Sinds een tijdje heb ik al last van het feit dat mijn PC zeer langzaam opstart. Aan mijn hardware ligt het niet.
Allereerst komt het Asus BIOS logo 2x in beeld. Eerst een seconde of 15. Dan wordt het beeld zwart en komt het logo nogmaals in beeld.
Vervolgens komt het Windows logo direct in beeld 'Windows starten'.
Dan wordt het scherm zwart. Er gebeurt dan een paar minuten helemaal niks. Ik hoor ook geen activiteit van de harde schijf bv.
Ineens uit het niks hervat het opstarten zich dan en loopt Windows als een zonnetje.
Wat heb ik al geprobeerd? Registry gecleaned met CC cleaner. Opstartservices verlaagd tot een minimum.Veel applicaties al verwijderd. Ook heb ik al een keer op aanraden van het internet alle USB-drivers verwijderd en Windows alles opnieuw laten installeren. Maakt geen verschil.
Ik heb geen virusscanner of actief beveiligingsprogramma.
Toevallig vandaag van CPU gewisseld maar maakt geen verschil.
Systeem:
- Windows 7 64-bit
- Asus P8P67-M
- i7 3770 (voorheen i5 2500k)
- 12 GB geheugen single channel (hiervoor 8GB dual channel)
- GTX 660
- 1 TB Western Digital HDD @ 7200 RPM
Iemand een idee wat dit in Godsnaam kan veroorzaken?
Allereerst komt het Asus BIOS logo 2x in beeld. Eerst een seconde of 15. Dan wordt het beeld zwart en komt het logo nogmaals in beeld.
Vervolgens komt het Windows logo direct in beeld 'Windows starten'.
Dan wordt het scherm zwart. Er gebeurt dan een paar minuten helemaal niks. Ik hoor ook geen activiteit van de harde schijf bv.
Ineens uit het niks hervat het opstarten zich dan en loopt Windows als een zonnetje.
Wat heb ik al geprobeerd? Registry gecleaned met CC cleaner. Opstartservices verlaagd tot een minimum.Veel applicaties al verwijderd. Ook heb ik al een keer op aanraden van het internet alle USB-drivers verwijderd en Windows alles opnieuw laten installeren. Maakt geen verschil.
Ik heb geen virusscanner of actief beveiligingsprogramma.
Toevallig vandaag van CPU gewisseld maar maakt geen verschil.
Systeem:
- Windows 7 64-bit
- Asus P8P67-M
- i7 3770 (voorheen i5 2500k)
- 12 GB geheugen single channel (hiervoor 8GB dual channel)
- GTX 660
- 1 TB Western Digital HDD @ 7200 RPM
Iemand een idee wat dit in Godsnaam kan veroorzaken?