Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Saints Row: Gat out of Hell

Pagina: 1
Acties:

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Niet erg relevant voor de review, maar ik merk het toch even op. De claim "Die zijn gebaseerd op de zeven zonden die in de bijbel omschreven worden." op pagina 5 klopt niet. De zeven zonden zijn als zodanig bedacht door paus Gregorius I in het jaar 590 na Christus.

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_deadly_sins#History

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Werd de basis voor de lijst van Gregorius I niet al opgetekend in Spreuken 6:16-19?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dat is wellicht een inspiratiebron, maar het is toch een heel andere lijst dan de zeven hoofdzonden zoals wij die nu kennen (en het spel ze, neem ik aan, implementeert). Spreuken heeft het over "hoogmoed, liegen, moorden, slechte plannen smeden, met plezier kwaad doen, vals getuigen en verdeeldheid zaaien onder broeders." De zeven hoofdzonden zijn: hoogmoed, hebzucht, lust, afgunst, gulzigheid, toorn en luiheid. Er is er maar eentje die echt hetzelfde is.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Zover ik weet komt de opsomming in Spreuken nadien steeds terug in allerlei schriftelijke bronnen, maar dan steeds op net andere wijze. Wat uiteindelijk geëvolueerd is tot de lijst die Gregorius I liet vastleggen 590.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dan blijft het natuurlijk waar dat dit niet de zeven zonden zijn "die in de bijbel omschreven worden." :-)