Wat ga je met je laptop doen?
Laptop hoofdzakelijk voor fotobewerkingen thuis en op reis met Lightroom en later mogelijk ook photoshop.
Mogelijk ook voor mijn werk (ben geen fotograaf, maar business consultant en soms wanneer we geen laptop van klaten krijgen gebruiken we onze eigen laptops) maar dat is dan met name Office (Word, excel, Access). Verder veel normaal internet gebruik (youtube, facebook etc), games zal hooguit league of legends zijn en dan maken graphics mij niet eens iets uit.
Wat is je budget?
uhm max 750,-?
Maar wil dus bewust met budget omgaan dus niet dat het op hoeft, goed genoeg is goed genoeg wanneer ik voor 550 iets kan kopen en een ander is bv 750 omdat er dingen opzitten die ik niet eens zo belangrijk vind.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wil de laptop ook meenemen tijdens onze vakanties om tijdens de vakantie ook al foto's te kunnen bewerken. Verder misschien ook voor werk mee naar klanten.
Gewicht liefst onder de 2,5kg en als accu lang mee kan is dat wel heel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeuren, qua specs wel het volgende:
Voorkeur voor nu lijkt dat de Lenovo IdeaPad Z50-70 01786 voor 619,01 euro een goede kandidaat is? i7, 8gb, 2,15kg, full hd, accu lijkt ook het grootste? (maar gaat het ook langst mee?)
Maar vraag me dan af waarom deze dan zoveel goedkoper is of is het gewoon een goede deal?
De lenovo flex 2 met i5 699,- euro lijkt ook een goede kandidaat alleen de cpu is minder?, maar wel touchscreen wat wel leuk is, maar accu lijkt ook kleiner? (maar geen idee wat het betekend in echt gebruik)
Zal het verschil in CPU voor mijn situatie veel verschil uitmaken?
De versie met de i7 cpu voor 799,- vind ik dan wel weer groot prijsverschil met de z50-70? voor alleen touchscreen zeg maar?
Die van asus had ik ook opgenomen omdat die qua specs in de buurt kwamen, maar zagen er qua looks mooier uit. Ze hebben wel andere videokaart daarvan weet ik dan eigenlijk niet of dat extra toegevoegde waarde zal geven.
Iemand tips/ advies uit dit lijstje of eventuele alternatieven?
Laptop hoofdzakelijk voor fotobewerkingen thuis en op reis met Lightroom en later mogelijk ook photoshop.
Mogelijk ook voor mijn werk (ben geen fotograaf, maar business consultant en soms wanneer we geen laptop van klaten krijgen gebruiken we onze eigen laptops) maar dat is dan met name Office (Word, excel, Access). Verder veel normaal internet gebruik (youtube, facebook etc), games zal hooguit league of legends zijn en dan maken graphics mij niet eens iets uit.
Wat is je budget?
uhm max 750,-?
Maar wil dus bewust met budget omgaan dus niet dat het op hoeft, goed genoeg is goed genoeg wanneer ik voor 550 iets kan kopen en een ander is bv 750 omdat er dingen opzitten die ik niet eens zo belangrijk vind.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wil de laptop ook meenemen tijdens onze vakanties om tijdens de vakantie ook al foto's te kunnen bewerken. Verder misschien ook voor werk mee naar klanten.
Gewicht liefst onder de 2,5kg en als accu lang mee kan is dat wel heel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeuren, qua specs wel het volgende:
- full hd scherm
- 15,6 inch
- gewicht lager dan 2,5 kg
- minimaal 6gb werk geheugen en uitbreidbaar tot 8gb (wil uiteindelijk 8 hebben, dus als iets stock 6 heeft en ik kan er zelf wat bij prikken dan is dat prima.
- Hardeschijf geen voorkeur eigenlijk, aardig wat ruimte is fijn, maar de raw files zet ik toch wel op mijn hoofdcomputer via een externe schijf
- CPU ik twijfel tussen i5 en i7 reeks? i7 is beter dan i5? maar is dat, wanneer het meer geld kost ook daadewerkelijk meer waard voor mijn doelen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus R510LDV-DM529H | € 759,05 | € 759,05 |
| 1 | Asus R556LD-DM400H | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Lenovo Flex 2 15-00437 | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Lenovo Flex 2 15-00501 | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Lenovo Flex 15-02022 | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad Z50-70 01418NL | € 749,- | € 749,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad Z50-70 01786 | € 619,01 | € 619,01 |
| 1 | Toshiba Satellite L50-B-19Q | € 729,- | € 729,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.702,06 | |
Voorkeur voor nu lijkt dat de Lenovo IdeaPad Z50-70 01786 voor 619,01 euro een goede kandidaat is? i7, 8gb, 2,15kg, full hd, accu lijkt ook het grootste? (maar gaat het ook langst mee?)
Maar vraag me dan af waarom deze dan zoveel goedkoper is of is het gewoon een goede deal?
De lenovo flex 2 met i5 699,- euro lijkt ook een goede kandidaat alleen de cpu is minder?, maar wel touchscreen wat wel leuk is, maar accu lijkt ook kleiner? (maar geen idee wat het betekend in echt gebruik)
Zal het verschil in CPU voor mijn situatie veel verschil uitmaken?
De versie met de i7 cpu voor 799,- vind ik dan wel weer groot prijsverschil met de z50-70? voor alleen touchscreen zeg maar?
Die van asus had ik ook opgenomen omdat die qua specs in de buurt kwamen, maar zagen er qua looks mooier uit. Ze hebben wel andere videokaart daarvan weet ik dan eigenlijk niet of dat extra toegevoegde waarde zal geven.
Iemand tips/ advies uit dit lijstje of eventuele alternatieven?
"If u do something do it with style, or do it at all."