Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezinken
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb laatst in mijn kantoor aan huis glasvezel laten aansluiten. In dat kader wilde ik meteen mijn netwerk aanpakken.

Ik heb een Zyxel 1900 managed switch achter de glasvezel aansluiting gezet en het internet en tv/telefoon signaal gescheiden. Het internet signaal gaat dan naar de Asus router en vandaaruit naar de apparatuur en naar een 5-port Zyxel unmanaged switch in de woonkamer. de apparatuur en switch in de woonkamer hebben een contactdoos in de muur waar ingeplugd wordt. Alles werkt, maar de router heeft te weinig switch aansluitingen dus ik wilde er nog een unmanaged switch aanhangen speciaal voor het kantoor.

Hier komt nou mijn probleem: Ik krijg de switch niet aan de praat, ik heb een netgear geprobeerd en een zyxel, beide werken niet. Ik heb ook de switch uit de woonkamer geprobeerd maar deze doet het ook niet rechtstreeks achter de router (dus wel achter de contactdoos in de woonkamer). Ik heb een straight kabel geprobeerd, een Gbit crossover kabel, een cat6 kabel een cat5e kabel maar niets werkt. Op de switch gaat wel telkens het lampje branden bij de poort waar de kabel vanaf de router in zit maar alle andere poorten werken niet. Ik heb nu de switch er weer tussenuit gehaald en dan werkt het allemaal weer. Wat doe ik fout??

Netwerk schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.bbene.nl/bestanden/netwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Welk apparaat is als DHCP server voor je netwerk ingesteld?
Op welke poort komt je verbinding de Asus binnen? WAN (de blauwe) of LAN?
Switch aangesloten op een LAN poort neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezinken
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
De Asus werkt als DHCP server, de verbinding vanaf de Zyxel 1900 komt binnen via de WAN poort en de switch zit op een LAN poort. Zoals gezegd werkt alles, behalve als ik een extra switch inzet op kantoor.