deze Gids is beperkt houdbaar. Dat is ook het lot van een naslagwerk. De Gids voorziet dus niet in de meest actuele informatie over het netwerk. De ontwikkelingen op het gebied van netwerken gaan immers snel, niet alleen in technische zin, maar ook voor wat betreft het aantal deelnemers (aanbieders en afnemers) op de netwerken.

[...]

De redactie,
Utrecht, september 1992"

Als ik nog wat moet opzoeken, roep maar... het kan even duren met antwoorden, want ik ben dus aan het inpakken :)

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

hahaha cool !!! :7

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Leuk he, ik heb er ook nog zo eentje liggen ergens. Naast een stapel Hack-Tic's uit hetzelfde tijdperk ;)

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
yeps, de complete collectie hack-tics liggen al in een doos... oh the memories ;)

Makkelijker gezegd dan gezwegen...