Monitor voor programmeren/gamen gezocht

Pagina: 1
Acties:

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:56
Ik zoek een?
Full hd monitor (als het kan met tv), rond de 24 inch.

Wat is je budget?
200-250 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, het zou wel fijn zijn als je daarop ook tv kon kijken (dus met een kabel aansluiting, ik weet niet hoe zulke dingen heten)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben bezig met een software science opleiding en programmeer dus af en toe (ook maak ik android spelletjes). Ook doe ik af en toe een spelletje spelen. Het zou fijn zijn als het een goede response tijd heeft en niet al te vermoeiend voor de ogen is.

Op dit moment heb ik Samsung 226BW. Niks mis mee maar beetje oud en niet full HD.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor programmeren is verticale ruimte handiger dan breedte, 1200p is dus interessanter dan 1080p. Wat heb je zelf gevonden?

• Shaqo_Wyn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 13:49
Voor jou budget en wat jij met de monitor wilt doen is de Dell U2414H perfect!

Hij heeft een IPS-paneel, die veel betere kleuren reproduceert vergeleken met TN-panelen. Dit is goed voor content creation zoals Android spelletjes maken.
Resolutie is 1080p en hij is 24". Bovendien heeft het een mooi en professionele uiterlijk met hele dunne randen.

Ik heb hem zelf ook en ben erg blij mee. Let niet zoveel op response time, het meten hiervan is namelijk niet gestandardiseerd. Bedrijven gebruiken de methode die het meest gunstige (laagste) response time geeft.

Je zult ook niks merken van de 8ms (reel vermoed ik dat die veel lager is) response time.

• RusFighter
moh.moh schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:21:
Voor programmeren is verticale ruimte handiger dan breedte, 1200p is dus interessanter dan 1080p. Wat heb je zelf gevonden?
Zelf had ik al naar Dell U2414H gekeken. Maar de response tijd was wat aan de hoge kant leek mij. Maar zoals Shaqo_Wyn hier aangeeft is het bijna niet te merken.

Andere suggesties, bijvoorbeeld hogere refresh rate (lijkt me prettiger als je lang naar de code zit te staren)?

• TheJgamer
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2022
Het handigste lijkt me voor jouw een monitor met pivot mogelijkheid. Dit houdt in dat de monitor 90 graden gedraaid kan worden voor een "portrait mode". Dit is erg handig voor programmeren, aangezien verticale ruimte veel meer van belang is dan horizontale.

• RusFighter
En wat vinden jullie van pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart? Of zijn TN schermen tegenwoordig af te raden? Mij lijkt hogere refresh rate fijner voor jou ogen.

Verder is de Samsung S24D590PL nu in de aanbieding bij mediamarkt en is wat nieuwer vergeleken met die van dell en iiyama.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor programmeren zou ik altijd gewoon een 2e (of 3e of 4e) monitor aanraden boven een huidige monitor vervangen.

In wezen zou ik altijd de android emulator onscreen willen hebben en tegelijkertijd de volwaardige ide (inclusief alle tools etc) en niet continue willen switchen tussen emulator en ide

• RusFighter
Heb al een laptop die dient als 2de scherm. Maar enige ervaringen op mijn vorige reactie?

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 18:14
RusFighter schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:16:
Heb al een laptop die dient als 2de scherm. Maar enige ervaringen op mijn vorige reactie?
IPS panelen zijn een pak beter van kwaliteit, zwartwaarden, contrast etc. Het zal een pak aangenamer zijn voor je ogen om naar code op een IPS paneel te staren.
Waar ik niet mee wil zeggen dat TN slecht is, het heeft gewoon die reputatie, bij het gamen ga je door de verandering van beeld geen problemen hebben met TN, maar voor HD content en applicaties waarbij de kleur goed moet zitten ben je beter af met IPS.
Pagina: 1