Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Servertje neergezet bij een kennis met kabel internet en een TP link Archer AC750 router, een paar tcp poortjes doorgezet alleen kwamen de inkomende verbindingen niet online. Na wat testjes blijkt dat de router alle bron ip adressen aanpast naar het WAN IP adres. Kortom elke verbinding lijkt vanaf het eigen WAN IP te komen wat in de werkelijkheid natuurlijk niet zo is.

Nu komt het probleem, we gebruiken een firewall op de server die staat ingesteld dat je alleen vanaf bepaalde ip adressen mag verbinden. Kortom de firewall is nu niet bruikbaar.

Ik kan op die TPlink router geen instellingen vinden die relevant lijken te zijn. Kortom is dit een bekend issue? (met google kwam ik weinig tegen) en is het oplosbaar of kunnen we die goedkope router beter bij het vuil zetten?

Ik heb eigenlijk geen ervaring met TPlink routers maar ik ben normaal gewend als ik ergens een portmapping maak dat het normaal werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Terrestrial op 20-01-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Dat klinkt meer als SNAT dan DNAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Wat het is dat is het, maar het is niet wat wij willen.

Als het niet simpel op te lossen is gaat die router bij het vuil. Ik heb ook niet de tijd om uren naar een oplossing te gaan zoeken.