Welke webhoster moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakbandje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik ga binnenkort beginnen als ZZP' er met een therapie- en advies bedrijfje.
Nu moet ik een domeinnaam claimen en een website opzetten.
Als ik ga zoeken naar webhosting info kom ik vooral op commerciële vergelijkingssites. Maar ik wil ervaringen horen van andere ZZP'ers. Wie heeft er tips over goede, goedkope webhosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Als je net begint is het inderdaad het beste om een goede webhoster te hebben maar toch voor een redelijke prijs. Ik ben beheerder van meerdere websites en servers en zou je aanraden om eens bij OVH te kijken (http://www.ovh.nl/vps/) dit is een wereldwijd bedrijf dat allemaal goede en goedkope servers, domeinnamen etc. verkopen. Ook kun je kijken bij one.com of strato. Heb deze hosters voor verscheidene websites gebruikt en was er destijds erg tevreden over. Nu host ik alles zelf op servers, wat een stuk beter is natuurlijk maar dan ga je toch 50-100 per maand betalen. Heb je verstand van hosting en websites etc. of liever een gemakkelijk paneel waar je je website kunt beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27
Plakbandje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:43:
Als ik ga zoeken naar webhosting info kom ik vooral op commerciële vergelijkingssites. Maar ik wil ervaringen horen van andere ZZP'ers. Wie heeft er tips over goede, goedkope webhosters?
Maak eerst een lijstje met je requirements. Dan denk ik aan zaken als automatisch een CMS kunnen laten installeren, welke CMSsen beschikbaar zijn, mailserver beschikbaar, response tijd bij problemen, PHP en MySQL of iets anders?
Ik vermoed dat je geen hele zware website hebt die zoveel verkeer heeft dat je een zwaar pakker moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 20:32
One.com krijg je een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ze zijn 24/7 per dag bereikbaar dat is ook fijn en ze hebben heel uitgebreide features en makkelijke configuratieschermen. Gebruik het zelf al jaren en nooit problemen gehad.

rob2911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf heb ik alles bij Transip, uitermate fijne ervaring :)
Ik heb alles op een VPS staan vanwege de hoeveelheid domeinen die ik heb.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

MrChillax schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:23:
Als je net begint is het inderdaad het beste om een goede webhoster te hebben maar toch voor een redelijke prijs. Ik ben beheerder van meerdere websites en servers en zou je aanraden om eens bij OVH te kijken (http://www.ovh.nl/vps/) dit is een wereldwijd bedrijf dat allemaal goede en goedkope servers, domeinnamen etc. verkopen. Ook kun je kijken bij one.com of strato. Heb deze hosters voor verscheidene websites gebruikt en was er destijds erg tevreden over. Nu host ik alles zelf op servers, wat een stuk beter is natuurlijk maar dan ga je toch 50-100 per maand betalen. Heb je verstand van hosting en websites etc. of liever een gemakkelijk paneel waar je je website kunt beheren?
OVH raad ik ten zeerste af, voor een stabiele VPS kan je het best bij TransIP terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Let op dat als je een website laat bouwen door een derde, zij vaak de hosting verzorgen.
Je hebt dan zelf geen beschikking over de broncode van de website.

Als je zelf aan de slag gaat met een open-source pakket zoals bijvoorbeeld Wordpress, zijn er ook hosters die zich specifiek daar op richten met allerhande voordelen (zoals automatische updates).
Persoonlijk heb ik goede ervaring met fxw.nl

[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 20-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

OVH raad ik ten zeerste af, voor een stabiele VPS kan je het best bij TransIP terecht.
Want? Misschien voor een beginner wel, maar verder niets op aan te merken als je een beetje weet wat je doet. Uptime, bereikbaarheid, snelheid, hardware, netwerk, etc... allemaal prima.

Als je een provider zoekt met snelle support, moet je niet bij OVH zijn. Ben je redelijk zelfredzaam en weet je hoe je een server kan beheren dan is OVH een prima aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Plakbandje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:43:
Ten eerste moet je je afvragen wat je wilt gaan hosten. Is het een grote website met veel data of is het een website met alleen enige informatie? Op wat voor systeem kun je werken? Op linux distributies of op windows? Ga je het zelf allemaal in elkaar zetten of huur je hier iemand voor in?

Als je al die vragen beantwoordt kun je al sneller zien wat nodig is voor jou. En met OVH is niks mis als je weet wat je doet en wat geld hebt om te investeren. Het is echter alleen met OVH dat er langzaam support is zoals eerder is gezegd omdat OVH vooral voor mensen bedoeld is die weten wat hun doen. Daarom als dit niet het geval is kun je voor one.com of strato gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakbandje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Dank allemaal voor de reacties.
Even voor de duidelijkheid:
het wordt geen grote website met veel in- en uitgaande data, meer een informatieve website.
Welk systeem, Linux of Windows weet ik nog niet, ga dit samen met iemand doen, zal wel Windows worden.
Wat ik belangrijk vind: stabiele site, snel laden van plaatjes etc., behapbare kosten, goede service, weinig downtime en goede vindbaarheid.
Niet belangrijk: veel mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Plakbandje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:05:
Dank allemaal voor de reacties.
Even voor de duidelijkheid:
het wordt geen grote website met veel in- en uitgaande data, meer een informatieve website.
Welk systeem, Linux of Windows weet ik nog niet, ga dit samen met iemand doen, zal wel Windows worden.
Wat ik belangrijk vind: stabiele site, snel laden van plaatjes etc., behapbare kosten, goede service, weinig downtime en goede vindbaarheid.
Niet belangrijk: veel mailadressen.
Oke dus een hele grote VPS of hosting pakket is niet nodig. Dan ben je goedkoop uit. Om een stabiele site, het snel laden van plaatjes etc. te krijgen zou ik toch aanraden om een linux dist. te gebruiken. Die heeft over het algemeen alles wat je nodig hebt, en geen onnodige troep die je site langzamer maakt etc. De kosten van een linux vps of gewoon een hosting pakket zijn aan de lage kant voor een snelle informatieve website. Tussen de 2 en 15 per maand heb je heel veel verschillende mogelijkheden.

De goede vindbaarheid daarintegen komt (meestal) niet inclusief met het hosten. Dit is een kwestie van SEO systeem opzetten of google ads gaan gebruiken. Soms hebben sommige hosters zoals strato wel een soort van SEO en google ads in het pakket maar ik gebruik liever een vps waar ik alles zelf kan configureren.

Dan nog heb je veel ervaring in hosting / website maken of heeft diegene waar je mee werkt hier veel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
ovh.nl hosting is prima. Gewoon met het kleinste pakket beginnen ( https://www.ovh.nl/shared-hosting/ ) en uitbreiden wanneer nodig. Bij een standaard (shared) hosting zijn 10 email boxen inbegrepen.
Ook niet al te duur.

Met een VPS bij ovh heb ik geen ervaring.

Vindt je het prima in Duits, Frans of Engels te communiceren dan zou ik het volgende doen.
  • Hosting bij Metanet.ch
  • Domeinnaam: Kan bij de hoster of seperaat bij een andere partij..
  • SSL certificaat: bij ssls.com of namecheap.com
sem-automatische installatie (en upgrades) vanuit een Pleks Panel. Backups beschikbaar vanuit Panel. Pro-actieve bescherming bij hacks of aanvallen. (Ze blokkeren de boel en bellen je op of sturen een sms/email)

Aangezien ik meerdere sites ondersteun heb ik het beheer van domeinnamen gesplitst van de hosting. Is historisch aangezien er destijds nogal gezeik was een domein van het oude orange domein weg te krijgen. Daar moest een procedure bij de SIDN aan te pas komen... _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door kwakzalver op 20-01-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619631

Ik kan je ixl-hosting aanbevelen, hier heb ik zelf een aantal klanten lopen. Een van de weinige hostingproviders waar je zonder wachttijd direct met expertise geholpen en meegedacht wordt.

Mij is verteld dat ze op een van de beste netwerken bevinden van NL en moet zelf zeggen dat ik nooit downtime ondervindt.

Het mooie is dat ze installatron aanbieden, met een klik heb ik bijv. een WordPress installatie opgezet.
Pagina: 1