Toon posts:

Voeding moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil een nieuwe moederbord gigabyte Z97 SOC-FORCE kopen met I7 4790K 16 gig 1866 geheugen.
Nu raag ik mij af welke voeding moet je daar voor hebben.
Mijn configuratie op dit moment is X58 gigabyte board met I7 cpu en 550watt voeding.
De vraag is heb ik nog genoeg aan 550watt.
Het is jammer dat je bijna niets ziet over tabellen welke voeding je nodig heb voor bepaalde set up's. 8)7

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Gaat er ook nog een GPU in? Zoniet dan is een 550 watt een zware overkill zelfs als je gaat overklocken.
Tevens voor welke voeding wil je gaan? Want bv een MS-tech 500 watt voeding zal het eerder opgeven als een Seasonic en je kan wel aan de hand van tabellen zien hoeveel je Watt je set-up kan vragen. Alleen zal jij misschien niet weten hoe je het moet berekenen.

/edit sorry. had je OP niet goed gelezen 8)7 welke merk en type voeding heb je. ik zou zelf geen 500 euro aan spullen aan een goedkope voeding hangen die elk moment alles kapot kan maken. en dan nog maar een habbekrats van de verzekering terug krijgt(als je het al terug krijgt).

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 20-01-2015 07:36 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Opzoeken hoeveel wattage ieder component uit de muur trekt, dit optellen en dan nog een comfortabele marge erbij optellen. Googlen op 'i7-4790k power consumption' levert interessante pagina's op, zoals http://www.tomshardware.c...k-performance,3845-9.html.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de info
De voeding die ik nu heb is een Huntkey 550wwatt.

Verwijderd

Juist, dat klinkt niet al te best. Welke Huntkey van 550W is het precies? Huntkey heeft namelijk maar één 550W voeding welke echt 550W kan leveren, de rest kan allemaal veel minder leveren.