Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop nodig? Zoja, welke?

Pagina: 1
Acties:

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Goedemorgen,

Op dit moment heb ik de volgende laptop: HP Notebook ProBook 450 G1 E9Y55EA. Deze is pas enkele maanden geleden aangeschaft maar werkt niet zoals ik graag zou zien. Per dag verspil ik denk ik wel een half uur omdat ik zit te wachten op reagerende programma's. Hoewel ik had verwacht dat met het gebruik wat ik doe, de specs van die laptop toch voldoende zouden moeten zijn, blijkt dit dus niet het geval te zijn. Om dingen uit te sluiten heb ik al diverse HD en geheugentests gedraaid en ook al contact gehad met HP, wat verder geen rare dingen opleverde.

Aangezien mijn huidige laptop misschien naar een andere medewerker gaat die nog minder doet dan ik, kan ik misschien op zoek naar een iets beter werkende laptop. Maar welke? In mijn budget heb je niet echt heel veel betere laptops qua specs lijkt het. Een laptop met SSD schijf zou waarschijnlijk helpen, maar ik denk niet dat mijn werkgever daar zoveel extra geld voor wilt neerleggen.

Iemand advies? Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Browsen in 3 verschillende browsers (met veel tabbladen open), Excel 2013, Open Office, Skype, Teamviewer, Chatclients, Softphone

Wat is je budget?
800 euro?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell of HP omdat het voor zakelijk gebruik is

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Waarom gelijk zoeken naar een nieuwe notebook? Waarom ga je je notebook niet eerst eens upgraden met een SSD of iets dergelijks? Is maar een kleine investering aangezien er 800 euro betaald gaat worden voor een nieuwe notebook, terwijl je huidige notebook meer dan prima is, bijna zonde te noemen ;)

Simpele tips die veel meer performance uit je notebook halen voor minder dan 1/4 van 800 euro :
  • Prik er 2GB of 4GB extra geheugen bij
  • Stop er een SSD in
  • Een schone Windows installatie
Bovenstaande kun je makkelijk zelf doen, dit kun je trouwens nu ook al doen:
CCleaner installeren en laat hem eens draaien, kijken hoeveel troep er weg kan op je schijf. Defraggler ook eventjes laten draaien. Dit kan namelijk al een hoop prestatiewinst opleveren.

Kom dan maar eens terug en laat me weten of programma's 30 min vastlopen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 20-01-2015 11:03 ]

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Helemaal eens...

Core i5 met 4Gb RAM en slome disk.

Stop er eens 4Gb extra in en vervang de HDD voor een 256Gb SSD en laptopje blaast door alle apps :D