Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Goedendag,

Wij hebben bij ons bedrijf een ADSL verbinding thuis en bij het bedrijfspand. Maar het bedrijfspand heeft een afstand tot de wijkcentrale van ~16250 meter. Hierover hebben wij nu een ADSL verbinding en het internet werkt.

Wanneer we werken gaat het internet redelijk traag en hapert het soms. De snelheid is vaak 1 tot 1,5 Mbit download en 0,25 Mbit upload.

Nu heb ik Solcon gebeld en die biedt het bundelen van aderparen aan. Toen ik vroeg of dat een WOK verbinding was, was dat niet zo volgens hem.

Nu zit ik in dubio wat ik moet doen, volgens mij is ADSL over 16 kilometer heen al in zijn geheel vreemd toch? Los van of er WOK mogelijk is?

Hebben jullie hier ervaring mee? Verder is er niks leverbaar, geen FTTH, coax, alleen glasvezel maatwerk en dat is onbetaalbaar.

Met vriendelijke groet,
Red-Front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Ik denk niet dat het werkelijk om een afstand van 16km gaat. Zelfs Reach extended ADSL komt niet verder dan 8km. Vanaf ong 7.9~8km traint geen modem meer in. Welke afstand krijg je te zien als je deze postcodecheck doet? En welke mogelijkheden heb je volgens deze website?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Dan kom ik uit op dezelfde afstand. Verder kom ik uit op maximaal 5 Mbit volgens de tweede link. Dat zijn wel twee hele mooie linkjes timmie1!

Bij de eerste link geeft hij dit ook aan:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
FTTx KPN WEAS (O-ONNET) 100Mb/100Mb

Maar dat lijkt mij (niet) aangelegd glasvezel, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Red-Front schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:53:
Dan kom ik uit op dezelfde afstand. Verder kom ik uit op maximaal 5 Mbit volgens de tweede link. Dat zijn wel twee hele mooie linkjes timmie1!

Bij de eerste link geeft hij dit ook aan:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
FTTx KPN WEAS (O-ONNET) 100Mb/100Mb

Maar dat lijkt mij (niet) aangelegd glasvezel, of niet?
Dat is wel glasvezel. Echter zakelijk. Op veel industrieterreinen wel leverbaar. Kost echter ook aanzienlijk meer dan een (consumenten) dsl lijntje. Zeker als er nog een stuk gegraven wordt.

Als je echt bandbreedte nodig hebt, is het wel te overwegen. Maar kijk niet raar op van aansluitkosten boven de 1k en maandbedragen van 300+ eur

Enige andere opties zijn straalverbindingen (wifi naar een in de buurt gelegen punt waar wel hogere snelheid mogelijk is) of radio-straalverbindingen.

Je kan idd wel lijnen gaan stapelen, maar dat kan ook een dure aangelegenheid worden. Per lijn heb je een aderpaar nodig. En als je een klein isra hebt, of maar een paar doorgelaste aders, komen er aardig hoge eenmalige kosten bij. Dan is het al snel interessanter om voor glas te gaan.
En daarnaast haal je, zeker op lange afstanden, niet de max througput per paar, dus ook gestapeld haal je lager.

Post eens een postcode? Niet alles is KPN wat infra heeft liggen. Best kans dat een mede-tweaker wat meer kan zien... Ook Tele2 en Priority hebben glas liggen, en je kan nog combineren met partijen als Eurofiber, Relined enz.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 20-01-2015 20:30 ]